بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
یک کارشناس مامایی عنوان کرد: نوزادان تغذیه شده با شیرخشک پس از پایان شیردهی به سختی به طعم غذاهای مختلف عادت می‌کنند.
تدبیر24:   شیوا به‌منش به مناسبت هفته تغذیه با شیر مادر  با تاکید بر اینکه شیردهی مادران باید تا سن 20 ماهگی نوزادان ادامه پیدا کند، گفت: در شش ماهه اول شیردهی تغذیه نوزاد تنها باید با شیر مادر صورت گیرد و حتی از خوراندن آب به نوزاد ممانعت شود.

وی اظهار کرد: در این دوره تنها چیزی که نیاز است به نوزاد داده شود ویتامین‌های آ- د است.

به‌منش به فواید شیردهی برای مادران نیز اشاره کرد و افزود: شیردهی مادران پس از زایمان به جمع شدن رحم، کاهش خونریزی و بازگشت هر چه سریعتر مادر به وزن قبلی خود کمک خواهد کرد.

وی افزود: از طرف دیگر استفاده نوزاد از شیر مادر موجب خواهد شد تا نوزاد همه مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کرده و دچار کمبود پروتئین نشود. همچنین هر زمان نوزاد احساس نیاز کند به راحتی شیر مادر در اختیار او قرار داده می‌شود.

به‌منش بر شیردهی مادران در ساعات اولیه پس از زایمان تاکید کرد و افزود: شیر اولیه مادر که به اصطلاح به آن "آغوز" گفته می‌شود حکم واکسن و آنتی‌بادی را داشته که بدن نوزاد را در برابر بسیاری بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

وی همچنین بر تماس پوستی نوزاد با مادر در همان ساعات اولیه پس از زایمان تاکید کرد و افزود: این کار موجب ترشح هورمونی در بدن مادران می‌شود که حجم شیر را افزایش داده و شیردهی مادران را آسان می‌کند.

این کارشناس مامایی در خصوص عوارض تغذیه نوزادان با شیر خشک نیز اظهار کرد: بسیاری از ویتامین‌های موجود در شیر مادر که برای نوزادان ضروری است در شیر خشک وجود ندارد و همین امر موجب شده تا نوزادان تغذیه شده با شیر خشک بیشتر در معرض بیماری قرار گیرد.

وی افزود: همچنین به دلیل استفاده از شیشه شیر، در این نوزادان احتمال ابتلا به اسهال و استفراغ بیشتر از سایر نوزادان است.

به‌منش خاطرنشان کرد: تحقیقات بسیاری نیز صورت گرفته که نشان می‌دهد نوزادانی که از طریق زایمان طبیعی به دنیا آمده و با شیر مادر تغذیه شده‌اند، نسبت به سایر نوزادان از هوش بیشتری برخوردارند.

وی همچنین آشنایی نوزادان با طعم‌های مختلف را از جمله دیگر خواص شیر مادر عنوان کرد و افزود: هر غذایی که مادر مصرف می‌کند طعم خاصی را در شیر او ایجاد می‌کند و به این طریق نوزادان با طعم‌های مختلف آشنا می‌شوند.

وی افزود: این در حالیست که نوزادان تغذیه شده با شیر خشک همواره یک طعم را تجربه می‌کنند که این امر موجب می‌شود تا آنها پس از پایان تغذیه با شیر مادر به سختی به طعم‌ غذاهای مختلف عادت کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها