بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
عراقچی بدون اشاره به تضاد 180 درجه ای سخنان سیف با ادعاهای سایر مقامات دولت درباره گشایش های پس از برجام ترجیح داد بازهم منتقدان و رسانه ها را متهم کند
تدبیر24منتقدین- پس از آنکه سیف رئیس‌کل بانک‌مرکزی در جریان سفرش به آمریکا  و پس از دیدار با جک لو وزیرخزانه‌داری امریکا گفته بود: «تقریباً هیچ چیز اتفاق نیفتاده است. به‌طور کلی ما قادر نیستیم از پولهای خود در خارج استفاده کنیم. ما به تعهداتمان عمل کرده ولی آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند.»؛ چهره های مختلف دولتی و حامیان دولت برای توجیه این سخنان دست به کار شدند.
به گزارش رجانیوز عراقچی معاون وزیرامور خارجه در آخرین اظهاراتش در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا در این باره مدعی شد این سخنان نه تنها تضادی با ادعای دولتی ها درباره گشایشهای پس از برجام ندارد بلکه کاملا در راستای دیپلماسی بانکی دولت بوده است. عراقچی گفت:
«اینکه رییس محترم بانک مرکزی در حاشیه اجلاس صندوق بین المللی پول , خطاب به مخاطبین آمریکایی صحبت هایی را مطرح کرده اند برای آن بوده که مشکلات موجود زودتر و سریعتر حل شود. این سخنان را باید در قالب مخاطبین آن نگاه کرد .


رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: ایشان ( ولی الله سیف) در حقیقت در حال پیشبرد دیپلماسی بانکی کشور بودند. در دیپلماسی باید توجه داشت که مخاطب دیپلمات ، طرف خارجی است و این را با مخاطبین داخلی نباید اشتباه گرفت»

عراقچی بدون اشاره به تضاد 180 درجه ای سخنان سیف با ادعاهای سایر مقامات دولت درباره گشایش های پس از برجام ترجیح داد بازهم منتقدان و رسانه ها را متهم کند و گفت: «این کاملا خلاف منافع ملی است که ما صحبت های دیپلمات ها را با عنایت به مسائل داخلی ارزیابی کنیم و مخاطبین را جا به جا تصور کنیم. بسیار تاسف انگیز است که یک دیپلمات نتواند با طرف خارجی خود صحبت کند به خاطر ترس از برخورد داخلی و اینکه ممکن است صحبت های وی در داخل ابزاری علیه دولت شود.حتما باید این تفاوت را قائل باشیم که مخاطب سخنان دیپلمات ها طرفهای خارجی هستند. نباید دیپلمات ها را در گوشه احتیاط قرار دهیم که به خاطر برداشت های داخلی نتوانند با طرف های خارجی آن گونه که باید صحبت کنند مخاطب داخلی و خارجی کاملا متفاوت از یکدیگر هستند و کار دیپلمات صحبت با طرف خارجی است»
برچسب ها: تدبیر24 ، عراقچی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها