بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰



تدبیر 24: رسانه های دلواپس که نمایشگاه مطبوعات امسال را تحریم کردند، علاوه بر خود، صداوسیما را هم به یاری طلبیدند تا به ترویج و توجیه این حرکت بپردازد. این رسانه به ظاهر «ملی» در گزارشهای خود از اولین روز برگزاری نمایشگاه، به حاشیه پردازی پرداخته و نقش تریبون رسمی دلواپسها را ایفا کرد.

درباره تحریم نمایشگاه مطبوعات، چند نکته قابل تأمل است:
1. تمامی این رسانه ها، وابسته به اصولگرایان تندرو هستند که در ماه های گذشته به تخریب دولت و به ویژه سیاست خارجی آن پرداخته و مذاکرات هسته ای و برجام را شکست ملی قلمداد کردند. در واقع، اقدام هماهنگ این رسانه ها، ماهیت و اعضای تیم تخریب دولت را آشکار ساخت. تیمی که در دو سال گذشته بیشترین و بی سابقه ترین هجمه ها را علیه دولت سازماندهی کرده است.

2. این رسانه ها با حمایت یک نهادِ خاص و ارتزاق از بیت المال، منتشر می شوند و توانایی استقلال مالی را ندارند.

3. اگر نشریات اصلاح طلب یا معتدل در دولت گذشته می خواستند دست به تحریم نمایشگاه مطبوعات یا هر اقدام هماهنگ شده ای بزنند، همین رسانه ها، آنها را همسو با دشمن و هماهنگ با اسرائیل و ... معرفی می کردند. در سالی که به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده و در شرایطی که ایران از سوی مخالفان جمهوری اسلامی به نقض آزادی بیان متهم می شود، چنین حرکتی از مدعیان حمایت از انقلاب و نظام و رهبری قابل تأمل است.

4. عقبه فکری این رسانه ها در کشور، در خوش بینانه ترین حالت، ده درصد کل جامعه را تشکیل می دهد، اما به دلایلی این اقلیت در کشور ما قدرتمند بوده و دولتهای خاتمی و روحانی، اراده جدی برای جلوگیری از زیاده خواهی و دروغپردازی آنها نداشته و ندارد. اگر چه در جوامع دموکراتیک، احترام به حقوق اقلیت، الزامی است اما در کشور ما این اقلیت، همواره حقوق اکثریت را نقض کرده و نظراتش را بر مردم تحمیل کرده است.

5. این حرکت، یک نافرمانی مدنی و مخالفت رسمی با دولت و حاکمیت است، از این رو اگر این رسانه ها چنین حق و روشی را به رسمیت می شناسند باید آن را برای همه جریان ها و همه مسائل در کشور بپذیرند و دیگران را متهم به عناد با نظام و جاسوسی و ... نکنند.

6. علت اصلی مخالفت این رسانه ها با دولت، موفقیتهای چشمگیر دولت در عرصه دیپلماسی، مبارزه با فساد اداری و اقتصادی و قطع هر گونه رانت و یارانه های ویژه ای است که این رسانه ها و حامیانشان پیش از این، از آنها بهره مند بودند. از جمله اقدامات مهمی که از سوی معاونت مطبوعاتی در دولت یازدهم صورت گرفت، توزیع عادلانه و ضابطه مند یارانه بین رسانه ها بود که مخالفت جدی رسانه های دلواپس را به دنبال داشت. برقراری نظم و دقت و انصاف در معاونت مطبوعاتی، جلوی زیاده خواهی های این رسانه ها را گرفت.

7. اگر چه احترام به دموکراسی و تضارب آراء ایجاب می کند که ما از نبودِ رسانه های مخاالفِ دولت در نمایشگاه، خوشحال نباشیم اما واقعیت آن است که شرکت نکردن این رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات، آرامش و وقار خاصی به فضای نمایشگاه بخشیده و یک فضای رقابتیِ واقعی و برابر به رسانه های دیگر داده است. علاقمندان و مشتاقان نمایشگاه بسیار خرسند هستند که امسال فضای نمایشگاه عاری از برخی آلودگی های صوتی و بصری بوده و دیگر تصاویر و اصواتِ حاوی اهانت و تهمت به بزرگان نظام، دولتمردان و روشنفکران، چشم و گوش و روح و روان بازدیدکنندگان را آزار نمی دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها