بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
وزیر امور خارجه :
تدبیر24 :محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران قم گفت: در منا، با فاجعه ای روبرو شدیم که متاسفانه دولت عربستان در این زمینه به خصوص در ابتدا ضعف شدیدی نشان داد، البته این برخورد تعدیل شد.

وی افزود: این بحث در مجامع مختلف به خصوص مجمع عمومی سازمان ملل و سایر ارکان حقوقی و سیاسی از سوی ما و رییس جمهور پیگیری شده است.

ظریف خاطرنشان کرد: وضعیت دکتر رکن آبادی و حجاجی که در این حادثه مفقود شدند هنوز مبهم است و تعیین وضعیت آنها برای ما بسیار مهم است. در این زمینه تمام مستندات و تمام افرادی که دکتر رکن آبادی و سایر ایرانیان مفقود با آنها ارتباط داشتند، پیگیری شده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: یکی از همکاران ما مسئول تعیین وضعیت مفقودان است. خانواده دکتر رکن آبادی نیز عضو کمیته ویژه در این خصوص هستند. توقع ما نیز آن است که دولت سعودی به وظایف خود عمل کند؛ در این زمینه تلاش‌هایی از سوی بعثه رهبری و وزارت بهداشت در حال انجام است که امیدواریم فعالیتی صورت گیرد و خانواده‌ها از اضطرار خارج شوند.

وی گفت: وظیفه ما بر اساس قانون اساسی حمایت از مستضعفین و مسلمانان و پیگیری وضعیت همه آنها است. دوستداران اهل بیت(ع) دارای اهمیت ویژه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی هستندکه البته همه مسلمانان دوستدار اهل بیت(ع) هستند و حرکت های فرقه ای و تحریک آمیز با هیچ یک از مذاهب اسلامی ارتباطی ندارد.

وی افزود: اولویت ما در سیاست خارجی، کشورهای اسلامی به ‌خصوص همسایگان هستند؛ بنده بیشترین سفر را به کشورهای اسلامی داشته ام، البته قطعا امنیت جهان اسلام امنیت همه کشورهای اسلامی را تامین می کند؛ خطر جریان های فرقه ای بسیار مهم است.

ظریف خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در دیدار سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی در چند روز پیش همین اولویت ها را مطرح کردند و سیاست ما نیز همین مساله است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: بنده در این سفر خدمت مراجع عظام شرفیاب شدم و گزارشی در خصوص نحوه اجرای برجام و تحولات منطقه ارایه شد و از نظرات این بزرگان بهره مند شدیم. در این چند ساعت از کلام ناب اهل بیت(ع) و معارف دین بهره مند شدیم.

وی گفت: در این دیدار مساله حج و امنیت حج و وضعیت مفقودان نیز مورد بحث واقع شد.

وی افزود: هیات نظارت بر اجرای برجام تشکیل شده است و با جدیت از نظرات مقام معظم رهبری استفاده می کند و وزارت خارجه نیز کار تخصصی این موضوع را در حوزه فنی و سیاسی و حقوقی و اقتصادی مورد نظر دارد و حرکات طرف مقابل نیز به دقت رصد می شود و ان‌شاءلله در چارچوب نظرات رهبری و مصوبات شورای امنیت و ملی و مجلس کار را پیگیری می کنیم. قطعا دستاوردهایی که ملت و نظام و مردم ما در مقابل کشورهای خارجی داشتند را پیگیری خواهیم کرد.

ظریف خاطرنشان کرد: باید از فرصتی که پس از اجرای برجام پیش می آید برای پیشبرد منافع ملی کشور استفاده کنیم؛ باید این هیات برای استفاده از این فرصت با همفکری و هم گامی زمینه بیشترین استفاده را فراهم کند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها