بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
پس از تعیین تکلیف موضوع هسته ای کشور و نتیجه گرفتن تدابیر دولت در رفع تحریم ها، شاهد افت قیمت جهانی نفت بودیم و این دو اتفاق باید منجر به یک برنامه ریزی جدید به نفع تهیه بودجه غیر نفتی شود.
تدبیر24 :دبیر کل ائتلاف گروه های اعتدال گرا با نام " ما " یا همان موج اعتدال در یکم اسفند ماه در محل دفتر این ائتلاف تشکیل جلسه کنفرانس خبری داد و نامزدهای مورد حمایت این جریان را معرفی نمود.

محمد کاسبان در ابتدای این جلسه با اشاره به تلاش چند ماهه خود و هم فکرانش در جهت تبدیل شعار اعتدال به گفتمانی فراگیر در کشور از رد صلاحیت بخشی از نامزدهای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری انتقاد کرد و عناوین به کار گرفته شده در عدم احراز صلاحیت داوطلبان را نادرست خواند و بخشی از روش های نظارتی را مغایر نگاه رهبری خواند.

کاسبان در ادامه با اشاره به انتخاب بیست و دو نفر از نامزدها در فهرست نهایی ائتلاف " ما " ( موج اعتدال ) گفت:

پس از برگزاری نشست های تخصصی متعدد و برگزاری همایش های گوناگون و اخذ نظر از صاحب نظران، لیست اعتدال گرایان را در تهران نهایی کردیم.

وی علی مطهری را سر لیست جریان خود خواند و از این انتخاب دفاع کرد.

در ادامه فهرست کامل ائتلاف موج اعتدال به شرح زیر معرفی گردید:

علی مطهری، محمد کاسبان، حسن بیادی، مصطفی کواکبیان، حسن سبحانی، الیاس حضرتی، محمد غرضی، علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده، کاظمی جلالی، بهروز نعمتی، پرویز کاظمی، محسن علیجانی زمانی، محمد رضا دشتی اردکانی، سید حسین فاطمیه، ویدا کاظمی، علیرضا طاهری، حبیب عشایری، سید مرتضی حسینی، قاسمعلی فلاحیان، علی طاهری و محمدرضا علایی



دبیر کل ائتلاف موج اعتدال در ادامه سخنان خود درباره رقابت های انتخابات خبرگان رهبری در تهران نیز حمایت از آیت الله هاشمی رفسنجانی را وظیفه نیروهای اعتدالی خواند و لیست مورد نظر ایشان را نیز گزینه های دیگر حمایتی اعتدال گرایان دانست.

وی در ادامه با انتقاد از فقدان تحزب در کشور و در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص خروج از فهرست اولیه اصلاح طلبان گفت: من نه در جریان ورود و نه خروج از این لیست بودم؛ ضمن آنکه خود را بیشتر اعتدال گرا می دانم تا اصلاح طلب.

کاسبان همچنین برنامه جریان اعتدالی را معطوف به بهره برداری حداکثری از پسابرجام به نفع اصلاح ساختار اقتصادی کشور و بهبود وضع معیشت مردم عنوان کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاری در این خصوص گفت: پس از تعیین تکلیف موضوع هسته ای کشور و نتیجه گرفتن تدابیر دولت در رفع تحریم ها، شاهد افت قیمت جهانی نفت بودیم و این دو اتفاق باید منجر به یک برنامه ریزی جدید به نفع تهیه بودجه غیر نفتی شود.

دبیر کل موج اعتدال کاهش وابستگی بودجه به نفت را نه یک تهدید که فرصتی مغتنم برای تحرک بخش های دیگر اقتصادی دانست که در جریان مشارکت اقتصادی ایران با دنیا در این مقطع می تواند برای آینده راهگشا باشد.

در ادامه این جلسه مطبوعاتی، حبیب عشایری به نمایندگی از نامزدهای فهرست موج اعتدال دوره دهم مجلس را بسیار حساس از حیث آرایش سیاسی جریان ها دانست و ترکیب آینده قوه مقننه را موثر بر سرنوشت کشور ارزیابی نمود.

وی ادامه داد: مجلس دهم باید اهتمام لازم در خصوص تعامل با قوای دیگر کشور به نفع پیشرفت ایران اسلامی را داشته باشد و در این میان تدارک برنامه ای منسجم میان مجلس دهم و دولت یازدهم برای اداره بهینه کشور در دوران پسابرجام اولویتی اساسی است تا نتیجه کار مشترک دولت و مجلس، حل مسائل مختلف اقتصادی کشور باشد.

در پایان این نشست خبری نیز افشاری سخنگوی پویش پاسداری از میراث فرهنگی و طبیعی با معرفی مجموعه خود و اهداف فرهنگی آن، حمایت از محمد کاسبان و حبیب عشایری را اعلام نمود. این پویش در راستای حمایت از نامزدهای فعال است که با توجه ویژه به عرصه زیست محیطی و میراث فرهنگی متعهد به دفاع از منابع خدادادی در کشورند.

پیشتر محمدرضا عارف نامزد فعال اصلاح طلبان در تهران مورد حمایت این پویش بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها