بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کارشناس اقتصادی راهکار فرهنگ سازی و شفاف سازی در اجرای برنامه‌های مالیاتی دولت ضروری دانست.
 تدبیر24: محمود تولایی، کارشناس اقتصادی پرداخت و دریافت مالیات را از ضروریات توسعه اقتصادی و اجتماعی یک جامعه ارزیابی کرد و ضمن اشاره به سابقه تاریخی اسلامی آن گفت: نقش مالیات و مشارکت مردم در توسعه زندگی شهروندی برکسی پوشیده نیست و دولت زمانی می‌تواند در دریافت و استفاده از آن به موفقیت لازم دست یابد که بتواند شفافیت لازم در برنامه ریزی و خرج آن داشته باشد و اعتماد لازم را در جهت عدم سوء استفاده و تخلف در صرف مالیات ایجاد کند.

وی افزود: همین که مردم متقاعد شوند که پولی را که می‌پردازند مستقیما باعث توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مربوط به زندگی خودشان می‌شود، حضور و همراهی موثرتر  فعال‌تری خواهند داشت.

تولایی گفت: با دادن آگاهی و دید ارزیابانه نسبت به اهمیت مالیات و ضرورت پرداخت آن می‌توانیم "فرهنگ مالیاتی" جامعه را بالا ببریم و کم کم پرداخت مالیات را از  حالت اجبار به حالت خود جوش و حتی تکلیف در بیاوریم.

وی در ادامه گفت: ایجاد فرصت برای حضور و مشارکت مردم و ایجاد روحیه سهم پذیری در توسعه زیر ساخت‌ها بهترین راه حل جایگزین برای اجبار مالیاتی و به تبع آن فرار مالیایتی خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: دولت باید برای اطمینان از اینکه مالیات‌های مردم صرف توسعه می‌شود و مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیرد گزارش مشخص و روشنی ارائه کنند.

تولایی در ادامه بهترین محل صرف مالیات در شرایط فعلی را توسعه زیر ساخت‌های شهری به خصوص در شهر تهران برای کاهش ترافیک و آلودگی و اهمیت دادن به زمان شهروندان و کاهش مصرف سوخت دانست.

وی در ادامه توسعه فضای سبز و اعطای یارانه برای استفاده از انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشیدی برای مصارف خانگی را اولویت دوم صرف مالیات بر شمرد.

کارشناس اقتصادی ضرورت احیای زمین‌های کشاورزی و مدیریت در این بخش برای کاشت و پرورش گیاهان شور پسند و خشکی پسند به دلیل قرار گیری کشور ما در منطقه خشک و استفاده از سرمایه آبهای شور را اولویت‌ بعدی صرف مالیات بیان کرد.

وی در پایان به ظرفیت‌های طبیعی و علمی کشور اشاره کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها براحتی قابل دسترسی و پیاده سازی است و برآیند مثبت این حرکت‌ها در زندگی مردم بروز و ظهور پیدا خواهد کرد و باعث افزایش سطح کیفی زندگی مردم خواهد شد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها