بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال یکی از برنامه های این وزارتخانه است، گفت: به طور قطع این دو تیم تا پایان امسال و از راه قانونی واگذار می شوند چون تیم داری در شان وزارتخانه نیست.
تدبیر24:
در بخشی از نشست خبری ظهر امروز شنبه سیدرضا صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان که با معارفه معاونان این وزارتخانه همراه بود، نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای نیز به پرسش خبرنگاران در موارد مختلف پاسخ داد.

وی به پرسش مهر مبنی بر اینکه با توجه به فرصت زمان کم باقیمانده تا بازیهای آسیایی و با در نظر گرفتن اینکه نتایج کاروان ایران در دوره گذشته این بازیها و همچنین المپیک لندن بهترین نتیجه گیری در تاریخ ورزش کشور بود، چه برنامه ها و اقداماتی در نظر گرفته شده است، پاسخ داد.

آغاز به کار برای حضور در بازیهای آسیایی
سجادی در این زمینه اظهار داشت: برای آماده سازی تیم ها اقداماتی انجام شده که البته صرفا برای بازیهای آسیایی است و خیلی هم کافی نیست. در این زمینه نیاز به بازنگری های مجدد داریم اما طی 11 روزی که کارم را در وزارتخانه آغاز کرده ام، آماده سازی برای بازیهای آسیایی یکی از محورهای اصلی فعالیت بوده است. 11 ماه تا بازیهای آسیایی 2014 باقی مانده است. میزبان این بازیها خود از مدعیان اصلی است و در بیشتر رشته ها که ورزشکاران کشورمان شانس مدال آوری در آن را دارند، مدعی کسب مدال است. با در نظر گرفتن همه این موارد، از همین هفته استارت آماده سازی برای این بازیها را زدیم و به تناوب جلسات مربوطه را هم برگزار خواهیم کرد.

فرصتی را برای المپیک از دست داده ایم
معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای با تاکید بر اینکه بلافاصله بعد از اتمام المپیک لندن کار آماده سازی برای حضور در دوره آتی این بازیها باید آغاز می شد، خاطر نشان کرد: فرصتی از دست رفته اما به این معنی نیست که نمی توان کار کرد. المپیک سخت تر از بازیهای آسیایی است و برنامه مربوط به این بازیها را هم به موازات بازیهای آسیایی پیش می بریم ضمن اینکه نباید از المپیک نوجوانان غافل شد. باید در مورد سازماندهی تیم هایی که به این بازیها اعزام می شوند تجدیدنظر داشته باشیم. در مجموع اینکه اولین اقدام این است که برای بازیهای آسیایی سهمیه کسب کنیم و بعد از آن تلاشمان برای خوب ظاهر شدن خواهد بود.

مسائل مورد نظر برای بازنگری اساسنامه فدراسیون ها
سجادی در مورد اساسنامه فدراسیون ها و مشکلاتی که طی ماههای گذشته در این مورد گریبانگیر ورزش کشور شده است، تاکید کرد: اساسنامه فدراسیون ها را با همفکری مسئولان خود آنها بازنگری می کنیم، این کار با در نظر گرفتن یکسری مسائل داخلی ورزش خودمان و در عین حال قوانین نهادهای بالاتر انجام می شود. باید توجه داشته باشیم که اساسنامه فدراسیون ها منطبق بر اساسنامه فدراسیون های بین المللی آنها باشد، در واقع مفاد اساسنامه ما نباید مغایرتی با مفاد اساسنامه فدراسیون های بین المللی داشته باشد اما در بازنگری های انجام شده قطعا به نیازها و ضرورت های خودمان توجه خواهیم کرد.

واگذاری قطعی پرسپولیس استقلال تا پایان امسال
معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مورد وضعیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هم توضیح داد و اظهار داشت: تصمیم بر این است که این دو تیم قطعا و از مسیر قانونی واگذار شوند. البته فقط این ما نیستیم که واگذارکننده هستیم، سازمان خصوصی سازی هم در این مورد نقش دارد. در هر صورت واگذاری این دو باشگاه یکی از محورهای مورد نظر از زمان حضور صالحی در وزارت ورزش و جوانان است و تا پایان سال قطعا این کار انجام خواهد شد چرا که تیم داری در شان وزارتخانه نیست.

بررسی وضعیت روسای برکنار شده
سجادی در مورد روسایی که پیش از این از سمت خود در فدراسیون ها برکنار شده بودند، گفت: وقتی اساسنامه را پذیرفتیم باید دستورالعمل ها را هم بپذیریم. ما طبق اساسنامه کار می کنیم و این اساسنامه برگرفته ازIOC است. البته یکسری موارد وجود دارد که مربوط به فدراسیون های بین المللی می شود نه IOC. آنچه مسلم است تمام فدراسیون ها عضو فدراسیون بین المللی خود هستند و بنابراین متعهد به اینکه اساسنامه آنها را اجرا کنند. قطعا فدراسیون های بین المللی هم متعهد به اجرای قوانین نهادهای بالاتر از خود هستند. در مورد وضعیت روسای برکنار شده هم این را فقط بگویم که IOC در جدیدترین نامه خود اجازه برگزاری انتخابات را داده است.

پرسپولیس و استقلال ردیف بودجه ندارند اما به آنها کمک شده
معاون وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه استقلال و پرسپولیس ردیف بودجه ندارند، خاطر نشان کرد: با این حال وزارتخانه طبق عرف کمک های مالی به این دو باشگاه داشته که البته خیلی زیاد نبوده است. معتقدم این دو باشگاه آنقدر قابلیت دارند که با مدیریت خودشان کار کنند.

برگزاری انتخابات طبق قوانین
وی با تاکید بر اینکه انتخابات تمام فدراسیون ها طبق قوانین و اساسنامه برگزار خواهد شد در مورد حضور بازنشسته ها در ورزش، گفت: آنها می توانند طبق قانون و برای ادامه فعالیت از هیات دولت مجوز بگیرند.

توزیع 30 میلیارد میان فدراسیون ها
معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دو سه هفته پیش و در راستای مشکلات مالی که خیلی از فدراسیون ها با آن مواجه هستند، رقم قابل ملاحظه ای میان آنها توزیع شد، خاطرنشان کرد: بودجه مصوب امسال برای فدراسیون ها 97 میلیارد تومان بود که البته تا 15 شهریورماه فقط  6 میلیارد آن پرداخت شده بود اما چند هفته پیش 30 میلیارد تومان بودجه دریافت شد و آن را در اختیار فدراسیون ها به خصوص فدراسیون هایی که مسابقات رسمی بین المللی در پیش داشتند قرار دادیم.

حالا هم باید ببینیم از میزان بودجه باقی مانده چقدر تامین می شود البته این را بگویم که آقای صالحی تاکید کرده اند که بودجه ای که برای بازیهای آسیایی کره جنوبی و مسابقات قهرمانی آسیا و جهان لازم هست، تامین خواهد شد. در کل اینکه بودجه ورزش خیلی نیست اما توقعات بالاتر از آن است ضمن اینکه فقط بودجه کارها را پیش نمی برد. امیدوارم در سایر حوزه ها هم کارهای جدیدی انجام دهیم.

تهیه پیش نویس آیین نامه حمایت از قهرمانان
سجادی در مورد ورزشکارانی که به خاطر مشکلات داخلی اقدام به تابعیت دیگر کشورها می کنند یا به نوعی نگران آینده خود بعد از پایان دوران قهرمانی شان هستند، گفت: در این زمینه پیش نویس آیین نامه حمایت از قهرمانان نوشته شده که آن را در اختیار شورای عالی ورزش قرار دهیم تا این گونه از میزان احتمالی تابعیت ورزشکاران در کشورهای دیگر کم کنیم البته این را بگویم که از 10 سال پیش شورای عالی ورزش تشکیل نشده اما امیدوار هستیم که تا پایان امسال این شورا شکل بگیرد تا آیین نامه مورد نظر را در آنجا مورد بررسی قرار دهیم .

حمایت از مدال آوران 
به گزارش مهر، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: ورزشکاران و به خصوص آنهایی که در بازیهای آسیایی و المپیک موفق به کسب مدال می شوند سرمایه های ملی هستند. تمام تلاشمان این است که تمام آنها را به میادین بازگردانیم و شرایط لازم برای ادامه کارشان را مهیا کنیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها