بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص تهیه دام برای ذبح در عید قربان تاکید کردکه دام از مراکز زیر نظر سازمان دامپزشکی خریداری شود.
تدبیر24:  مهندس محسن فرهادی ، در توصیه‌های بهداشتی برای ذبح دام در عید قربان گفت: ذبح دام در خارج از محیط کشتارگاه و در کوچه و خیابان از نظر بهداشتی درست نیست، زیرا آلودگی‌های محیطی به راحتی به گوشت منتقل می‌شوند و بهداشت عمومی را به مخاطره می‌اندازد.

وی افزود: خرید دام نیز حتما از مراکز معتبر عرضه دام بهداشتی که زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور است، صورت گیرد و ذبح دام نیز در کشتارگاه‌هایی که سازمان دامپزشکی معرفی می‌کند، انجام شود.

فرهادی همچنین به کسانی که تمایل دارند ذبح را درمنزل انجام دهند، توصیه کرد: اگر هموطنان بخواهند در منزل ذبح دام را انجام دهند باید نکات و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ به طوری که توصیه می‌شود ذبح دام روی زمینی که آسفالت یا سنگ فرش است انجام شود تا شرایط شستشوی آن راحت‌تر شود. اگر زمین سنگفرش یا آسفالت نبود، حتما باید یک کیسه نایلونی زیر دام قرار داده‌ شود و سپس روی آن ذبح انجام دهند.

فرهادی ادامه داد: فضولات و ضایعات دام نیز بعد از ذبح باید در چاه فاضلاب یا در عمق خاک دفن شود؛ به نحوی که حداقل نیم متر خاک روی ضایعات امعاء و احشاء ریخته شود تا از دسترس حیوانات و جوندگان دور باشد و باعث آلودگی محیط نشود.

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت یادآوری کرد: همانند هرسال، در صورت درخواست سازمان دامپزشکی، بازرسان بهداشت محیط در سراسر کشور این آمادگی را دارند که در قالب اکیپ‌های مشترک، نسبت به نظارت محیطی در روز عید قربان اقدام کنند. بهورزان در مناطق روستایی نیز با سازمان دامپزشکی همکاری لازم را خواهند داشت.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها