بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
باید به دولت یازدهم تبریک گفت که در هفته دولت گزارش خود را از طریق رئیس دولت، دولتمردان و دولت زنان به مردم ارائه می‌دهد.
  تدبیر24:  باید به دولت یازدهم تبریک گفت که در هفته دولت گزارش خود را از طریق رئیس دولت، دولتمردان و دولت زنان به مردم ارائه می‌دهد. اکنون احساس رضایتمندی و اعتماد به دولت در حال ترمیم شدن است. دولت تا کنون در بخش‌هایی کارنامه مثبتی داشته و در بخش‌هایی نیز به نظر می‌رسد که باید تلاش و فعالیت مضاعفی صورت گیرد. در سیاست خارجی دولت راه تعامل، خردورزی و عقلانیت را در پیش گرفته و می‌توان اذعان داشت مردم در این بخش به تدبیرهای دولت امید بسته‌‌اند. لذا حامیان دولت ضمن آنکه باید تلاش کنند نقاط ضعف دولت که بخش‌های مهم آن صرفا در اختیار دولت نیست را رفع کرده، سختی‌های دولت را در نظر گرفته و با تلاش برای ایران سرافراز به یاری دولت برآیند. همچنین می‌توان اشاراتی به گفته‌های آقای روحانی در آستانه هفته دولت داشت. رئیس‌جمهور به جایگاه مهم نهادهای ملی و فراجناحی کشور اشاره کرده و پایبندی خود به عنوان مجری قانون اساسی و پافشاری محترمانه در اجرای قانون و قانون‌گرایی را نشان داد. این موضوع می‌تواند انتظاری که در حوزه سیاست داخلی در خصوص پیشبرد مذاکره ملی به وجود آمده را برآورده کند. طبق قانون اساسی حسن اجرای قانون اساسی بر عهده رئیس جمهور است. خوشبختانه با حرکت‌هایی که شروع شده اعتمادسازی دولت - ملت در بین طبقه متوسط و سیاسی جامعه رو به ترمیم است. البته مخالفان دولت در این مسیر تنگناهای لجوجانه‌ای ایجاد کرده‌اند که از سوی حامیان تلاش برای رسیدن به مقاصدشان شناخته می‌شود اما این مخالفت‌ها کنشگری نیستند بلکه رفتار و حرکت‌هایی ایذائی‌اند. دولت یازدهم در شرایطی فعالیت می‌کند که با چالش‌های جدی به وجود آمده توسط دولت گذشته رو‌به‌روست. دولت‌های نهم و دهم با تضعیف بخش خصوصی و به وجود آوردن شرایط ناگوار اقتصادی موانع گسترده‌ای پیش روی دولت یازدهم قرار داد. دولت قبل همچنین از نیروهایی برای اداره امور استفاده کرد که نه دانش و نه تجربه کافی داشتند. با وجود این موانع دولت توانست با احیای شوراهای عالی در جهت همگرایی بیشتر و مدیریت واحد تخصصی و ملی احیا که در جهت خودکنترلی و نظارت درون سیستمی و پاسخگو کردن دولت گام برمی‌دارد به اصلاح ساختارهای گذشته بپردازد. این موارد نقاط مثبت دولت ارزیابی می‌شود و امید می‌رود دولت بتواند در آستانه انتخابات به حقوق شهروندی و اجرای فصل سوم قانون اساسی نیز اهتمام بیشتری داشته باشد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها