بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
سئول و تهران با حفظ واحد پولی' وون' به دنبال جایگزین کردن روش پرداخت مناسب در معاملات تجاری و سرمایه گذاری هستند و معتقدند که این روش می تواند به گسترش تجارت و سرمایه گذاری بین دو طرف بیانجامد.
تدبیر24 :وزارت اقتصاد کره جنوبی اعلام کرد که پس از مذاکرات اخیر در تهران، دو کشور توافق کردند که برای تسهیل در روش پرداخت و ترخیص کالا علاوه بر وون ( واحد پول کره جنوبی)از یورو، یوان چین و ین ژاپن نیز استفاده کنند.
به دنبال لغو تحریم های بین المللی ایران، مناسبات تجاری و اقتصادی این کشور با کشورهای دیگر رو به افزایش است.
مقام هایی از وزارت اقتصاد و خارجه کره جنوبی با نمایندگان بانک مرکزی ایران و بانک ووری «Woori» و بانک صنعتی کره (IBK)، که کنترل حساب های ایرانی را در اختیار دارند، در جلسات مربوط به این موضوع حضور داشتند.
این حساب های بانکی شامل 3 تریلیون وون معادل 2.49 میلیارد دلار است که متعلق به ایران بوده و در سپتامبر 2010 و برای انجام معاملات تجاری بدون نقض تحریم ها باز شده بود.
پالایشگاه کره جنوبی پول نفت خامی را که از ایران می خرید به یکی از حساب های ایران در بانک ووری و یا IBK واریز می کرد و بانک مرکزی ایران نیز این مبلغ را به ایران انتقال و معادل ریالی را به فروشندگان نفتی پرداخت می کرد.
یک مقام وزارت اقتصاد گفت: زمانیکه خرید شرکت های کره ای از فروششان به ایران بیشتر می شد میزان این مبلغ در طول سال افزایش می یافت و باید راه حلی برای پرداخت پیدا می کردیم.
این مقام اظهارکرد: در جلسه اخیر نیز در تهران، روش های متفاوتی در خصوص نحوه افزایش پرداخت ها مورد بررسی قرار گرفت اما به نتیجه نرسید از این رو دو طرف تصمیم گرفتند تا با حفظ سیستم راه حل مبتنی بر استفاده از واحد پولی وون ، روش های مختلف را بررسی و در دستور کار قرار دهند.
این مقام کره ای گفت: ایران تجارت قابل توجهی با اروپا و ارز رایج در اتحادیه اروپا«یورو» انجام می دهد و ترجیح ایران جایگزینی یورو در معاملات تجاری است از این رو گفت و گوها در این خصوص ادامه خواهد داشت.
ارزش مبادلات غیرنفتی دو کشور حدود ۴.۱ میلیارد دلار است که از این میزان ۳۶۰ میلیون دلار صادرات ایران به کره و ۳.۸ میلیارد دلار واردات از کره است و با احتساب صادرات نفت خام حجم تجارت دو کشور به ۹.۲ میلیارد دلار بالغ می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها