بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
 تدبیر24روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی به بیان مهمترین اقدامات گروه تروریستی و تکفیری داعش که طی یک سال اعلام خلافت خودخوانده‌اش همچون غده سرطانی در حال ریشه دواندن در کشورهای مختلف است، پرداخته است.

به نقل از این روزنامه فرامطنقه‌ای، 29 ژوئن، «داعش» که در سوریه و عراق می‌جنگد، «خلافت خودخوانده» خود را در مناطق اشغال شده توسط این گروه اعلام و تاکید کرد که نام این گروه به «دولت اسلامی» تغییر یافته است و ابوبکر بغدادی، سرکرده این گروه به عنوان «خلیفه» تعیین شده است.

در ژانویه: تروریست‌ها شهر رقه اولین شهر بزرگ سوریه که از کنترل نظام بشار اسد خارج شد، اشغال کردند و این شهر به برجسته‌ترین مقر داعشی‌ها در سوریه تبدیل شد. اما در عراق، این تروریست‌ها در حمله‌ای گسترده به موصل، دومین شهر عراق و مناطق مجاور اقلیم کردستان را اشغال کردند و ده‌ها هزار تن از اقلیت‌ها به ویژه مسیحی‌ها و ایزدی‌ها را بیرون راندند.

5 ژوئیه 2014: ابوبکر بغدادی برای نخستین بار به صورت علنی در فایلی تصویری که توسط پایگاه‌های اینترنتی تروریست‌ها منتشر شد، ظاهر گشت و از «مسلمانان» خواست تا با او بیعت کنند.

8 اوت 2014: آمریکا حملات هوایی خود را در عراق به مقرها و تجمع‌های داعش آغاز کرد که این اولین عملیات نظامی آمریکایی در این کشور از زمان عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی در اواخر سال 2011 بود.

اوایل سپتامبر: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد شد که از طریق «ائتلاف بین‌المللی بزرگ» داعش را شکست دهد.

23 سپتامبر: آمریکا با حمایت هم‌پیمانان خود از کشورهای عربی حملات علیه تروریست‌ها را در سوریه آغاز کرد.

19 اوت 2014: پایگاه‌های اینترنتی فایلی را منتشر کردند که بریدن سر خبرنگار ربوده شده آمریکایی در سوریه را نشان می‌داد. این اقدام در پاسخ به حملات آمریکا در عراق صورت گرفت. از آن زمان به بعد، داعش از اعدام تعداد دیگری از گروگان‌ها خبر داد. تروریست‌ها برای ایجاد رعب و وحشت عملیات گسترده بریدن سرها، به صلیب کشیدن، شلاق زدن و سنگسار و غیره را در پیش گرفتند.

26 ژانویه 2015: نیروهای کرد با حمایت جنگنده‌های ائتلاف توانستند نیروهای داعش را از شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه در مجاورت مرزهای ترکیه و در پی درگیری‌های شدید بیرون برانند. در همان روز، یک مسوول نظامی عراقی از آزادسازی استان دیالی از دست گروه تروریستی داعش خبر داد.

31 مارس 2015: بغداد از آزادسازی تکریت از طریق نیروهای دولتی با حمایت بسیج مردمی خبر داد.

21 مه 2015: رمادی در عراق و پالمیرا در سوریه سقوط کردند. داعش چهار روز پس از سقوط رمادی، بزرگترین شهر استان الانبار، شهر باستانی پالمیرا در سوریه را اشغال کرد. این امر به داعش اجازه داد تا نفوذ خود را در دو طرف مرزها افزایش دهد. این گروه همچنین مکان‌های باستانی در پالمیرا را بمب‌گذاری کرد که یونسکو این شهر را در فهرست میراث جهانی قرار داده است.

16 ژوئن 2015: شکست‌های مهمی برای داعشی‌ها در سوریه رقم خورد و پس از کنترل کردها بر منطقه تل أبیض سوریه در مرز با ترکیه که گذرگاه مهمی برای تروریست‌ها بود داعشی‌ها متحمل شکست بزرگی شدند.

23 ژوئن 2015: داعشی‌ها کنترل منطقه عین عیسی در شمال سوریه در نزدیکی مسیری استراتژیک را از دست دادند.

25 و 26 ژوئن 2015: داعشی‌ها حمله غافلگیرانه‌ای به کوبانی و اطراف آن داشتند و ظرف 48 ساعت، بیش از 200 غیرنظامی کشته شدند و در 27 همان ماه نیروهای کرد موفق شدند داعش را از این شهر بیرون برانند.

26 ژوئن 2015: حملات خونین در تونس و کویت رخ داد با 38 کشته در حمله‌ای به هتلی در تونس که بیشتر آنها گردشگران انگلیسی بودند و داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفت. در همان روز داعش مسوولیت حمله به مسجد شیعیان در کویت را که 26 شهید بر جای گذاشت، برعهده گرفت.

از ژوئن 2014، داعش جای پایی را برای خود در لیبی ایجاد کرده است آنهم با سوءاستفاده از آشوب در این کشور که از زمان سقوط نظام معمر قذافی در سال 2011 بر این کشور حکمفرماست. شهر سرت را تحت تصرف خود درآورد.

مقامات و منابع محلی نیز گزارش داد‌ه‌اند، گروه تروریستی داعش اخیراً کنترل بخش مهمی از افغانستان را به دست گرفته و دست طالبان را از آنجا کوتاه کرده است.

با همه این اوصاف باید افزود که بسیاری از گروه‌های مسلح تندرو در جهان نیز با داعش بیعت کرده‌اند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها