بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۶۳۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
اینکه خیابانی در تهران به نام دکتر مصدق نامگذاری نشده، کاملا یک موضوع سیاسی است.
  تدبیر24: صادق زیبا کلام _اینکه خیابانی در تهران به نام دکتر مصدق نامگذاری نشده، کاملا یک موضوع سیاسی است. در گذشته مرحوم دکتر مصدق از اعتبار و احترام بسیاری در میان جریانات سیاسی مخالف رژیم شاه اعم از مارکسیست‌ها، مسلمانان، جبهه ملی و نهضت آزادی برخوردار بود. زمانی که انقلاب شد دکتر مصدق همچنان از همان پرستیژ سابق و والا برخوردار بود اما به تدریج عده‌ای علیه ایشان حرکتی را آغاز کردند که اکثرا هم جزو گروه‌های فداییان اسلام و موتلفه بودند. آنها سعی کردند کفه ترازو را که به سمت محبوبیت دکتر مصدق سنگین بود، سبک کنند و نشان دهند مصدق نقش چندانی در ملی شدن صنعت نفت نداشت و اتفاقا تقصیر بسیاری در جریان کودتای 28 مرداد داشت. آنها به این جنبه هم اکتفا نکرده و پا را فراتر گذاشتند و اینگونه القا کردند که مصدق چندان قابل ارزش و احترام هم نیست و 
حتی از او به عنوان مصدق السلطنه 
نام بردند و ایشان را فراماسونر و 
سلطنت طلب و وابسته به دربار معرفی و او را متهم به زد و بند با آمریکا و همدستی با کودتای 28 مرداد کردند.
حرکت بعدی مخالفان مصدق این بود از آنجا که بعد از انقلاب، یکی از شخصیت‌های محبوب، مصدق بود و خیابان پهلوی (ولیعصر (عج)کنونی) به خیابان مصدق تغییر نام داده بود، نام این خیابان را تغییر دادند و از آنجا که مصدق در میان قشر جوان و دانشجو و نخبه بسیار طرفدار داشت نمی‌توانستند نام دیگری را روی این خیابان بگذارند در نتیجه نام ولیعصر(عج) را برای آن انتخاب کردند تا هر فردی مخالفت کند او رامتهم کنند... و بحث را به سمت مسائل دینی و اعتقادی بکشانند. این مخالفت‌ها با مصدق تا امروز ادامه دارد و زمزمه‌هایی از اینکه مصدق مجلس را منحل کرد، عوام فریب و غوغاسالار بود، در جریان کودتا دست داشت و. .. هنوز هم به گوش می‌رسد که این عده اصولا چهره‌های اسلامگرا نیز نیستند و نیتشان این است که خود را محبوب اصولگرایان کنند.
البته این نکته را هم یادآوری کنم که اصولگرایان موافق مصدق‌اند اما تنها در یک مورد، آن هم در مواقعی که از نام مصدق برای کوبیدن یک جریان یا شخصیت استفاده می‌کنند. مثلا اصولگرایان تنها زمانی به آن دسته از اظهارات مصدق تکیه می‌کنند که علیه یک اقدام رضا شاه، نقدی کرده بود. این نشان می‌دهد آنها هم دکتر مصدق و وجاهت او را قبول دارند. نکته دیگر اینکه اصولگرایان در دوران 8 ساله احمدی‌نژاد بسیار سعی کردند تشابهی را بین ملی شدن صنعت نفت و مذاکرات هسته‌ای به مردم القا کنند که خوشبختانه این موضوع موثر واقع نشد و مردم حاضر نشدند این القائات را بپذیرند. از سوی دیگر، طی یکی دو سال اخیر به ویژه در شبکه‌های اجتماعی تلاش شده تا یک قرینه سازی بین دکتر مصدق و دکتر ظریف انجام شود که از جانب خود مردم بوده و اتفاقا این قرینه سازی بیشتر جا افتاده است. حال این موضوع نشان می‌دهد علیرغم تبلیغات و تلاش‌های منفی برخی اصولگرایان علیه دکتر مصدق ظرف 36 سال اخیر و به میان نیامدن نام مصدق در صدا و سیما اما جامعه و ضمیر ناخودآگاه مردم ما مصدق را سمبل وطن پرستی و ملی گرایی می‌داند به همین دلیل است که افراد وطن پرست دیگر مثل ظریف را به مصدق تشبیه می‌کنند.
نکته جالب در این میان این است اتفاقا کسانی طرفدار مصدق هستند که اکثرا جوان و نسل دوم و سوم بعد از انقلاب‌اند و با وجود نبودن در زمان مصدق و اوایل انقلاب و علیرغم در معرض تبلیغات منفی علیه مصدق طی 36 سال اخیر بودن اما او را وطن پرست واقعی می‌دانند.از این رو امید می‌رود در آینده نزدیک شاهد نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق باشیم.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
بهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
0
آقای دکتر زیبا کلام عزیز !
درود

این ها خورشید را گذاشته می خواهند با اتکا به ساعت شماطه دار خویش بیچاره خلق را متقاعد کنند که . . .

در شیراز جنت طراز ، در انتهای خیابانی که به حرمت مجاورت با آستان احمدی ] خیابان احمدی نامگذاری شده - از زمان طاغوت ! - فلکه ای در همان سال ها ایجاد شده که به فلکه (میدان) مصدق نامگذاری شده و ماندگار شده است .
حضرات در این سال ها هر ترفندی را برای محو این نام کرده اند :
اول نامش را گذاشتند شهید مفتح ولی برای مردم فلکه ی مصدق بود .
دیدند بی فایده است میدان را به چارراه تبدیل کردند شیراز ی ها همچنان می گفتند میدان مصدق در حالی که گردشگران متعجب می شدند که چرا شیراز ی ها به چارراه ، فلکه می گویند .
سرانجام چارراه را برداشتند و خیابان را دو طرفه کردند با دوربرگردان هایی دورتر از کذا
اما همچنان مردم شیراز می گویند فلکه ی (میدان ) مصدق .

ز خاک سعدی / حافظ /مردمِ/ شیراز بوی عشق آید . . .
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها