بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
 تدبیر24: مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع گونه‌های جانوری کُندحرکت همچون لاک‌پشت طبیعتا آسیب می‌بینند و از بین می‌روند.

عطاء پورشیرزاد  افزود: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به زیستگاه جانواران آسیب می‌زند چراکه گونه‌های گیاهی و جانوری زنجیره‌ای به هم پیوسته هستند.

وی اظهار کرد: جانوران و گیاهان بخشی از تنوع زیستی هستند وقتی که خاک و گیاهان از بین بروند طبیعتا جانور به لحاظ زیستگاهی آسیب می‌بیند یعنی تعادل زیستگاهش به هم می‌خورد.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: گرچه آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع مقطعی است و جانوران چون متحرک هستند می‌توانند از محدوده آتش‌سوزی خارج شوند و در محدوده دیگری قرار گیرند اما این آتش‌سوزی‌ها بی‌تأثیر بر گونه‌های جانوری نیست.

پورشیرزاد تصریح کرد: قطعا محل آتش‌سوزی می‌تواند زیستگاه با ارزشی برای برخی از گونه‌های جانوری باشد وقتی که این زیستگاه بسوزد و از بین برود آثار آن قابل اغماض نیست و قابل توجه است.

وی ادامه داد: سنجاب ایرانی چون حیوان متحرکی است می‌تواند سریع از محل وقوع آتش‌سوزی جابه‌جا شود و به نقاط دیگر برود، خیلی کم پیش می‌آید که سنجابی آسیب ببیند. البته دیگر نمی‌تواند به زیستگاه خود برگردد که دچار یک تناقضاتی در سیستم زیستی خود می‌شود که باید با زیستگاه جدید خود را وفق دهد.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در پی آتش‌سوزی‌ها به گونه‌های جانوری کُند حرکتی همچون لاک‌پشت که در این استان پراکنده است آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌شود و در محدوده‌های آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع لاک‌پشت‌ها می‌سوزند و از بین می‌روند.

پورشیرزاد اضافه کرد: تعداد و وسعت آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در استان کهگیلویه و بویراحمد به تبع کشور بالاست که منشاء آن بی‌احتیاطی، بی‌توجهی و تعهد نداشتن است که اگر مردم رعایت کنند و مشارکت برای نگهداری محیط زیست و طبیعت جنگل‌ها و در هنگام آتش‌سوزی‌ها نیز همکاری و مشارکت داشته باشند خسارات و آتش‌سوزی‌ها به حداقل خواهد رسید.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها