بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
تدبیر24 : شورای شهر اسلامی تهران لایحه افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی های درون شهری و حمل و نقل عمومی در سال 95  را تصویب کرد.این در حالی است که هنوز بحث دو نرخی شدن بنزین شکل اجرایی به خود نگرفته است از این رو با تصویب قیمت بنزین در سال جدید ممکن است کش مکش هایی بر سر قیمت جدید کرایه های حمل و نقل عمومی را در جامعه شاهد باشیم که موجب نابسامانی در شهر شود.

عبدالحسین مختاباد عضو شورای شهر تهران در گفتگوی اختصاصی با "آستان" در خصوص دو نرخی شدن بنزین و احتمال افزایش مجدد کرایه های حمل و نقل عمومی گفت:طبیعتا با دو نرخی شدن بنزین کرایه های حمل و نقل عمومی نباید افزایش مجدد داشته باشد زیرا 15 درصد افزایش کرایه ها نیز در سال جدید مصوب و اجرایی شده است همچنین لازم به ذکر است چون تاکسی ها و وسایل عمومی سهمیه بنزین دولتی دارند نباید کرایه ها تغییر کند.

عضو شورای شهر اسلامی تهران افزود:شورای شهر در طول سال بر اساس کار کارشناسی که انجام می دهد قیمت ها را نیز مصوب می کند بنابراین چنانچه در خیابان ها اتفاقاتی مبنی بر درگیری میان رانندگان و مسافران برای کرایه می افتد شورای شهر و شهرداری مقصر این رخدادهای اجتماعی نیست.

وی ادامه داد:بحث و جدل های خیابانی برای افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی و دو نرخی شدن بنزین ریشه در اقتصاد بیمارگونه جامعه دارد. زیرا شورای شهر بر اساس وظیفه  قانونی خود قیمت ها را مصوب می کند و ساماندهی و نظارت بر برخی رفتارهای اجتماعی نیز به عهده ارگان های دیگر است.

مختاباد تاکید کرد:اتحادیه تاکسیرانی زیر نظر شهرداری و دولت است که نظارت کافی باید از سوی این مقام مرجع صورت گیرد و اتفاقاتی از قبیل درگیری های میان مسافر و راننده که بعضا بر سر کرایه اتفاق می افتد سال های سال است که به علت نابسامانی اقتصادی رخ می دهد که این بیماری اقتصادی نیز بر دوش جامعه افتاده و هر روز عمیق وتر و عفونی تر می شود.

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، مختاباد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها