بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۳۲۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
تدبیر24 :مهدی تقوی-رئیس جمهور دیروز در سفر استانی که به کرمان داشت عنوان کرد که « به خطا دو میلیارد دلار از پول این مردم را در اختیار آمریکایی‌ها قرار دادند و در سال ۸۶ تا ۸۷ ده ماه فرصت طلایی بود که این پول را از دست آمریکا برهانند اما این که نشد جای سوال دارد و کمیته‌ای در حال بررسی آن است که به زودی گزارش خواهد داد و مردم از اهمال گذشتگان مطلع می‌شوند.» این وعده ای که از سوی حسن روحانی مطرح شد بسیار مبارک و پسندیده‌ است و باید چنین اقداماتی در راستای افشای سایر امور غیرقانونی دولت سابق هم صورت گیرد؛ یعنی گزارش هایی از عملکرد آنها منتشر شود تا مردم خود به واقعیات آنچه گذشت مطلع شوند. احمدی‌نژاد با سیاست‌های نادرست اقتصادی که در طی فعالیت دولت‌های نهم و بویژه دهم اجرا می‌کرد، میلیاردها دلار خسارت به کشورتحمیل کرد. این نابسامانی اقتصادی به اندازه ای بود که نرخ رشد منفی و نرخ تورم چهل درصدی، مردم را به ستوه آورده بود و این میزان فشار و خسارت‌های اقتصادی چنان بود که آن دو میلیارد دلار در مقابل دیگر خسارات ناچیز تلقی می‌شود البته دولت آقای روحانی باید از طریق دیپلماسی به دنبال باز پس گیری ثروت ملی کشور باشد. به راستی که هیچ دشمن خارجی قادر به وارد کردن چنین ضرباتی به اقتصاد کشور نبود که عملکرد دولت سابق به اقتصاد وارد کرد. باید این موضوع مورد توجه باشد که آثار و نتایج مثبت توافقنامه برجام به زودی آشکار می‌شود و حتی پیش از این موضوع باید اذعان داشت که دولت یازدهم توانست نرخ رشد را مثبت و تورم را کاهش دهد. دولت دکتر روحانی تا کنون در عرصه اقتصاد عملکرد موفقیت آمیزی داشته است و فشاری بر ملت وارد نکرد اما دولت احمدی نژاد به هر نفرایرانی چهل‌و‌پنج هزار تومان اختصاص و در مقابل قیمت گاز را افزایش داد. افزایش قیمت گاز سبب ایجاد تورم بالا در کشور شد. سیاست دولت سابق در این حوزه دارای ضعف‌های زیادی بود و آنچه در حوزه اقتصاد انجام داد غیر قابل پذیرش و حتی توجیه است. نتیجه سیاست‌های دولت سابق افزایش تورم، فقر و فاصله طبقاتی و بیکاری در جامعه بود. زمانی که آقای روحانی دولت را در دست گرفت با مسائل و معضلات ایجاد شده توسط دولت سابق مواجه شد که زمان زیادی را به برنامه‌ریزی برای اصلاح آن اختصاص داد. اگر سیاست‌ هایی در پیش گرفته شده دولت یازدهم تداوم داشته باشد به زودی شاهد آثار و نتایج مثبت خواهیم بود. توافقنامه برجام مسبب لغو تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
1
تورم کم شده ولی از اونطرفم واقعااا وضع کار خرابه، تو رو خدا یه فکری بکنید، هیچکس الان کار درستی نداره همه دارن تعدیل نیرو میکنن یا کلا میبندن و نیروهاشون رو میریزن بیرون، اگر تورم نباشه ولی در عوضش رشد اقتصادی باشه این قابل تحسینه نه اینکه برای مهار تورم جلوی رشد اقتصادی گرفته بشه.
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
1
من اونقدرها هم افق اقتصادی دولت اقای روحانی رو روشن نمیبینم... البته اقای تقوی استاد اقتصاد هستن و صاحب نظر... اما اون چیزی که داره اتفاق میفته کاهش نرخ تورم هست اما با کاهش شدید رونق و از کار افتادن تولید و صنایع داخلی... چنین روندی لااقل در اینده نزدیک منجر به افق روشن نخواهد شد... مضافا اینکه دولت اقای روحانی مو به مو در حال اجرای اوامر صندوق بین المللی پول هست...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها