بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۶۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
تدبیر24 :  ده خانواده در محله‌ای از شهرستان شوش برای محافظت از یک جفت بلبل خرما و سه جوجه‌شان که داخل تیر چراغ برق واقع در یکی از چهارراه‌های پر رفت و آمد لانه کرده بودند، تا یک ماه هر شب تا صبح لامپ جلوی درِ خانه‌شان را روشن نگاه خواهند داشت. این تصمیم برای حفاظت از جان این پرنده و حفظ امنیت منطقه و با پیگیری‌های اهالی محل، اعضای انجمن دوستداران شهر و طبیعت شهرستان شوش و همکاری اداره برق شهرستان انجام گرفته است.

 یک جفت پرنده بلبل خرما در آخرین روزهای سال گذشته از فرصت خاموش بودن لامپ تیر چراغ برق چهار راه خوزستان استفاده کرده و لانه خود را داخل محفظه فاقد پوشش آن ساخته و منتظر بود تا جوجه‌ها سر از تخم بیرون آورند اما وقتی مسئولان اداره برق شهرستان شوش برای تأمین نور منطقه اقدام به تعمیر تیر چراغ برق کردند، جانشان به خطر افتاد.

احمد زالی - بازرس انجمن دوستداران شهر و طبیعت شوش - در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: محل کارم نزدیک چهارراه خوزستان است و تقریباً اهالی آن منطقه از فعالیتم در انجمن با خبر هستند به همین دلیل روزهای پایانی سال گذشته بود که موضوع را برایم تعریف کرده و نسبت به در خطر بودن جان پرنده‌ها آگاه شدم.

وی افزود: می‌دانستم جوجه‌های این پرندگان بعد از 20 روز تا یک ماه از تخم خارج می‌شوند و شب‌ها آرام هستند، منتظر ماندم تا هوا تاریک و خیابان خلوت‌تر شود. نزدیک تیر چراغ برق شدم و به صدای پریشان جوجه‌ها گوش دادم. مطمئن شدم حدس اهالی محل درست بوده و باید برای نجات جان پرنده‌ها مأموران اداره برق شهرستان را در جریان قرار دهم.

پیگیری‌ها بی‌نتیجه ماند تا اینکه به همراه اهالی محل متوجه شدیم پدر و مادر جوجه‌ها لانه را ترک کرده، روی سیم‌های برق اطراف لانه می‌نشینند و از دور مراقب جوجه‌هایشان هستند و تنها برای تأمین آذوقه جوجه‌ها به داخل محفظه تیر چراغ برق می‌روند.

اهالی محل نسبت به خطری که به دلیل گرمای زیاد لامپ و نور حاصل از آن جوجه‌ها را تهدید می‌کرد حساس‌تر شدند و برای نجات جان آنها دست به کار شده و به اداره برق شهرستان مراجعه کردند اما این کار هم بی‌فایده بود زیرا مسئولان واحد روشنایی اداره برق معتقد بودند با تاریک شدن هوا و خاموش بودن لامپ منطقه کم‌نور شده و مشکل‌آفرین خواهد بود.

وی افزود: مردم محل دست به دست هم دادند و برای نجات جان سه جوجه وارد عمل شدند. به این ترتیب ساعاتی مانده به غروب، یک دستگاه نیسان را درست زیر تیر چراغ برق پارک کردند تا به کمک نردبانی که در قسمت باربری خودرو قرار داده بودند به لانه بلبل خرما نزدیک شوند و جان آنها را نجات دهند اما موفق به این کار نشدند.

پیگیری‌ها همچنان ادامه داشت اما دو عدد از جوجه‌ها که از شدت گرما و نور زیاد و آزار دهنده لامپ تقلا می‌کردند به پایین افتادند.

یکی از اهالی محل در این خصوص گفت: زمانی متوجه این موضوع شدم که بلبل خرمای ماده مدام پرواز می‌کرد و در نقطه‌ای معلوم به زمین می‌نشست تا مراقب جوجه‌هایش باشد به همین خاطر جوجه‌ها را به خانه بردم تا از آنها مراقبت کند و جالب این بود که بلبل خرماهای نر و ماده هر روز روی سیم برق رو به روی پنجره می‌نشستند تا از وضعیت جوجه‌ها با خبر باشند.

او افزود: با این حال، هنوز یکی از جوجه‌ها داخل لانه مانده بود؛ به همین دلیل یک بار دیگر به همراه چند نفر از ساکنان محله چهارراه خوزستان شوش به اداره برق شهرستان رفتیم و موضوع را با آنها در جریان گذاشتیم. اهالی محل از مسئولان اداره برق منطقه درخواست کردند به مدت یک ماه لامپ را از داخل محفظه تیر چراغ برق خارج کنند و در عوض همه اهالی یک عدد لامپ پرنور جلو در خانه‌های خود روشن می‌کنند تا علاوه بر تأمین روشنایی منطقه، جان جوجه‌ها در امان بماند.

خوشبختانه همت و پیگیری ساکنان منطقه چهارراه خوزستان نتیجه داد و با موافقت رضا کرد - مسئول روشنایی برق شهرستان شوش - که دوستدار حیوانات و خواستار رعایت حقوق آنهاست - صبح یکشنبه 22 فروردین ماه به کمک یک بالابر چراغ خاموش و دو جوجه دیگر به لانه‌شان انتقال داده شد و از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
برچسب ها: تدبیر24 ، شوش ، جوجه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها