بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
به دنبال کشته شدن در شکنجه ماموران امنیتی آل سعود
صدها شهروند معترض و خشمگین در شهر «العوامیه» عربستان پیکر جوانی را که در روزهای پیش زیر شکنجه ماموران امنیتی این کشور کشته شد تشییع کردند.

تدبیر24 : به نوشته پایگاه خبری مراة البحرین، هزاران شهروند در شهر العوامیه در اعتراض به خشونت مسئولان سعودی در حق شیعیان این کشور به خیابان ها آمدند و در تشییع پیکر جوانی که 26 روز پیش در 4 مارس 2016 (14اسفند1394) زیر شکنجه ماموران امنیتی این کشور کشته شد، شرکت کردند.
این جوان عربستانی به نام «مکی العریض» در یک ایست و بازرسی بازداشت و دو روز پس از بازداشتش کشته شد.
خانواده این جوان که جسد او را تحویل گرفتند، گزارش دادند که در نواحی مختلف بدن او آثاری از شکنجه شدید و سوزاندن به وسیله سیگار وجود داشته است.
معترضین در مراسم تشییع پیکر این جوان شهید عربستانی، با سردادن شعارهایی ضد آل سعود خواستار محاکمه عوامل این جنایت شدند.
شیعیان عربستان در شرق این کشور خواستار حقوق مساوی و توقف سیاست های تعبیض آمیز مقامات آل سعود در طی سالیان دراز در این کشور هستند.
حکومت آل سعود اوایل سال جاری آیت الله «نمر باقر النمر» از علمای بارز شیعه عربستانی را به شهادت رساند.
آزادی بیان و دین در عربستان سعودی در بدترین وضعیت قرار دارد. شیعیان عربستان حتی نمی توانند آزادانه نماز خود را در مساجد برگزار کنند در حالی که بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت کشور عربستان، شعیان حدود 13 درصد از جمعیت این کشور هستند.
نیروهای مخالف سیاست های متخاصمانه عربستان هرگز اجازه بیان عقاید و فعالیت سیاسی و اجتماعی ندارند بسیاری از نویسندگان معارض عربستانی یا در کشورهای دیگر اقامت گزیده اند یا سال های طولانی است که در زندان های عربستان به سر می برند.
کمیسر عالی حقوق بشر، در مورد «ارعاب و پیگرد قضایی افراد در عربستان سعودی به دلیل اعمال حقوق و آزادی های بنیادی خود»، ابراز «نگرانی عمیق» کرده است.
عربستان با ایجاد شرایط فوق امنیتی در خصوص زندانیان به نقض حقوق آنها می پردازد و براساس گزارش هایی زندانیان این کشور با ضرب و شتم و شکنجه فجیع گسترده زندانیان و ممانعت از دیدار زندانیان با خانواده هایشان، وادار کردن زندانیان به آزار و اذیت سایر زندانی ها، نقض حقوق پناهندگان زندانی در عربستان، نقض حقوق زنان زندانی، تأخیر بسیار طولانی در صدور احکام زندانیان و طولانی شدن دوره بازداشت و عدم رسیدگی به وضعیت سلامتی و درمان بیماری زندانیان روبه رو هستند.
برچسب ها: تدبیر24 ، آل سعود
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها