بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
بیماران اختلال حواس می‌توانند با انجام ورزش سرعت تحلیل رفتن کارایی شناختی را کمتر کنند و از مشکلات عصبی جلوگیری کنند.
   تدبیر24 : ورزش باعث کاهش سرعت تحلیل رفتن کارایی شناختی در بیماران اختلال حواس می‌شود.

ورزش باعث افزایش سلامتی می‌شود و در بیماران اختلال حواس که هنوز شدت بیماری آنها زیاد نیست به عنوان درمان به کار می‌رود. فعالیت فیزیکی مداوم باعث افزایش کارایی شناختی در بیماران می‌شود و افسردگی را نیز کاهش می‌دهد.

در تحقیقات انجام شده در این زمینه 40 بیمار مورد بررسی قرار گرفتند.

در این تحقیقات بیمارانی که اختلاف حواس با شدت کم تا متوسط داشتند مورد بررسی قرار گرفتند و بعضی از آنها در برنامه ورزشی شرکت کردند . بعد از 12 هفته‌ بیمارانی که فعالیت فیزیکی انجام دادند در تست‌های مربوط به کارایی شناختی، توانایی حل مساله و غیره بهتر عمل کردند.

در مطالعات دیگر نتایج مشابهی مشاهده شد، در این مطالعات بررسی‌ها بر روی 300 فردی که آلزایمر و اختلال حواس داشتند انجام شد. بررسی‌ها نشان داد بیمارانی که بیش از چهار ساعت در هفته‌ فعالیت فیزیکی دارند در تست‌های مربوط به کارایی شناختی بهتر عمل می‌کنند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: ارتباط واضحی بین ورزشی و کیفیت زندگی وجود دارد.

ضمنا بیمارانی که فعال‌تر بودند کمتر مشکلات بعضی از جمله اضطراب و خلا احساس داشتند. آنها در فعالیت‌های روزانه نیز کارایی بهتری داشتند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: بیمارانی که به بیماری آلزایمر مبتلا هستند نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند. این مراقبت‌ها هم برای بیمارانی که فعالیت دارند و هم بیمارانی که فعالیت ندارند لازم است.

در مطالعات ما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که ورزش باعث افزایش امید به زندگی در بیماران اختلال حواس می‌شود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها