بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۵۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
تدبیر24 :برخی از مراجع تقلید و علمای تراز اول قم، نسبت به خبرسازی های برخی رسانه های تندرو درباره بررسی صلاحیت سیدحسن خمینی ابراز نگرانی کردند.
ابراز نگرانی مراجع و علمای قم به شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت سیدحسن خمینی
به گزارش خبرنگار سایت روز نو، گفته می شود که برخی از مراجع تقلید و علمای تراز اول قم در تماس با فقهای شورای نگهبان نسبت به خبرسازی رسانه های تندرو در مورد بررسی صلاحیت آیت الله سیدحسن خمینی ابراز نگرانی کرده اند.
براساس این گزارش ، این مراجع تقلید و علمای تراز اول قم در تماس با فقهای شورای نگهبان اعلام کرده اند که اجتهاد سیدحسن خمینی مسلم است و خواستار پرهیز از حاشیه سازی درباره تایید صلاحیت علمی یادگار امام شده اند.
گفتنی است، طی هفته‌های گذشته و به دنبال برگزاری آزمون علمی خبرگان از سوی شورای نگهبان و عدم حضور سید حسن خمینی در این آزمون، برخی رسانه‌های تندرو جو سنگینی را علیه کاندیداتوری یادگار امام(ره) شکل دادند؛ این در حالی است که درمیان غایبان آزمون علمی خبرگان، چهره‌های سرشناس بسیاری از تشکل‌های روحانی اصولگرا و همچنین چهره‌هایی نزدیک به جبهه پایداری به چشم ‌می‌خورد.
با توجه به نظرسنجی‌هایی انجام شده توسط مراکز معتبر که سید حسن خمینی را منتخب اول مردم تهران در انتخابات خبرگان با اختلاف رأی بسیار از دیگر کاندیداها می‌دانند، بسیاری از ناظران سیاسی بر این باورند که این جو سنگین رسانه‌ای به منظور فشار بر شورای نگهبان برای ردصلاحیت سید حسن خمینی یا فشار بر یادگار امام(ره) برای اعلام انصراف از کاندیداتوری‌ست.
به گزارش روزنو،فشار بر شورای نگهبان با ابزار تشکیک در اجتهاد سید حسن خمینی در حالی صورت می‌گیرد که در دوره‌های گذشته افرادی بدون آزمون وارد رقابت خبرگان رهبری شده‌اند که در زمان کاندیداتوری از نظر علمی و سیاسی اصلا قابل مقایسه با جایگاه علمی و فکری سید حسن خمینی نبوده‌اند.
همچنین اخیرا حضرات آیات علوى گرگانى، محفوظى، کریمى جهرمى، سید جعفر کریمى، سیدجواد علم الهدى، مسعودى خمینی، احمد بهشتى، دیباجى اصفهانى، سیفى مازندرانى و درى نجف آبادى اعلام کردند «صلاحیت علمى حاج سید حسن خمینى با مراجعه به کتاب‌ها و فایل‌هاى صوتى ایشان قابل احراز است.»
آیت‌الله موسوی اردبیلی نیز در دیدار با برخی از فضلای حوزه ضمن مفید دانستن حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان تأکید کرد: حضور ایشان به خیر و صلاح همه است و موجب تشویق مردم به شرکت در انتخابات می‌شود.آیت‌الله موسوی اردبیلی در این دیدار ادامه داد: ایشان انصافاً فردی خوشفکر است و به مسائل احاطه دارد و اگر ده نفر مانند ایشان داشتیم، اوضاع ما بهتر از این می‌توانست باشد. وی تأکید کرد: سید حسن آقا صلاحیت حضور در مجلس خبرگان را دارد و به گمان من کارشکنی‌های صورت گرفته به جایی نخواهد رسید؛ چرا که مردم ما به امام(ره) عقیده دارند و ایشان علاوه بر انتساب به امام(ره)، فردی خوشنام و مورد علاقه مردم است.
در دوره‌های گذشته انتخابات خبرگان، همواره شورای نگهبان، به تأییدات مراجع و شهادت اعضای وقت خبرگان درباره داوطلبان به چشم راهی جدی برای احراز صلاحیت علمی شماری از روحانیون کم‌سابقه‌تر در درس و بحث یا کم‌سن‌تر می‌نگریستند.
طبق قانون برگزاری انتخابات مجلس خبرگان، تشخیص صلاحیت علمی داوطلبان برعهده فقهای شورای نگهبان است و در این میان، سخنی از برگزاری آزمون به میان نیامده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها