بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
علی سرتیپی تهیه‌کننده درخصوص آمار فروش غیر واقعی گیشه‌های سینما گفت: در گذشته هرشب دفاتر پخش و یا صاحبان فیلم، فروش فیلم‌های گیشه را ازسینماها‌ی تهران و شهرستانها می‌گرفتند و جمع می‌زدند و فردا صبح اعلام می‌کردند این روش سالها اجرا می‌شد اما به تازگی سیستم مکانیزه توسط سینما شهر راه اندازی شده که تقریبا اکثر سینماها به غیر از تعداد محدودی از سینماها مجهز به آن سیستم هستند که معمولا با 10درصد اختلاف، فروش را اعلام می‌کنند
تدبیر24  :  علی سرتیپی تهیه‌کننده درخصوص آمار فروش غیر واقعی گیشه‌های سینما گفت: در گذشته هرشب دفاتر پخش و یا صاحبان فیلم، فروش فیلم‌های گیشه را ازسینماها‌ی تهران و شهرستانها می‌گرفتند و جمع می‌زدند و فردا صبح اعلام می‌کردند این روش سالها اجرا می‌شد اما به تازگی سیستم مکانیزه توسط سینما شهر راه اندازی شده که تقریبا اکثر سینماها به غیر از تعداد محدودی از سینماها مجهز به آن سیستم هستند که معمولا با 10درصد اختلاف، فروش را اعلام می‌کنند.
 
تهیه‌کننده «شهر موش‌ها» افزود: راه‌اندازی این سیستم از ابتدای سال، در کنار دیجیتال کردن سالنهای سینما سبب شده یک روند خوبی برای شفاف سازی بیشتر فروش فیلم‌ها و کنترل بهتر صاحبان فیلم‌ها و دفاتر پخش‌ ایجاد شود.
 
وی تصریح کرد: درصد زیادی از آمار فروش اعلام شده، واقعی  هستند سایت سینما تیکت که وابسته به سایت موسسه سینما شهر است آماری تقریبا با 10درصد کمتررا نشان می‌دهد با توجه به فضای دنیای مجازی و کنترل شورای صنفی نمایش امسال اعلام فروش‌ها نسبت به سالهای قبل دقیق‌تر و سالم‌تراست.
 
سرتیپی بیان کرد:‌ سالهای قبل چون ما هیچ گونه آمار مکانیزه‌ای نداشتیم هیچ ثبتی صورت نمی‌گرفت و حتی آمار فروش‌ها هم بعد از سه ماه به ارشاد می‌آمد و هیچ جایی برای کنترل واقعی یا غیر‌واقعی بودن فیلم‌ها وجود نداشت.
 
این تهیه‌کننده بیان کرد: خوشبختانه از شش ماه دوم سال 93تاسیس سیستم مکانیزه خیلی به شفافیت بهتر فروش فیلم‌ها و آمار ابلاغی از سوی دفاتر و تهیه‌کننده‌ها کمک کرده است تا سال قبل یکسری از دفاتر پخش و تهیه‌کننده‌ها فروش غیر‌واقعی را اعلام می‌کردند.
 
وی درخصوص دلایل اعلام فروش غیر‌واقعی از سوی برخی دفتر فروش و تهیه‌کنندگان اظهار داشت: فروش بیشتر مردم را برای تماشای فیلم ترغیب می‌کرد دوم اینکه باعث می‌شد این فیلم‌ها در رقابت، سینماهای بهتری را در شهرستانها بگیرند وهمچنین تعداد بیشتری سینما را جذب کنند به انضمام اینکه برای بالا بردن شان و اعتبار خودشان و اینکه مردم از اثرشان استقبال کرده و همچنین برای رایتهای نمایش خانگی از لحاظ فروش بیشتر می‌فروختند که همه‌ی این موارد انگیزه‌ای بود تا آنها فروش غیر‌واقعی اعلام کنند.
 
سرتیپی  مضررات اعلام فروش غیر واقعی را اینگونه عنوان کرد: وجود این مسله علاوه بر ایجاد یک جو روانی، موجب می‌شد افرادی که صادقانه کار می‌کردند بزرگترین ضربه را از این مسله بخورند علاوه برآن مجموعه سینمای ایران بدلیل نداشتن آمار واقعی و درست لطمه زیادی می‌خورد به انضمام اینکه برای تماشاگران هم سردرگمی ایجاد می‌کرد، در مجموع فضای خیلی  بدی حاکم بود اما با راه اندازی سیستم مکانیزه فروش فیلم‌ها تفاوت فاحش چندانی ندارد.
 
سرتیپی خاطر نشان کرد: در حال حاضربا مراجعه به سیستم نوپای سینما تیکت که وابسته به وزارت ارشاد ست آمار رسمی صبح‌ها اعلام می‌شود اما به تازگی خود شورای صنفی نمایش نسبت به این مسله حساس شده و تمامی فروش گیشه‌های سینما را کنترل و اعلام می‌کند امیدوارم با سیستم مکانیزه همانطور که پوزتیو، لابراتور و آپارات حذف شد دروغ گفتن آمارهای غیر‌واقعی هم به مدد تکنولوژی حل شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها