بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
تدبیر24 :باور آنچه می‌شنیدیم سخت بود. هتک حرمت شهرداری منطقه ۱۷ تهران نسبت به شهدا و خانواده‌های آنان، خبری نبود که بشود به راحتی پذیرفتش. اما تماس‌های مکرر خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با ما و در پی آن دسترسی ما به برخی تصاویر و اسناد، جای کمترین شکی برای ما درباره وقوع این حادثه تلخ به جای گذاشت. 

ماجرا از کجا آغاز شد؟ 
بعد از سال‌ها پیگیری از سوی اهالی منطقه۱۷ بابت درخواست صدور اجازه دفن تعدادی از شهدای گمنام دفاع مقدس در این منطقه، در آذرماه گذشته با این درخواست موافقت و مقرر شد با هماهنگی‌های صورت گرفته بین بنیاد چاپ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهرداری منطقه و بنیادشهید، تعدادی از شهدای گمنام در بوستان ابوذر واقع در منطقه ۱۷تهران دفن شوند. 

هتک حرمت شهدا توسط شهرداری تهران
 
هتک حرمت شهدا توسط شهرداری تهران

طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده مقرر شد ۲۰ آذرماه مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدا انجام پذیرد. اما از چند روز مانده به مراسم، سنگ اندازی‌های بی‌دلیل شهردار منطقه آغاز و در روز ۱۹ آذرماه درست یک روز مانده به مراسم تشییع به اوج خود می‌رسد. 

پاره کردن بنر‌ها، پارک خودروهای سنگین، مسدود کردن در پارک
در روز ۱۹ آذرماه و در شرایطی که اهالی محل در تدارک استقبال از میهمانان گمنامشان هستند، ناگهان ماموران شهرداری منطقه ۱۷ وارد عمل شده و اقدام به برهم زدن مقدمات مراسم می‌کنند. مامورین منتسب به شهرداری در اقداماتی سوال برانگیز و تاسف آور اقدام به پاره کردن بنرهای نصب شده در مسیر تشییع، جمع آوری ایستگاه‌های صلواتی مردمی مستقر در مسیر و مسائلی از این دست می‌کنند. 

هتک حرمت شهدا توسط شهرداری تهران

همچنین تعدادی زیادی ماشین سنگین اعم از کامیونت، تانکر آب و تعدادی کانکس از سوی شهرداری منطقه ۱۷ درون پارک و درست در‌‌ همان محلی که قرار بود قبور مطهر شهدا دفن شوند پارک می‌شود به شکلی که مردم مجبور می‌شوند برای کندن قبر‌ها از لابلای این ماشین‌های پارک شده اقدام کنند. 


هتک حرمت شهدا توسط شهرداری تهران

موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و شهرداری منطقه با قرار دادن یک کانکس و پارک یک کامیون در مقابل در اصلی پارک محل دفن شهدا، قصد داشت از ورود تشییع کنندگان برای کندن قبور شهدا به داخل پارک جلوگیری کند. 

هتک حرمت شهدا توسط شهرداری تهران

جمیع این برخوردهای عجیب و غیر اخلاقی از سوی شهرداری منطقه۱۷ کار را به آنجا می‌رساند که حتی در چند مورد درگیری فیزیکی بین مامورین شهرداری و اهالی محل به وقوع می‌پیوندد. 

تشکیل جلسه شورای تامین استان
بعد از اختلالی که شهرداری منطقه ۱۷ در برگزاری مراسم تدفین شهدا ایجاد کرد و با جمع آوری غیرقانونی ۱۲۰ بنر و داربست تبلیغ مراسم تشییع شهدا، جمع آوری ایستگاه‌های صلواتی مسیر تشییع (یک روزقبل) بستن راه ورودی پارک با کانکس و جوش دادن درب پارک، استقرار بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای اجراییات شهرداری در پارک، پخش شایعه در دست داشتن حکم دادستانی برای جلوگیری از مراسم تشییع شهدا و ده‌ها اقدام غیرقانونی دیگر به قصد امنیتی جلوه دادن فضای عمومی منطقه توسط شهردار منطقه۱۷ انجام شد، شورای تامین امنیت تهران با حضور فرماندار، نمایندگان وزارت اطلاعات، دادستانی، قرارگاه ثارالله، سپاه، ناجا و... شب پنجشنبه ۱۹ آذر در فرمانداری با حضور خادمین کنگره شهدا و شهردارمنطقه۱۷ و معاون محمدباقر قالیباف شهردار تهران تشکیل جلسه داد و بعد از بررسی ابعاد کامل موضوع با اظهار تاسف از اقدامات شهرداری منطقه ۱۷ رای خود را به شرح صادر کرد: «مراسم تدفین شهدا عینا «براساس صورتجلسه ۳ماه پیش بایستی باشکوه کامل امروز جمعه ۲۰ آذر ۹۴ برگزار وشهرداری را موظف به همکاری کامل وجبران خسارتهای مادی ومعنوی کرد.» 


فرماندار تهران موضوع را قویا تکذیب کرد
پس از وقوع این اتفاقات تاسف آور، تعداد زیادی از اهالی منطقه و به خصوص خانواده‌های معظم و محترم شهدا و ایثارگران، طی تماس‌های متعدد با سایت رویداد۲۴ خواستار پوشش این خبر و رساندن اعتراضشان به گوش مسئولین و به خصوص شهردار تهران شدند. 
 
برای روشن شدن زوایای این اتفاق عجیب، ابتدا با عیسی فرهادی فرماندار تهران تماس گرفتیم. 

ایشان موضوع را از اساس تکذیب و «آن را به عده‌ای نیروی ضد انقلاب مرتبط دانستند که قصد داشتند مسئولین را رو در روی هم قرار دهند». فرهادی درباره آنچه در شب پیش از تشییع پیکر شهدا رخ داد به «رویداد ۲۴» می‌گوید: «شهرداری تصمیم داشت شهدا را در مکان بهتر و پارک بزرگ تری دفن کند. این را صورت جلسه هم کرد. اما چون شهدا تحویل مردم شده بودند، امکانش نبود. حتی شب قبل از تشییع شهرداری تا ۳صبح با ما برای برگزاری همکاری کرد. اتفاقاتی که رخ داده کار عده‌ای خودسر ضد انقلاب بوده برای ضربه زدن به وجهه مسئولین.» 

فرماندار تهران در حالی از دست داشتن عده‌ای نیروی خودسر ضدانقلاب در ماجرا سخن می‌گوید و سعی دارد موضوع را اتفاقی کوچک و بی‌اهمیت جلوه دهد که به سوالات متعدد ما درباره چگونگی دسترسی نیروهای ضدانقلاب به این تعداد ماشین آلات سنگین، تردد مداوم و چندین ساعته‌شان در محل و اقداماتی مانند پاره کردن بنر‌ها، جمع آوری ایستگاه‌های صلواتی و تخریب داربستی که تعدادی از خانواده‌های شهدای محل برای پخت آش نذری برپا کرده بودند و در کل انجام چنین اعمالی بدون ترس از برخورد مقامات مسئول پاسخی نداد. و البته به ماند که شهدا در همان محل اولیه و نه پارک بهتر و بزرگتر دفن شدند.
 
معاون عمرانی فرمانداری تهران: یک اختلاف جزئی بود! 
پس از صحبت با فرماندار تهران، به سراغ آقای آرام، معاون عمرانی فرمانداری تهران رفتیم. 

ایشان نیز ضمن تکذیب وقایع رخ داده در شب پیش از تشییع که منجر به هتک حرمت شهدا و اهالی محل شده بود اتفاقات رخ داده را ناشی از یک اختلاف "جزئی" دانسته و به «رویداد۲۴» می‌گوید: «یک اختلاف جزئی بر سر محل دفن بود که حل شد و مراسم هم سر وقت و ساعت خودش با شکوه فراوان و در حضور مردم و مسئولین انجام شد و مشکلی هم نبود. اینکه هتک حرمتی به شهدا شده باشد را ما تکذیب می‌کنیم. اینکه ماشین باری پارک کرده باشند در مسیر، بنر‌ها را تخریب کرده باشند و یا برخوردهایی از این دست رخ داده باشد را بنده "قویا تکذیب" می‌کنم. اختلافاتی بود که بخشی از آن اختلافات با گفت‌و‌گو و رایزنی و بخشی دیگر با وساطت ریش سفید‌ها و بزرگ‌تر‌ها حل شد. تشییع هم سروقت و باشکوه و بدون مشکل انجام شد.» 

اما تصاویر و اسنادی که در اختیار «رویداد۲۴» قرار گرفت با آنچه معاون عمرانی فرمانداری تهران قویا تکذیب می‌کند و آن را ناشی از اختلافی جزئی بر سر محل دفن شهدا می‌داند، کاملا مغایرت دارد و نمی‌شود با حرف یا دعوت به عدم پیگیری خبر که بار‌ها به ما پیشنهاد شد، عمق فاجعه‌ای چنین شرم آور را لاپوشانی کرد. 

هتک حرمت شهدا توسط شهرداری تهران

بنیاد شهید استان تهران: مسئولیت تشییع پیکر شهدای گمنام با ما نیست
تماس‌های مکرر ما با اداره کل بنیادشهید استان تهران، و عدم پاسخگویی مدیران در ‌‌نهایت منجر به صحبت با یکی از مدیران رده میانی این نهاد شد. ایشان که نمی‌خواست نامش فاش شود به «رویداد۲۴» می‌گوید: مسئولیت تشییع پیکرشهدای گمنام، به واسطه همین گمنام و مجهول الهویه بودن با بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست. مسئولیت مستقیم مراسم تشییع شهدای گمنام، با بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس است. اما آنچه شما از آن سخن می‌گویید مبنی بر هتک حرمت شهرداری منطقه ۱۷ به شهدا و خانواده ایثارگران را ما در جریان نیستیم. تنها پس از پایان مراسم، عکس‌های مراسم به تلگرام بنده ارسال شد که نشان می‌داد مراسم باشکوه و درشان شهدا برگزار شده و به پایان رسیده است.» 
 
بنیاد شهید منطقه: حرف برای گفتن هست، به احترام شهدا سکوت می‌کنیم
بد ندیدیم در رابطه با این خبر پای صحبت یکی از مسئولین بینیاد شهید منطقه‌ که شهدا در آن به خاک سپرده شده‌اند نیز بنشینیم. ایشان که نخواست نامش فاش شود، درباره وقایع رخ داده پیرامون مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام می‌گوید: «البته اتفاقاتی افتاد که زیبنده نبود. شان شهدا و خانواده‌های آنان رعایت نشد. اما در ‌‌نهایت مهم آن است که تشییع انجام و شهدا در‌‌ همان مکانی که مد نظر اهالی بود دفن شدند. باقی حواشی نامیمونی بود که نباید رخ می‌داد اما به هر حال اتفاق افتاد. ما به حرمت خون شهدا به رفتارهای رخ داده چشم می‌بندیم و چنین رفتارهایی را درشان شهدا و خانواده‌های آنان نمی‌دانیم. به هر حال اتفاقات دردناکی رخ داد اما در ‌‌نهایت آنچه اهمیت دارد آن است که تشییع در زمان مقرر و باشکوه تمام برگزار شد.» 

او در پاسخ به سوال ما مبنی بر کارشکنی‌های شهرداری منطقه۱۷ و برخوردهای مامورین منتسب به این شهرداری با اهالی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز می‌گوید: «حرف برای گفتن بسیار هست، ولی به احترام شهدا سکوت می‌کنیم.» 

گفتنی است تماس‌های مکرر ما با شخص شهردار منطقه ۱۷، مدیر روابط عمومی شهرداری و حتی تلاش برای گفتگو پیرامون این واقعه به صورت حضوری در محل شهرداری، نه تنها راه به جایی نبرد بلکه به برخوردهای کلامی و تهدید از سوی مسئولین شهرداری منطقه ۱۷ نیز منجر شد تا ما نتوانیم علی رغم آمادگی کامل، منعکس کننده پاسخ و دفاعیات شهردار منطقه ۱۷ بابت وقایع تاسف بار رخ داده باشیم. 

آنچه در ‌‌نهایت می‌ماند، تصاویری است که در این گزارش ارائه شد و مابقی را به وجدان‌های بیدار و آگاه شما مخاطبین می‌سپاریم و همچنان آماده انعکاس توضیحات و پاسخ شهرداری منطقه۱۷تهران درمورد وقایع رخ داده هستیم.

منبع : رويداد24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها