بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۴۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
 تدبیر24  :  «10 سال پیش وقتی برای اولین‌بار به مجموعه سعدآباد پا گذاشتم جوان بودم و هیچ ایده‌ای از زندگی نداشتم. به عقیده‌ی من، بعضی زمین‌ها انرژی‌های زیادی دارند و هر کسی برای خودش یک درختی دارد که باید بگردد و پیدایش کند. بعضی‌ها خوش‌شانس‌ترند و به وقت تولد برای‌شان درختی کاشته می‌شود. من درختم را در مجموعه سعدآباد پیدا کردم در سن 23 سالگی.»
 این متن توضیحی برای معرفی مجموعه عکس‌های یک هنرمند است که قرار است در نمایشگاه هنر محیطی ایران در رومانی به نمایش گذاشته شود. او عکس‌هایی از خود و یک درخت را که یک پروژه‌ی هنری 10 ساله است در قالب یک مجموعه عکس در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

شیرین محسنی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره‌ی نمایش مجموعه عکس‌هایش با عنوان «خاطره» در نمایشگاه هنر محیطی ایران در رومانی، اظهار کرد: برای نمایشگاه هنر محیطی ایران در کشور رومانی، یک فراخوان عمومی اعلام شد و من هم پروژه‌ام را فرستادم و انتخاب شد. تا آنجا که اطلاع دارم استقبال خیلی خوبی از طرف برگزارکنندگان و داوران خارجی از آثار هنرمندان ایرانی شده آمده است.

او درباره‌ی پروژه‌اش گفت: پروژه‌ی 10 ساله‌ای که من برای این نمایشگاه ارائه کرده‌ام شامل یک مجموعه عکس است که من و یک درخت سوژه‌های اصلی آن هستیم. تغییرات من و این درخت براثر گذشت این سال‌ها و اتفاقاتی که برای هر دو ما افتاده، در این عکس‌ها به‌نمایش درآمده است. این پروژه بیشتر، بار عاطفی و احساسی دارد، چون اتفاقاتی که در طول این 10 سال برای من افتاده در روند این پروژه تأثیر داشته است.

این هنرمند همچنین بیان کرد: هنوز فرصت نکرده‌ام این مجموعه عکس را در یکی از گالری‌های تهران به‌نمایش بگذارم. دوست داشتم نمایش آن‌ها به‌صورت فریم فریم باشد. البته در نمایشگاه رومانی دو توضیح درباره‌ی این پروژه و مفهوم آن در کنار عکس‌ها قرار گرفته تا مخاطبان با آن آشنا شوند.

محسنی‌نسب به هنر مفهومی و تأثیرات آن اشاره و اظهار کرد: آنچه به هنر امروز بیشتر معنا می‌دهد، مفهوم آن است. نباید به دنبال یک اتفاق خاص بود. حتی با تغییرات کوچک هم می‌توان یک تأثیر بزرگ ایجاد کرد.

او ادامه داد: من در رشته‌ی هنرهای تجسمی درس خوانده‌ام و کارم بیشتر، نقاشی و عکاسی است تا هنر محیطی، اما علاقه‌ام به طبیعت و محیط زیست من را به این سمت کشاند. احمد نادعلیان از همان زمان که هنرمندان محیطی ایران فعالیت خود را آغاز کردند، خیلی به آن‌ها کمک کرد. هنرمندان هم خیلی خوب پیش رفتند.

این عکاس درباره‌ی وضعیت هنر محیطی در ایران نیز گفت: هنر محیطی در ایران مهجور است و به‌ندرت کسی نسبت به آن شناخت دارد. مثلا اجرای یک پرفورمنس حتی برای آن‌هایی که هنر خوانده‌اند هم غریب است و سوال می‌کنند که چه فرقی با مجسمه‌سازی و تئاتر دارد؟ من از آقای مکتبی سپاسگزارم که این نمایشگاه را ترتیب داد تا هنرمندان ایرانی فرصتی برای ارئه‌ی آثارشان داشته باشند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه هنر محیطی ایران با عنوان «فضاهای زندگی» از 30 تیرماه در مرکز هنری ترانسیلوانیا در شهر سانتا جورجه رومانی افتتاح می‌شود و به مدت یک‌ماه در این گالری برپا خواهد بود. همچنین محمود مکتبی 29 تیرماه در موزه ملی سکلر رومانی درباره هنر معاصر ایران و بررسی هنر محیطی ایران در یک دهه اخیر سخنرانی خواهد کرد.

در این نمایشگاه آثاری از 28 هنرمند ایرانی از جمله احمد نادعلیان، نوشین نفیسی، کوروش گلناری، آنه محمد تاتاری، محمود مکتبی، شهرناز زرکش، مینوش زمردی‌نیا، پریسا رجبیان، عاطفه خاص، عاطفه آرانی، مجتبی رمزی، کریم الله‌خانی، مهدیه دهقانی، فرشته عالم شاه، حامد مشمولی، سیاوش امیری راد، شیرین محسنی نسب، آسیه محمدیان، فرشته زمانی، فرزانه نجفی، گروه پنج باز، گروه هنر زمین، گروه لو آرت، حمید خندان، حمید نورآبادی، مهتاب قائمی منش و تارا گودرزی به‌نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین ریحانه امید قائمی - مستندساز ایرانی - فیلم مستندی از این برنامه خواهد ساخت.

آثار این نمایشگاه در دو مرحله توسط محمود مکتبی و دو داور مجارستانی به نام‌های پیتر آلپار و دکتر ریکا وارالیای، داوری و انتخاب شده‌اند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
موفق باشند
مرد مشهدی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها