بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۶۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
تدبیر24 : ديروز دومين نشست فراكسيون اميد براي تصويب اساسنامه وتعيين رئيس و هيات رئيسه اين فراكسيون برگزار شد واين درحالي بود كه صبح ديروز سخنگوي كميته ۷ نفره اصولگرايان از عدم برگزاري جلسه بعدازظهر منتخبان مجلس دهم به دعوت علي لاريجاني خبر داد. فراكسيون اميد متشكل از افرادي است كه نامشان در در ليست انتخاباتي اميد در انتخابات مجلس دهم قرار گرفت و

توانستند با آراي مردم به مجلس راه پيدا كنند كه البته تنها شامل اصلاح‌طلبان نمي‌شود و تعدادي از اصولگرايان ميانه رو هم در اين ليست بودند كه به مجلس دهم مي‌روند اما شنيده‌هاي «آرمان» حاكي از آن است كه تعداد حاضران در جلسه روز گذشته كمتر از پيش بيني‌ها بود و حدود ۱۰۰ تا ۱۰۵ منتخب در آن حضور داشتند. اگر قرار بود در اين نشست همه آنهايي كه در ليست اميد بودند حضور داشته باشند كه عضو فراكسيون اميد محسوب شوند اما خبري از جلالي و نعمتي كه از اصولگرايان ميانه رو هستند در اين جلسه نبود البته پيش از برگزاري نشست فراكسيون اميد، بهروز نعمتي گفت: « من و كاظم جلالي مورد هجمه‌هاي زيادي قرار گرفته‌ايم.» هيچ كدامشان به هيچ كدام از فراكسيون‌هاي اميد و فراگير نمي‌پيوندند. در ابتداي اين مراسم هيات‌رئيسه سني متشكل از آقاي هاشم‌زايي به عنوان رئيس‌جلسه و همچنين فاطمه حسيني و حميد زرآبادي، محمدرضا تابش و حسين اميري‌خامكاني مسئوليت برگزاري جلسه را برعهده گرفتند. در بخش نخست دومين نشست هم‌انديشي منتخبان فراكسيون اميد ابتدا كليات اساسنامه اين فراكسيون به رأي گذاشته شد كه با رأي اكثريت اعضاي حاضر در اين جلسه به تصويب رسيد و در ادامه جزئيات اين اساسنامه نيز مورد بررسي و تصويب قرار گرفت. در جريان بررسي جزييات اساسنامه فراكسيون، پيشنهادهايي از سوي برخي اعضا مطرح شد و اين در حالي بود كه محمود صادقي منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس‌دهم به بيان توضيحاتي درباره اين اساسنامه پرداخت. ايلنا نوشت؛ همچنين پيشنهاد شد تعداد اعضاي هيات‌رئيسه فراكسيون به دليل شمار بالاي اعضاي فراكسيون اميد از ۵ نفر كه در اساسنامه اوليه آمده بود به ۹ نفر افزايش يابد. پس از تصويب كليات و جزييات اساسنامه فراكسيون اميد، انتخاب‌رئيس و هيات‌رئيسه موقت اين فراكسيون در دستور كار قرار گرفت كه بر اين اساس ابتدا درباره رئيس‌موقت اين فراكسيون رأي‌گيري به عمل آمد. در ادامه تعداد ۲۴ نفر از اعضاي حاضر در جلسه براي حضور در هيات‌رئيسه موقت نام‌نويسي كردند و با رأي‌گيري اعضا ۸ عضو ديگر هيات‌رئيسه نيز انتخاب شدند.

انتخاب عارف با قيام حضار!

در جريان رأي‌گيري براي انتخاب رئيس‌موقت فراكسيون با توجه به اجماع عموم حضار روي انتخاب محمدرضا عارف؛ رئيس جلسه نام او را به عنوان تنها نامزد رياست فراكسيون اعلام كرد و اعضاي جلسه عارف را به عنوان رئيس‌موقت فراكسيون اميد برگزيدند. هنگامي كه هاشم‌زايي از حضار درخواست كرد براي رأي دادن به رئيس‌جلسه و انتخاب محمدرضا عارف قيام كنند، تمامي اعضاي حاضر در جلسه به پا خواستند و به بدين ترتيب عارف را به عنوان رئيس هيات‌جلسه انتخاب كردند.

چه كساني كانديداي هيات رئيسه شدند؟

پس از اعلام نامزدي ۲۴ نفر از اعضا براي حضور در هيات‌رئيسه موقت فراكسيون اميد، محمدعلي وكيلي، مصطفي كواكبيان، بهرام پارسايي، محمود صادقي، محمدرضا تابش، علي نوبخت، الياس حضرتي، قاسم ميرزايي‌نيكو، فاطمه سعيدي، شهاب‌الدين بي‌مقدار، معصومه آقاپور، اميري، نورمحمد تربتي‌نژاد، مسعود رضايي، احمد مازني، بهروز بنيادي، پروانه مافي، محمود نگهبان‌سلامي، غلامرضا تاج‌گردون، پروانه سلحشوري، فريده اولادقبا، محمد فيضي، محمدرضا منصوري و رامين نورقلي‌پور به عنوان نامزد اعلام حضور كردند كه در ‌‌نهايت غلامرضا تاج‌گردون، محمدرضا تابش، احمد مازني، الياس حضرتي، محمود صادقي، مصطفي كواكبيان، محمد علي وكيلي و علي نوبخت به عنوان ۸ عضو هيات‌رئيسه انتخاب شدند. پس از اعلام نامزدي ۲۴ عضو فراكسيون اميد، هر يك از نامزدهاي هيات‌رئيسه به اختصار نكاتي در معرفي خود بيان كردند.

پزشكيان انصراف داد

دقايقي پس از آغاز نام نويسي نامزدهاي تشكيل هيات رئيسه موقت فراكسيون اميد در جلسه حضور يافته بود به اصرار برخي از اعضاي حاضر در جلسه به اسامي نامزد‌ها اضافه شد كه در ادامه به دليل اينكه برخي از اعضا آراي خود را در صندوق انداخته بودند پزشكيان از حضور در اين راي‌گيري انصراف داد.

معماي كانديدا شدن و نشدن مطهري

انصراف پزشكيان درحالي بود كه ايلنا نوشت؛ برخي حضار از علي مطهري براي حضور در انتخابات هيات رئيسه موقت فراكسيون دعوت كردند و اين نماينده مردم تهران پس از آنكه در ابتدا با درخواست اعضاي حاضر در جلسه موافقت كرد دقايقي پيش از شمارش آراء درخواست نمود كه در مقطع فعلي از حضور در اين هيات رئيسه موقت خودداري كند البته محمود صادقي يكي از منتخبان تهران كانديداتوري مطهري را تكذيب كرد و گفت كه آقاي مطهري اصلا براي كانديداتوري ثبت نام نكرده بود. علي مطهري هم در پاسخ به سوال «آرمان» درباره كانديدا شدن و انصرافش در زمان شمارش آرا بر اين نكته تاكيد كرد كه اصلا صحبتي در اين باره نمي‌كنم! پس از پايان راي‌گيري، رئيس و هيات رئيسه موقت فراكسيون اميد جايگزين هيات رئيسه سني كه مسئوليت برگزاري جلسه و راي‌گيري را برعهده داشت، شدند و بعضي از اعضاي هيات رئيسه موقت به بيان نكاتي پرداختند. در بخشي از جلسه ديروز مصطفي كواكبيان از ديدار روز گذشته جمعي از منتخبان ليست اميد با آيت‌ا... هاشمي، رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام و همچنين رئيس دولت اصلاحات خبر داد.

چرا زنان انتخاب نشدند؟

نكته قابل تامل در نشست ديروز عدم انتخاب زنان براي هيات رئيس فراكسيون اميد بود و اين در حالي است كه ۵ عضو خانم براي حضور در اين جايگاه ثبت نام كرده بودند. بيشتر اعضاي فراكسيون اميد را اصلاح‌طلبان تشكيل مي‌دهند كه به حضور زنان در مناصب مديريتي تاكيد دارند. محمود صادقي درباره دليل راي ندادن اعضاي حاضر در نشست به خانم‌هاي كانديدا شده گفت: «من خودم به خانم‌ها راي دادم اما سهميه جنسيتي براي عضويت خانم‌ها در هيات رئيسه تعيين نشده بود» به هر حال عدم راي به خانم‌ها براي حضور در هيات رئيسه فراكسيون اميد باعث سوالاتي در اذهان نسبت به شعارهاي اوليه اين فراكسيون شد!

مجلسي مي‌خواهيم كه رقيب دولت نباشد

ديروز كانال تلگرامي فراكسيون اميد آن طور كه تصور مي‌شود اقدام به انتشار آنچه نكرد كه در آن نشست گذشته است بلكه با انتشار چند عكس و اعلام نتايج هيات رئيسه به نقل از دكتر عارف نوشت: بعد از انتخابات خرداد ۹۲ نشاطي در كشور احساس شد. روند بعد از خرداد ۹۲حاكميت اخلاق عقلانيت و تدبير بود و استمرار اين روند مورد خواست جامعه بود. انسجام و وحدت دروني خوبي درون جبهه اصلاحات شكل گرفت و مجلسي مي‌خواهيم كه رقيب دولت نباشد. در بخش ديگري به نقل از عارف تصريح شده است: مردم به ليستي راي دادند كه مبنايش اخلاق بود. همه فراكسيون‌ها بايد در مديريت مجلس مشاركت داشته باشند. برنامه ششم احتمالا اولين خروجي مجلس دهم خواهد بود. اسناد بالادستي مي‌تواند محور حركت مشترك در مجلس دهم باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، امید
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها