بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۶۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
'مرضیه افخم' سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی با تاکید بر تلاش دولت در دوران پسابرجام برای برداشتن گام های بزرگ در راستای توسعه، پیشرفت و اعتلای بیشتر کشور، از ایرانیان فعال در عرصه اقتصادی در مالزی خواست در مسیر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور گام بردارند.

تدبیر24 :به گزارش ایرنا، نخستین سفیر زن ایران پس از انقلاب اسلامی چهارشنبه شب در جمع دهها ایرانی فعال در عرصه اقتصادی مالزی، ابراز امیدواری کرد ایرانیان در سال جدید بتوانند در مسیر اعتلا و توسعه و پیشرفت بیشتر کشور نقش خود را در هر کجا و جایگاهی که هستند، ایفا کنند.
وی در این مراسم که در سفارت کشورمان در کوالالامپور برگزار شد، سال 1394 را سال ویژه ای در تاریخ جمهوری اسلامی ایران دانست.
افخم، مذاکرات ایران با گروه 1+5 و اجرای برجام در سال گذشته را مذاکرات برد – برد خواند که نتایج آن 'باعث عزت و سرافرازی ملت ایران و معرفی جایگاه کشورمان در جهان شد و جهانیان با احترام به این واقعه بعنوان تحرک و موفقیت دیپلماسی بزرگ نگریستند و از آن استقبال کردند'.
وی همچنین انتخابات شکوهمند خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در آخرین ماه سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: مشارکت مردم در انتخابات هر کشور شاخصی برای معرفی اقتدار، ثبات و امنیت آن کشور است و مشارکت 62 درصدی مردم در این انتخابات پس از حصول برجام نشانه این امر بود که امروز ایران در بهترین جایگاه از نظرسیاست داخلی و امنیت و ثبات در منطقه قرار دارد.
وی اجرای برجام و برگزاری انتخابات باشکوه ایران در سال گذشته را دو واقعه دانست که پیام مهم به جهان داد و گفت: این پیام یک مفهوم مهم داشت و آن اینکه ایران حرف جدیدی برای گفتن و ظرفیت کمک به صلح و ثبات دارد و خواستار تقویت امنیت در منطقه و داشتن بهترین روابط براساس احترام متقابل با کشورهای مختلف جهان و با اولویت کشورهای مسلمان است.
بلندپایه ترین دیپلمات ایران در مالزی تاکید کرد: مفهوم کلیدی این پیام در داخل کشور نیز این است که ایران بنا دارد پس از حصول برجام در مسیر توسعه و رونق اقتصادی و پیشرفت گام بردارد.
وی با اشاره به حضور فعال ایرانیان در خارج در عرصه های مختلف و ظرفیت های بسیار خوب آنها، گفت: این حضور همواره به عنوان یک فرصت برای دولت های مختلف در کشور مغتنم شمرده شده است.
وی ایرانیان خارج از کشور در هر کجایی که زندگی و فعالیت می کنند را به مثابه پلی برای ارتباط فرهنگی با ملت های دیگر دانست و گفت که انتهای مسیر و رابطه سیاسی و یا پیشرفت اقتصادی در روابط خارجی با کشورهای مختلف جهان، نزدیکی و دوستی ملت ها است.
افخم تاکید کرد حضور ایرانیان در جهان نیز گام بسیار مهمی در معرفی ایران و کمک به ارتباطات فرهنگی میان ملتهاست و از این منظر ایرانیان نیز در هرجایی از جهان نقش خود را در جهت معرفی و کمک به آبادانی بیشتر و پیشرفت کشور ایفا می کنند.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال 'اقتصاد مقاومتی، عمل و اقدام'، گفت که این نامگذاری نشانه اهمیت اقتصاد در برنامه های کشور است.
سفیر کشورمان گفت که رئیس جمهوری نیز سال 1395 را سال 'امید و تلاش' خواندند و این مفاهیم کنار یکدیگر نشان می دهد دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم است در جهت پیشرفت و توسعه کشور به ویژه در دوران پسابرجام گام های بزرگی بردارد.
وی بخشی از این راه را در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای مختلف جهان دانست و گفت که از این جهت حضور ایرانیان و همچنین این جمع نشان می دهد هر یک از ایرانیان در هر حوزه ای که فعالیت می کنند می توانند در مسیر تقویت روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با کشورهای دیگر گام بردارند.
وی تاکید کرد: مالزی برای ما و ایرانیان مقیم این کشور جنوب شرق آسیا نقش و جایگاه ویژه خود را دارد.
افخم ابراز امیدواری کرد فعالیت های سفارت ایران در کوالالامپور تسهیل کننده فعالیت ایرانیان فعال در عرصه اقتصادی و تجاری باشد، اما وی خطاب به ایرانیان فعال درعرصه اقتصادی در مالزی گفت که سفارت کشورمان حضور ایرانیان برای توسعه مناسبات اقتصادی را فرصتی مغتنم دانسته و 'امیدواریم با ارتباطات متقابل بتوان برای عزت و سربلندی کشور به وظیفه خود در این مقطع خطیر عمل کنیم'.
وی گفت: جهان اکنون صحنه رقابت ها و تعاملات اقتصادی است و باید فرصت را در این عرصه شناخت و از آن بهره برد و درک درستی از زمان داشت.
سفیر کشورمان با اشاره به اهداف و برنامه های دولت جهت رونق اقتصاد، اشتغالزایی و جذب سرمایه خارجی از فعالان اقتصادی خواست توان خود را در این مسیر بیش از پیش بکار گرفته و انشاا... نتایج آن در آینده هرچه نزدیک محقق شود.
مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، افخم ، دولت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها