بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
تدبیر24 : به دنبال تخريب مجسمه سردار اسعد بختياري در شهر جونقان چهارمحال و بختياري، محسن رضايي در تماس با دبير شوراي امنيت ملي خواستار پيگيري فوري اين موضوع شد. علي‌قلي‌خان بختياري معروف به سردار اسعد، از روساي ايل بختياري و از سياستمداران دوره قاجاربود كه حيات سياسي او مقارن با به قدرت رسيدن چهار پادشاه در ايران بود. سردار اسعد پس از به توپ بستن مجلس شوراي ملي به فرمان محمدعلي‌شاه، به پشتيباني از برادرش نجف‌قلي‌خان صمصام‌السلطنه و پسرعموي خود، ابراهيم‌خان ضرغام‌السلطنه، در اعتراض به اين عمل برخاست و پس از فتح اصفهان به دست سواران بختياري، از راه اراك، خود را به بختياري رساند و شخصا فرماندهي سواران بختياري را در فتح تهران و احياي مشروطيت عهده‌دار شد. سردار اسعد شخصيت
قابل احترام براي قوم بختياري و همچنين تمامي ايرانيان آزادي خواه است. با وجود اين، در اتفاقي عجيب خبر رسيد كه مجسمه اين شخصيت ملي در شهر جونقان چهارمحال و بختياري تخريب شده است. ايرنا در اين زمينه نوشت؛ يك منبع آگاه با بیان اينكه دو نفر از مردم اين شهر به قلعه سردار اسعد بختياري هجوم آوردند، گفت: اين افراد با تيشه به قلعه حمله و مجسمه اين مشروطه خواه را تخريب كردند. او كه خواست نامش در خبر ذكر نشود، افزود: اين افراد با پاشيدن نمك به صورت نگهبانان اين قلعه، وارد محوطه شدند و مجسمه را شكستند.

دستگيري متهمان

روز گذشته مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري گفت: هم‌اكنون دو نفر از متهمان تخريب مجسمه سردار اسعد بختياري دستگير و به مقامات قضائی تحويل داده شده‌اند. بهمن عسگري سوادجاني در جمع تعدادي از دوستداران فرهنگي شهر جونقان كه نسبت به تخريب بخشي از مجسمه حاج عليقلي خان معروف به سردار اسعد بختياري گلايه داشتند، افزود: با متهمان برخورد مي‌شود. او با محكوم كردن تخريب بخشي از مجسمه سردار اسعد بختياري اظهار داشت: هم‌اكنون دو نفر از متهمان اين تخريب دستگير و به مقامات قضائی تحويل داده شده‌اند. به گفته عسگري سوادجاني تا آخر هفته جاري مجسمه سردار اسعد بختياري مرمت و در داخل قلعه نصب مي‌شود.

تماس رضايي با شمخاني

همزمان تابناك خبر داد: سرلشكر رضايي در تماس تلفني با دريادار علي شمخاني، دبير شوراي امنيت ملي، از ايشان خواست با قيد فوريت، موضوع هجمه به نمادهاي قومي و تاريخي بررسي و پيگيري شود. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين تماس تلفني با تاكيد بر اينكه هجمه به افتخارات اقوام ايراني، تهديدي براي به هم زدن وحدت كشور است از دبير شوراي امنيت ملي خواست كه مسئولان ذيربط با بررسي جدي و رسيدگي به اين حوادث آمران و عاملان آن را مشخص كنند. فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس همچنين يادآور شد كه مردم و مسئولان مراقبت كنند تا خداي ناخواسته، كساني به هر نحو به دنبال خدشه بر وحدت ملي نباشند تا با بررسي‌هاي كار‌شناسي و امنيتي موضوع بررسي شود. همچنين هياتي از سوي رضايي به شهركرد و جونقان براي بررسي مساله رفته است. سرپرست هيات اعزامي رضايي به مردم وعده داده كه مساله تا رسيدن به نتيجه مشخص و برخورد با عاملان آن پيگيري مي‌شود و بنابراين مردم نيز بايد مراقب تحركات مشكوك باشند و تا مشخص شدن تمامي جوانب ماجرا، آرامش و خونسردي خود را حفظ كنند. پيش از اين امام جمعه جونقان نيز در واكنش به شايعاتي مبني بر تحريك حمله‌كنندگان به مجسمه توسط وي، گفته بود: «بنده به عنوان امام جمعه جونقان، نه از آوردن مجسمه و نه از نصب آن و نه از تخريب آن هيچ گونه اطلاعي نداشتم و اينكه به بنده چنين نسبتي مي‌دهند، كذب محض و تهمت است». حجت‌الاسلام موذني يادآور شد: «آنچه بنده در نماز جمعه بيان كردم، ضبط شده موجود است، قصاص قبل از جنايت كار پسنديده‌اي نيست، هر بد كه به خود نمي‌پسندي، با كس مكن‌اي برادر من».

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها