بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
طراح صحنه ,فضای فیلمبرداری رامی سازد, وفضای فیزیکی رابه کمک معماری وپرسیکتیو وکارهای رنگ.شده وانواع مختلف تزیینات لازم را در صحنه تنظیم واجرا میکند, فضای احساسی را با کمک نور وطراحی صحنه با درنظرگرفتن,موضوع, زمان, مکان ,سبک وشیوه متناسب با نمایش وهماهنگ با کارگردان وگروه .
تدبیر24 :فیروز قاسمی - تحولات درسیر تاریخی صحنه ارایی به پنج دوره اصلی قابل تقسیم است.
۱_دوران قبل از قرون وسطی, از زمان.پیدایش هنر باستان و روم.باستان,تا.اغازقرون وسطی.
۲_قرون وسطی
۳_دوران رنسانس
۴_دوران پس از رنسانس تا پایان قرن نوذدهم.
۵_دوران قرن بیستم.

هنرمعماری, مجسمه سازی ونقاشی وسایرهنرها درهنر یونان باستان از متکامل یافته ترین شکل هنر زمان خویش بشمار میروند. هنر یونان باستان را به عنوان مهدپرورش وتکامل هنر بشمار می اید.

اگرچه هنر مصر از لحاظ قدمت هنری دردنیا پیش قدم است اما این هنر مخصوص خدایان فراعنه  است و موجد ان قدرت وبکارگرفتن برده های بیشمار ونیروهای دربند است.
اما هنریونان بیشتر در رابطه با انسان (یونان کشوری دموکراسی وازادی)بوده است وبه دو دوره ممتاز تقسیم می گردد.

۱_عهد قدیم یا ارکانیک پس از دوران هنری کرتیان ومسیه نیان( دوران تاریکی وعقب ماندگی هنر یونان) این دوره اغازگردید,که دارای سبک های زیر بود.

۱_سبک دوریک 
۲_سبک یونیک
۳_سبک کورنتین.

۲_ عهد تکامل یا کلاسیک در حدود قرن پنجم قبل ازمیلاد شروع می شود وتا حدودی دنباله سبک.ارکانیک است.
ازیک طرف توجه شدید به طبیعت,ازنظر ظاهری مطرح است واز جانب دیگر توجه به یک نوع زیبایی ایده ال وکامل تقلید از طبیعت منشا لذت است,
اما این تقلید باید تابح مناسبات نظم وهماهنگی باشد.

طراحی صحنه وتخصصی, با  ویژه گیهای خاص وکاربردی کاملا علمی که در ذیل اشاره خواهم کرد,
تاحدی نا دیده گرفته می شود که با جابجای چهارتا میزوصندلی وتعدادی گلدان وتابلو,و درپاره ای تدارکات و فقط عنوان و...........

طراح صحنه ,فضای فیلمبرداری رامی سازد, وفضای فیزیکی رابه کمک معماری وپرسیکتیو وکارهای رنگ.شده وانواع مختلف تزیینات لازم را در صحنه تنظیم واجرا میکند, فضای احساسی را با کمک نور وطراحی صحنه با درنظرگرفتن,موضوع, زمان, مکان ,سبک وشیوه متناسب با نمایش وهماهنگ با کارگردان وگروه .

طراح صحنه باید برای دست یابی به موارد فوق علاوه بر دانش,,اطلاعات تخصصی (وجامعی از معماری ,نقاشی, پرسیکتیو, نقشه کشی ,نور,رنگ وموسیقی هنرفیلم وسینما وغیره)بوسیله فراگیری ومطالعه تاریخ (تاریخ تحولات اجتماعی ,تاریخ هنر, تاریخ تحولات صحنه ارایی,تاریخ تتاتر, تاریخ لباس,)سبک شناسی, جامعه شناسی, رواشناسی, وغیره اطلاعات خودرا تکمیل نمود, وبا اگاهی کامل نسبت به ارایه طذحها وایده ها خود عمل نماید, حال با چنین تخصص پیچیده و ویژه گی های خاص طراحی صحنه,که با کمترین امکانات ونظرهای غیر تخصصی ,ودخالت های که در حیطه کسی بجز طراح صحنه نیست,روبرو شدن چه درخواستی می شود, ازطراح صحنه با ویژه گی های که اشاره شده داشت,

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها