بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
 تدبیر24 : مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: در مدت سه ماهه اول سال جاری مجوز 56 دفتر خدمات مسافرتی به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات و تطبیق با آئین نامه دفاتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شدند.

به گزارش ایسنا، مرتضی دهقان اظهار کرد: با هدف نظارت بر عملکرد دفاتر و شرکت های خدمات مسافرت هوایی و اطمینان از وضع و مطابقت این دفاتر با مفاد آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی مصوب هیئت وزیران، همواره از کلیه دفاتر دارای مجوز از این سازمان و نمایندگان بازرسی مستمر به عمل می آید.

وی افزود: بر اساس بازرسی های به عمل آمده از دفاتر خدمات مسافرت هوایی در مدت مذکور توسط بازرسان و نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری تعداد 6 فقره مجوز لغو، 56 فقره مجوز تعلیق، 6فقره مجوز رفع تعلیق و به 260دفتر به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات و تطبیق با آئین نامه دفاتر خدمات مسافرت هوایی اخطار داده شد.

دهقان تصریح کرد: آن دسته از دفاتر خدمات مسافرت هوایی مجاز به فروش بلیت هواپیما هستند که دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری باشند، برهمین اساس مسافران عزیز می توانند به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و قابل رسیدگی بودن تخلفات احتمالی، از دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز معتبر از سازمان هواپیمایی کشوری بلیت هواپیما تهیه کنند و این دفاتر نیز ملزم هستند که مجوز خود را در معرض دید مشتریان قرار دهند.

و علاوه بر این اسامی دفاتر خدمات مسافرت هوایی مجاز بر روی وب سایت این سازمان به آدرسwww.cao.ir قرار داده شده است.

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده مسافران یا متقاضیان خرید بلیت هواپیما که با قیمت غیر قانونی مواجه می شوند، می توانند با شماره تلفن های 61022355- 61022015، تلفکس 66048007، پست الکترونیکی www.shekayat@cao.ir و صندوق پستی 1798-13445 دفترارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری تماس بگیرند.

به گزارش ایسنا، سازمان هواپیمایی سال گذشته طرح متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما را اجرایی کرد تا بر مبنای آن شرکت های هواپیمایی بتوانند بر اساس زمان سفر و نوع خدمتای که ارائه می دهند نسبت به نرخ مصوب قبلی، بلیت ها را با قیمت سی درصد بالاتر یا پایین تر به فروش برسانند.

در شرایطی که بنا بود با نظارت بر عملکرد ایرلاین ها اجازه افزایش قیمت بیش از این داده نشود اما برخی ایرلاین های در قالب پروازهای چارتر در ایام پیک سفر قیمت بلیت را به شدت افزایش دادند که این موضوع شرایط بازار به شدت تحت تاثیر قرار داد و این موضوع باعث شد سازمان هواپیمایی در چند مرحله با متخلفان برخورد کند.

طرح متنوع سازی با این هدف آغاز شد که پس از چند ماه نرخ بلیت هواپیما آزاد سازی شود اما با گذشت نزدیک به یک سال از کلید خوردن این طرح رییس سازمانه هواپیمایی اعلام کرده تا زمانی که مقدمات لازم برای اجرای آن فراهم نشود طرح آزاد سازی اجرایی نخواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها