بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۷۲۹۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

تدبیر24:سام سکوتی بداغ - عادت کرده‌ایم وقتی قلم به دست می گیریم تا ورق سياه كنيم و یا سرانگشتان خود با صفحه کلید آشنا مي كنيم مخاطب خود و یادداشت را در نظر بگیریم و برای اقناع یا شماتت فرد و یا گروهی زباله هاي كاغذي و يا الكترونيكي توليد كنيم که امیدوارم در کنار توجه به این جامعه ي مورد نظر و در میان سیاسی‌نویسی، معضلات اجتماعی و فرهنگی را هم بیشتر و برجسته‌تر از پیش در زندگی رسانه ای خود جان ببخشيم!

پس از رکود شدید اقتصادی در دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و تورم افسار گسیخته ای که رخش را هم یارای رسیدن به گرد آن نبود، ورشکست شدن بسیاری از صنایع و شرکت ها و تعطیلی هر روزه ي واحد های تولیدی و یا تعدیل نیروها در شركت هاي خصوصي و دولتي، یکی از مشاغلی که مردم جهت نان آوری بدان روی می آوردند، انجام کارهای ساختمانی و خشت روی خشت نهادن بود که متاسفانه مدتی است آن هم دیگر کساد شده است و از آجر هم نمی شود نان در آورد.

اصل بیست و هشتم قانون اساسی می گوید: هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند.

دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای همه ي افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید.

 و حال سوال بنده و جمع کثیری از جوانان از دولت تدبیروامید این است که که در ایجاد اشتغال تا چه میزان موفق بوده است؟

استاندار گیلان در جمع فرمانداران فرمودند کارنامه ي شما بر اساس شاخص اشتغال مورد بررسی و قضاوت قرار خواهد گرفت و امروز سوال از استاندار محترم گیلان است که آیا تمامی فرمانداران شما در امر اشتعال زایی موفق عمل كرده اند که هیچ تغییری انجام نگرفته است؟ اگر چنین است می شود آمار افراد جذب شده در دوره ي فرمانداری خود را منتشر کنند تا خدای ناکرده این دستور فقط در مورد خانواده ي مسئولین اجرایی نشده‌ باشد كه شفافيت لازمه ي دوام و قوام دولت است.

سیاست زمانی می تواند کارکرد درستی داشته باشد که در خدمت مردم باشد و سیاسیون زمانی موفق تعریف می شوند که تلاش ها و فعالیت‌هایشان گره‌ای از زندگی مردم باز کرده‌ باشد، حال می‌خواهد اصول گرا باشد یا اصلاح‌طلب، خیلی به حال مردم تفاوت نمی‌کند و احزاب و تشکل‌ها و جبهه‌ها که تشکیل شد‌ه‌اند و یا در حال تشکیل شدن هستند در کنار برنامه ریزی برای کسب قدرت سیاسی بهتر است به طرح ها و برنامه های اقتصادی هم نیم‌نگاهی داشته‌باشند که بر اساس آنچه نیاز امروز جامعه ي ایران است فارغ از تئوری‌های اثبات شده و نشده و ایسم های قدیم و جدید، اقتصاد زیر بناست و تا مبنای اقتصادی درستی نداشته‌باشیم، سیاست ما هم عرصه ي آرمان‌ها خواهد بود تا واقعیت‌ها.

تا معیشت درست نشود تمامی آمارهای قشنگ ارائه شده به دلیل بدبینی مردم کشور به سیستم آماری ( ميراث دولت گذشته) و ملموس نبودن آمارها در زندگی جز چند عدد توخالی هیچ تاثیری در زندگی ما نخواهد داشت.

قبول داریم که دولت خشت نوی خود را نمی‌تواند بر روی خشت های کهنه ي قدیمی قرار دهد و تمامی دکل ها( ببخشید خشت‌ها ) را یا برده‌اند و یا چنان خراب کرده‌اند كه بايد پي ريخت اما انتظار داریم دولت کمی بیش از دو سال گذشته به وضع معیشت مردم توجه کند.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۹
شعبان زاده
|
Romania
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
0
1
معيشت و كه اقاي رييس جمهور قول دادند تا پايان دوره اول حل كنند اميدواريم مجدد به دوران اصلاحات برگرده كشور
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
چقدر اجرها را قشنگ و زیبا روی هم گذاشتید اقای بداغ
سپاس بیکران
سيد جواد رفيعي
|
United States
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
2
اميدوارم هيجكي در كشور دقدقه نان نداشته باشد و تحريما برن كنار تا مردم شرمنده زن و بجه نشن الهي
صالح
|
France
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
به امید تحقق مردم سالاری و ایجاد حداقل های یک زندگی لااقل معمولی برای همه اقشار جامعه و هر نفر.
داوود
|
United States
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
دست مریزاد
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
خیلی تعبیر قشنگی بود این که فرمودید نمیتوان خشت روی خشت های کهنه ی قدیمی گذاشت. امروز وضع معیشت و اقتصاد به قدری به هم ریخته است که حل آن به برنامه ریزی دقیق و البته بلند مدت نیاز دارد. درست است که احمدی نژاد 8 ساله کشور را به این فلاکت انداخت ولی اگر منطقی فکر کنیم حل این فلاکت خیلی بیشتر از اینها وقت میبرد و سالها باید بگذره و برنامه ریزی دقیق بشه تا جامعه به حالت نرمال برسه. همیشه آوار کردن یه چیز راحت تر از درست کردنشه همه اینو قبول داریم ولی خوب نباید از مردمی که زیر فشار اقتصادی و اجتماعی و ..... هستند انتظار صبوری تا به این اندازه را داشت. تو این شرایط همه حق داریم و حداقل کاری که باید بکنیم دقت در انتخابامونه تا دوباره یه احمدی نژاد جدید رو نکنیم انشا...
حامد ابراهیمی رزدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
1
تمامی دکل ها( ببخشید خشت‌ها ) را یا برده‌اند و یا چنان خراب کرده‌اند كه ای کاش انها را هم برده بودند.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
1
کاش دولت بتواند کمی از الام مردم کم کند و نفت هم کمی یاری کند تا کشور مجدد سامان پذیرد
عالیه سکوتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
0
با شما موافقم فقط زیبا سخن گفتن و ارائه آمار های امیدوارکننده برای مردم کافی نیست .باید عملکرد درست باشه و به قول شاعر دوصدگفته چون نیم کردار نیست.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها