بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که طولانی‌ شدن تحصیلات متوسطه، روشی موثر و قابل دسترس برای کاهش شیوع ویروس ایدز است.
تدبیر24: اطلاعات جمع‌آوری شده از میان 7018 نفر در بوتسوانا در جنوب آفریقا حاکی از آن است که افزودن یک سال تحصیلی به دوره آموزش متوسطه خطر آلوده شدن با HIV را به طور میانگین تا 8 درصد کاهش می‌دهد.

بوتسوانا که یکی از کشورهایی با میزان بالای شیوع ویروس HIV است گزینه مناسبی برای انجام این مطالعه به حساب می‌آید چراکه سیستم آموزش آن نیز از سال 1996 تغییرکرده و میزان دوره تحصیلی متوسطه آن 10 ماه افزایش یافته است و فرصتی را فراهم می‌سازد تا نسبت آلودگی به این ویروس میان افرادی که قبل و بعد از این تغییر تحصیل می‌کرده‌اند، مقایسه شود.

در این بررسی مشخص شد که در این مدت تحصیلات متوسطه تاثیر حفاظتی و حمایتی چشمگیری برای مقابله با خطر شیوع HIV در بوتسوانا داشته است.

همچنین مشخص شد این تاثیر میان زنان بیشتر بوده به طوری که به ازاء هر سال تحصیلی بیشتر، خطر آلودگی با ویروس ایدز 12 درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پزشکان معتقدند که کسب آگاهی و دانش کافی در مورد روش‌های پیشگیری از این آلودگی ممکن است یکی از تاثیرات مثبت تحصیل طولانی‌تر باشد. همچنین داشتن تحصیلات، فرصت‌های اقتصادی بیشتری در اختیار زنان قرار داده و متعاقبا از میزان حضور زنان در روابط جنسی پرخطر می‌کاهد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها