بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
تدبیر24:  با وجود تمام اقدامات پیشگیرانه و نظارتی که سازمان‌های مرتبط با امنیت جاده‌ها در ماه‌های گذشته برای کاهش آمار تصادفات داشته‌اند، گزارش ارائه شده از بهار امسال نشان از افزایش آمار تصادفات در جاده‌های برون‌شهری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر مبنای آمارهای ارائه شده در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌، در طول سه ماهه نخست امسال 13 هزار و 308 تصادف در جاده‌های کشور ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 2.9 درصدی را نشان می‌دهد.

هرچند این رقم در قیاس با آمارهای فاجعه‌آمیز سال‌های قبل قابل قیاس نیست، اما رشد آمار کلی تصادفات آن هم در شرایطی که سال‌هاست دستگاه‌های مختلف اعم از پلیس، سازمان راهداری و سازمان‌های انسانی در تلاش‌اند با طرح‌های هماهنگ این آمار را کاهش دهند قدری خطرناک به نظر می‌رسد.

در حوزه جراحات و تلفات اما اوضاع قدری خاکستری است. در 1279 تصادف منجر به فوت در طول سه ماهه گذشته 1651 تلفات ثبت شده است که هرچند هنوز با استاندارد‌های بین‌المللی فاصله زیادی دارد، اما در قیاس با زمان مشابه سال قبل 3.2 درصد کاهش نشان می‌دهد. این رقم در حوزه تصادفات جرحی اما شکلی متفاوت دارد.

براساس این گزارش، بهار امسال 17 هزار و 798 مجروح تصادفی داشته که در قیاس با گذشته رشدی 3.5 درصدی را نشان می‌دهد، رقمی که باز هم به معنی به صدا درآمدن زنگ خطرهاست.

خبر سقوط یک هواپیما با 50 مسافر بعد از یکسال هنوز در صدر اخبار قرار دارد، اما جامعه نسبت به خبر فوت 40 برابر این تعداد مسافر در طول تنها سه ماه واکنش نشان نمی‌دهد. با وجود تمام اقدامات انجام شده جاده‌های ایران هنوز با امنیت فاصله زیادی دارند و صدای مرگ در تمام نقاط آن به گوش می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها