بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
تدبیر24 :سینمای دانمارک فیلم «یک جنگ» ساخته «توبیاس ویندهولم» را به عنوان نماینده خود در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار 2016 معرفی کرد.

به گزاش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در آخرین روزهای باقی‌ مانده از فرصت تعیین شده از سوی آکادمی اسکار برای معرفی فیلم‌ها برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی هشتادوهشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار، سینمای دانمارک نیز دست به کار شد و درام جنگی «یک جنگ» به کارگردانی «توبیاس ویندهولم» را به عنوان نماینده رسمی خود به آکادمی معرفی کرد.

فیلم «یک جنگ» که امسال در بخش افق‌های هفتادودومین جشنواره فیلم ونیز برای اولین بار به روی پرده رفت، روایتگر داستان یک کماندوی ارتش دانمارک است که در جریان جنگ توسط گروه تروریستی طالبان اسیر می‌شود و پس از آزادی در دانمارک متهم به جرم جنگی می‌شود.

کمیته اسکار سینمای دانمارک در حالی فیلم «یک جنگ» را نماینده سینمای خود در این رویداد سینمایی معرفی کرد که مستند تحسین شده «چهره سکوت» ساخته «جاشوا اوپنهیمر» و همچنین فیلم «مردها و مرغ‌ها» به کارگردانی «آندرس توماس ینسن» نیز دو فیلم دیگر مد نظر این کمیته بودند.

سینمای دانمارک سال 2014 با فیلم «شکار» ساخته «توماس وینتربرگ» به جمع پنج نامزد نهایی بخش بهترین فیلم خارجی راه یافت و در سال 2011 نیز «سوزان بیر» با فیلم «در دنیایی بهتر» برای اولین بار جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی اسکار را برای دانمارک به ارمغان آورد.

تاکنون 71 کشور فیلم‌های خود را برای جوایز اسکار 2016 به آکادمی معرفی کرده‌اند، در حالی که آخرین مهلت ارسال و معرفی آثار برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی هشتادوهشتمین دوره جوایز اسکار نیز روز اول اکتبر (نهم مهرماه) تعیین شده است.

تمامی فیلم‌های متقاضی حضور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی جوایز اسکار باید بین تاریخ اول اکتبر 2014 تا سی‌ام سپتامبر 2015 در کشورهای مبدا اکران شده باشند.

رای‌گیری نهایی جوایز اسکار روز هشتم ژانویه خاتمه می‌یابد و فهرست پنج نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی اسکار 2016 روز 14 ژانویه سال آینده معرفی می‌شوند.

سال گذشته که رکورد 83 کشور فیلم‌های خود را به آکادمی اسکار معرفی کردند، در نهایت فیلم «آیدا» به کارگردانی «پاول پاولیکوفسکی» از لهستان موفق به کسب جایزه اسکار خارجی شد.

مراسم سالانه اعطای جوایز هشتاد و هشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 28 فوریه (نهم اسفندماه) در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها