بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
عبدا... نوري بازگشت؛ ناطق‌نوري بازگشت و خيلي‌هاي ديگر كه هنوز در قطار هستند و به‌زودي خواهند رسيد.
تدبیر24: مطهره شفيعي- بهار در زمستان شد! بهاري كه لبخند را بر لب دوستداران اعتدال آورد و آنها به سرماي زمستاني چنان فخر فروختند كه پرسروصداها مهر سكوت بر لبان خود زدند و خموشان كه اين هوا آنان را قبراق كرده بود بارديگر سخن گفتن آغازیدند. شايد بسياري معناي آغاز و پايان سكوت را بدانند به ويژه آنان كه طي سال‌هاي گذشته كامشان در موضوعات مختلف تلخ شده بود و امروز شيريني جايگزين آن شده است. حماسه دوم كه در ۷ اسفند كليد خورد سبب بازگشت‌هايي شد؛ بازگشت كامل آنان كه در ۲۴خرداد۹۲ كوله‌بار خود را براي آمدن جمع كرده بودند و بليت بازگشت داشتند اما هنوز مردد بودند كه نكند قطار در ميانه راه با مانع «مجلس تندرو» مواجه شود و ادامه راه ميسر نباشد اما در ۷ اسفند ملت بودند كه اطمينان دادند مجلس دهم تندرو نيست و مسير بازگشت امن و ايمن است. عبدا... نوري بازگشت؛ ناطق‌نوري بازگشت و خيلي‌هاي ديگر كه هنوز در قطار هستند و به‌زودي خواهند رسيد. اينان همان‌هايي بودند كه در دولت قبل هر يك به طريقي ترجيح دادند براي حفظ جايگاه و شأن عقيده خود مهر سكوت بر دهان خود بزنند.

خداحافظي ناطق نوري با سكوت

كمتر كسي است كه به نقش ناطق‌نوري و همراهي او با هاشمي در انتخابات۹۲ اذعان نداشته باشد. او كه در ايستگاه اول اطمينان يافت سنگ‌اندازان به قطار مشغول اختلافات داخلي خود هستند ترجيح داد توقفي داشته باشد تا اعضاي دولت يازدهم را كه با حمایت بزرگان سياسي به پاستور راه يافته بودند را همراهي كند پس گفت: «دولت يازدهم، كشور را با خزانه خالي تحويل گرفت و در مسير رفع مشكلات گام برداشت. اداره كشور با شرايط تحريم‌هاي دشمن، كاهش قيمت نفت به بشكه‌اي كمتر از ۳۰ دلار و ركود و تورم، كار مشكلي است ولي اميدواريم با رفع تحريم‌ها و مديريت مطلوب برجام، بخشي از اين مشكلات برطرف شود. اقدامات دولت يازدهم در اداره مطلوب كشور در شرايطي كه با ركود، تحريم و تورم مواجه بوديم، قابل تجليل و تحسين است.» اين همراهي نوعي دلگرمي به دولتمردان يازدهم بود و نشان داد كه امثال نوري اكنون از حضور در اين قطار خشنودند. تاثيرگذاري ناطق نوري در هر انتخابات چنان است كه مشرق در آن برهه كه چند ماه تا برگزاري انتخابات مانده بود نوشت: «يكي از گزينه‌هاي موثر در انتخابات ناطق نوري خواهد بود. به همين دليل هم هست كه رسانه‌ها نزديكي و رفاقت هاشمي و ناطق را در مسير انتخاباتي كارگزاراني‌ها بي‌تاثير نمي‌دانند و يكي از راهبردهاي حزب كارگزاران را بهره‌گيري و به ميدان كشيدن ناطق نوري مي‌دانند. به‌هرحال قطار دلسوزان ساكت در ۷ اسفند به ايستگاه ديگري رسيد و آنان‌كه اطمينان بيشتري از امنيت سياسي در فضاي كشور داشتند خود به سخن آمدند.

عريانی سياست‌ورزي عبدا... نوري

عبدا... نوري البته برخلاف ناطق‌نوري فعاليت‌هاي سياسي خود را متوقف نكرده بود اما سعي داشت علني نشود و از انجام مصاحبه حذر می‌كرد چون مي‌دانست نبايد بهانه‌اي به دست تندروها داد تا قطار اعتدال را متوقف كنند چنانكه ديروز با بيان اينكه هدف افراطيون از طرح مباحث رئيس مجلس آينده مشخص نيست، گفت: مجلس دهم معتدل‌تر و با سياست‌هاي دولت همراه‌تر است. ايلنا نوشت؛ وزير كشور دولت اصلاحات در پاسخ به سوالي درباره نتايج انتخابات اخير با بيان اينكه نظر مردم‌‌ همان بود كه در انتخابات مشخص شد، افزود: مردم به اين ليست رأي دادند، البته اميدواريم كه اين تركيب كارايي خوبي هم داشته باشد. عبدا... نوری درباره پيش‌بيني‌اش از چگونگي فعاليت‌هاي مجلس دهم و نتایج دور دوم انتخابات مجلس تاکید کرد: فكر مي‌كنم مجلس دهم، مجلس معتدل‌تر و همراه‌تر با سياست‌هاي دولت باشد. طبيعتا مجلس آينده مجلسي متكثر خواهد بود و حالا در دور دوم انتخابات مشخص‌تر شده و بهتر مي‌توان در اين خصوص نظر داد. درباره دور دوم انتخابات مجلس نیز اصلاح‌طلبان خوشبين هستند كه افراد مورد تاييد ليست اميد، نهايتا پيروز غالب دور دوم انتخابات باشند و ان‌شاءا... با پيروزي آنها، اصلاح‌طلبان و حاميان دولت، تعداد قابل توجهي از افراد را در مجلس داشته باشند.

ايستگاه سوم در انتظار بزرگان

حماسه دوم اما همزمان شد با تصميم پايان سكوت از سوي بزرگان جريان اصلاحات و اعتدال و اكنون همه منتظر حماسه سوم هستند حماسه‌اي كه كامل‌كننده پروژه آرامش و پيشرفت بزرگاني از جمله هاشمي، سيدحسن خميني و ناطق نوري و... است. اگر دستاورد حماسه نخست كه ۲۴خرداد ۹۲ بود را راه افتادن قطار اعتدال و پايان سكوت بزرگان دستاورد حماسه دوم باشد؛ بايد منتظر دستاورد حماسه سوم ماند.
منبع: آرمان

برچسب ها: تدبیر24 ، شفیعی ، 7 اسفند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها