بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
معاون رییس جمهور در امور زنان خبر داد
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه بیمه زنان خانه‌دار که معاونت ارائه داده در نوبت رسیدگی در کمیسیون اجتماعی دولت بوده و نظرات دستگاهها هم اخذ شده است.
   تدبیر24 :  شهیندخت مولاوردی در نخستین گفت‌وگویش با خبرنگاران درشبکه مجازی که امروز دوشنبه صورت گرفت، افزود: این بیمه با مشارکت دولت اجرا می‌شود، به طوریکه بخشی از حق بیمه را دولت می پردازد؛ البته به دلیل بار مالی و توجیه اقتصادی نداشتن آن و اینکه زنان خانه دار جزو گروههایی هستند که کارفرمای خاصی ندارند به اجرا در نیامده است.

مولاوردی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی در حال بررسی بیمه های چند لایه به عنوان موضوع ماده ٢٧ قانون برنامه پنجم توسعه است.

وی درباره تشکیل وزارت زنان نیز گفت: هر چند این موضوع یکی از وعده های رییس جمهور بوده، اما امور زنان فرابخشی است و محدود کردن آن به یک وزارتخانه موجب می‌شود تا سایر دستگاهها مسئولیت هایشان را نادیده بگیرند و با این بهانه که این امور متولی خاصی دارد از زیر بار آن شانه خالی می کنند.

مولاوردی اضافه کرد: همچنین ممکن است این تلقی باشد که یک وزارتخانه متعلق به زنان است و سایر وزارتخانه‌ها متعلق به آنها نیست و زنان در آن سهمی ندارند. آنچه که تجربه جهانی به آن رسیده است مکانیسم نهادین برای پیشرفت زنان است که در هر کشوری سازو کار خودش را دارد و باید پیگیر وظایف دستگاهها، هماهنگ کننده و پیگیر وظایف آنها باشد.

مولاوردی درباره اقدامات انجام شده برای طرح ازدواج پایدار نیز در این مصاحبه مطبوعاتی مجازی گفت: در این زمینه معاونت یکی از نهادهایی است که در چارچوب جایگاه ستادی باید وظایفی را انجام دهد که با بررسی و آسیب شناسی اسناد مصوب ستاد ملی زن و خانواده به برنامه عملی رسیدیم که همزمان با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع بود و در حال حاضر در آن قالب حرکت می کنیم. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی برنامه کاهش و کنترل طلاق است که معاونت هم مشارکت دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها