بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
تدبیر24 :عیسی منصوری‌ در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، از اجرای طرح "حرکت" در بیش از 200 شهرستان خبرداد و گفت: کار شناسایی بیشترین رشته‌های متقاضی فعالیت آغاز شده است.

وی افزود:شناسایی رشته‌های مزیت‌دار و دارای ظرفیت اشتغال پایدار از جمله رویکردهای این طرح است که بر مبنای توانمندی‌های هر منطقه صورت می‌پذیرد و به تناسب آن اشتغال در بنگاههای فعال در این رشته‌ها ایجاد می‌شود.

معاون وزیر کار در عین حال از ایجاد 200 هزار شغل جدید برای دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با اجرای طرح تکاپو خبر داد.

به گفته منصوری، در طرح تکاپو فارغ التحصیلان پس از گذراندن یک دوره آموزش مهارتی به شکل انفرادی و یا در قالب شرکتهای تجاری، برنامه کاهش مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست دستگاههای دولتی و خصوصی را اجرا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارتخانه‌های کار و نفت و سازمان محیط زیست منعقد شده به اجرا در می‌آید و همه دستگاهها برای واگذاری برنامه‌های مربوط به مدیریت انرژی و محیط زیست مشارکت و همکاری می کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در عین حال از افزایش سهم اشتغال غیررسمی بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و گفت: سیاستی که در این زمینه پیش بینی شده تمرکز بر بنگاههای خرد و کوچک و غیر رسمی در کوتاه مدت، بنگاههای بزرگ در میان مدت و دانش بنیان در بلند مدت است.

منصوری گفت: در حال حاضر سهم بنگاههای اقتصادی متوسط در کشور پایین است و وزارت کار مصمم است با تمرکز بر بنگاههای خرد و کوچک، ظرفیت اشتغال این واحدها را افزایش دهد.


برچسب ها: تدبیر24 ، شغل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها