بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۵۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
دلایل جسمی و روحی که رابطه جنسی و زناشویی را خراب می کنند

این مسئله غیرطبیعی نیست که زوجی در طول زندگی زناشویی ، گاهی در برقراری رابطه جنسی دچار مشکل شوند. عواملی و دلایلی که ایجادگر و تشدید کننده این مشکل زناشویی است شامل:

عدم اعتماد به نفس

 وقتی شما خودتان را دوست ندارید، نمی توانید از همسر خود توقع داشته باشید که احساس کاملاً مثبتی به شما داشته باشد. تصویر ذهنی منفی نسبت به خود موجب نگرانی شما در مورد عملکرد جنسی تان شده و کیفیت رابطه جنسی شما را به شدت کاهش می دهد.

اختلال هورمونی

 هورمون تستوسترون با تمایلات جنسی شما رابطه مستقیم دارد. هنگامی که مردان پا به سن می گذارند، سطح هورمون تستوسترون آنها کاهش می یابد. اگر چه این مورد در تمام مردان صدق نمی کند اما تعداد زیادی از آنها این گونه اند.


تاثیر اضافه وزن و  چاقی بر رابطه جنسی 

چاق بودن باعث از دست رفتن عملکرد و میل جنسی می شود. دلیل آن کاملاً مشخص نیست اما این را می دانیم که چاقی موجب کاهش اعتماد به نفس، افسردگی، بیماری های جسمی، از دست دادن انرژی و ... می شود. در این مورد حتماً با یک متخصص رژیم درمانی صحبت کنید. مطمئن باشید پولی که در این زمینه خرج می کنید ارزشش را دارد. مطالعات نشان داده است که یک سوم افراد چاق مبتلا به اختلال نعوظ، پس از 2 سال ورزش و تلاش در جهت کاهش وزن فعالیت جنسی متعادلی به دست می آورند. 

 ورزش و تحرک رابطه زناشویی را بهبود می بخشد. زمانی که شما ورزش می کنید، حس بهتری نسبت به اندام خود دارید و در نتیجه اعتماد به نفس و به تبع تمایلات جنسی تان نیز افزایش می یابد. افرادی که 3 بار در هفته و به مدت 1 ساعت در روز ورزش می کنند، رابطه زناشویی، ارگاسم و رضایت بیشتری دارند.

  تاثیر داروها بر کاهش رابطه جنسی 

داروهای بسیاری هستند که باعث کاهش میل جنسی می شوند؛ از جمله داروهای ضد افسردگی، ضد فشارخون، آنتی هیستامین ها، قرص های ضد بارداری، داروهای شیمی درمانی، داروهای درمان ایدز، داروهای پروستات و سایر داروهای هورمونی. در این موارد، تغییر دارو یا دوز آن ممکن است مشکلتان را حل کند. اگر بعد از مصرف داروی خاصی متوجه شدید میل جنسی تان به سرعت کاهش یافته حتماً این موضوع را با پزشک در میان بگذارید اما هیچ وقت سرخود مصرف دارو را قطع نکنید.

 به گفته محققان استامینوفن علاوه بر درد جسمانی بر واکنش های عاطفی هم تأثیر می گذارد، و با مصرف آن، هم عواطف و احساسات منفی کمتر درک می شوند و هم عواطف و احساسات مثبت. البته استامینوفن همان طور که گفته شد تنها لذت های شما را از بین نمی برد؛ بلکه علاوه بر درد جسمانی، باعث می شود تجربیات آزاردهنده اجتماعی یا احساسات تلخ ناشی از روابط خود را هم با شدت کمتری درک کنید و شاید بتوانید آن را به عنوان دارویی برای تسکین درد های ناشی از شکست عشقی معرفی کنید. البته پژوهشگران هنوز قطعیت این موضوع را ثابت نکرده اند و تنها می دانند که استامینوفن می تواند در ترشح برخی هورمون های لذت آور و تحریک برخی از بخش های مغز که در لحظه های دردآور و سخت زندگی فعال می شوند تأثیر بگذارد. 

 

 یائسگی و کاهش میل در رابطه جنسی 

 برای اینکه میل جنسی در زن ایجاد شود، سیستم های هورمونی، عصبی- عضلانی، عروقی و نهایتاً روانی باید هماهنگ عمل کنند. اختلال در این مسیر باعث اختلال در میل جنسی می شود. شایع ترین علت کاهش میل جنسی یائسگی است چون میل جنسی رابطه بسیار نزدیکی با سطح هورمون های زنانه و حتی هورمون های مردانه دارد زیرا در بدن همه زنان مقداری هورمون مردانه وجود دارد. 

 در زنانی که به علت بیماری تخمدان ها خارج می شوند، ترشح هر دو هورمون قطع می شود ولی در بدن زنان با یائسگی طبیعی، مقداری هورمون مردانه باقی می ماند ولی ترشح دو هورمون کاهش می یابد. افسردگی و بیماری ام اس دو علت شایع بعد از یائسگی هستند که بیماران را به دلیل کاهش میل جنسی به مطب پزشک می کشانند.

 خشونت بیش از حد

خشونت بیش از حد هم از جمله خصوصیات بدی است که می تواند کشش خانمتان را تحت تأثیر قرار دهد. اگر او تصور کند که فقط به فکر لذت خودتان هستید مطمئن باشید که هیچ لذتی از رابطه جنسی با شما نخواهد برد. بااینکه زن ها از مردهایی خوششان می آید که با اعتماد به نفس عمل می کنند اما نباید هیچوقت در برخورد خود با آنها بیش از حد خشونت به خرج دهید. ملایم و در عین حال محکم باشید و قبل ازاینکه هر نوع رفتار خشونت آمیز را شروع کنید، اطمینان یابید که او به آن علاقه دارد. در غیر اینصورت شعله کشش او را به کلی خاموش خواهید کرد.

 رفتارهای عجله ای

بدون مقدمه رفتن سر رابطه جنسی یکی از عواملی است که کشش طرف شما به رابطه جنسی کاهش می دهد. اگر شما هم یکی از آن مردهایی هستید که فکر می کنید رابطه جنسی اصلاً نیازی به مقدمه و پیش نوازی ندارد، و می توانید بدون آن سریعاً به سراغ قسمتی بروید که خودتان بیشتر می خواهید، مطمئن باشید که فقط همسرتان را ناراحت خواهید کرد. پس اگر او هم خیلی در رفتارش با شما خوب نبود، دیگر گلایه نکنید چون این عمل واقعاً برای او رنج آور است. زن ها برای تحریک شدن نیاز به عشق دارند و برای آنها پیش نوازی و مقدمه به همان اندازه عمل اصلی اهمیت دارد.

اتفاقات ناخوشایند زندگی:

افرادی که به صورت ناگهانی در معرض اتفاقات ناخوشایند و ناراحت کننده زندگی از قبیل طلاق، از دست دادن عزیزان، ورشکستگی مادی و غیره می شوند مبتلا به کاهش میل جنسی ناگهانی می شوند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها