بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
قالیباف گفت: اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند، برای کلیدشان قفل درست نکنند.
تدبیر24 :کورش چهاردوری- مخالفان دولت از هر فرصتی برای هجمه به دولت استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند صحن علنی مجلس باشد، ستون‌های روزنامه یا سخنرانی در جشن سه‌سالگی یک مجموعه طنز! آن هم مجموعه طنزی که در سه سال فعالیت خود، بیش و پیش از هر چیز، دولت و عملکرد آن را مورد هجمه قرار داده است. حتی اگر از کلیپ‌های طنز «دکتر سلام» بگذریم، در جشن سه‌سالگی آن، جمع همه منتقدان و مخالفان دولت جمع بود. از حسین ‌شریعتمداری، حسن ‌عباسی و سعید ‌قاسمی بگیرید تا احمدی‌نژادی‌هایی چون پرویز ‌داوودی، محمد ‌سلیمانی و محمدمهدی ‌زاهدی. الحق‌و‌الانصاف همه‌شان در هجمه و انتقادات خاص به دولت کم نگذاشتند. نکته جالب ماجرا هم اینجاست که اکثر سخنرانان در جشن سه‌سالگی مجموعه‌ای طنز، عمیقا احساس طنازی و شیرین‌زبانی کردند و با همین ابزار هم دولت را مورد عنایت قرار دادند.

شهردار شیرین‌زبان

یکی از سخنرانان این مراسم، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران بود. آقای شهردار که گویی هنوز پاسخ حسن روحانی و ماجرای «حمله گاز انبری» در مناظره‌های انتخاباتی سال ۹۲ را در ذهن دارد، در جمع منتقدان شناخته‌شده دولت، از خجالت رئیس‌جمهور درآمد. قالیباف که علی‌القاعده باید در مراسم‌هایی که رنگ و بوی شهری و مدیریت شهری دارد، شرکت کند، در این جشن نمونه‌هایی از شیرین‌زبانی خود را به رخ حضار کشید و در سخنانی، «کلید» که نماد انتخاباتی رئیس‌جمهور در سال ۹۲ بود را مستمسک انتقاد ویژه به روحانی قرار داد و گفت:«اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند، برای کلیدشان قفل درست نکنند». او گفت: «در جلسه‌ای بسیار رسمی به بنده تذکر دادند که شب گذشته جمعی از شهروندان در یک حادثه جان خود را از دست داده‌اند و به من می‌گفتند چرا شما رسیدگی نکرده‌اید! موضع آنها بسیار جدی و محکم بود و من نیز باید به آنها پاسخ می‌دادم؛ بنده در پاسخ به آنها گفتم من به دلیل این مساله و این اتفاق بسیار متاسفم، اما گزارشی که از بهشت‌زهرا گرفته‌ام غیر از آمار شما بوده و نشان می‌دهد در تهران ۱۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ظاهرا عزراییل با شهرداری تهران هماهنگ نبوده است».

رویای پاستور آقای شهردار

محمدباقر قالیباف، یک سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، زمینه را برای هجمه به دولت و شخص رئیس‌جمهور آماده می‌بیند تا شاید از این راه، بتواند جلب نظری کند و مخالفان دولت را برای رای به خود در انتخابات سال ۹۶ قانع کند. قالیباف ۵۵ ساله، از وقتی لباس نظامی را از تن درآورد، دو بار عزم پاستور کرد. اما هم در خرداد۸۴ و هم در خرداد۹۲ ثمری جز شکست نداشت و مجبور شد برای باقی ماندن در سپهر سیاسی ایران، به بهشت برود. اما گویی «بهشت پاستور» برای «خلبان» رنگ و بوی دیگری دارد. او تلاش می‌کند در اوضاع آشفته اصولگرایان که تا امروزگزینه‌ای جز «احمدی‌نژاد» برای فرستادن به میدان رقابت ندارند، نقش آلترناتیو را بازی کند و برای بار سوم هم که شده، بخت خود را برای پوشیدن ردای ریاست‌جمهوری، بیازماید. اما نمی‌داند که با هجمه به دولتی که رای مردم را پشت سر خود دارد، آب در هاون می‌کوبد.

دور، دور حزب‌ا... است

حسین ‌شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، میهمان و سخنران بعدی این مراسم بود. شریعتمداری که گویی ستون‌های روزنامه‌اش کفاف انتقاد از دولت را نمی‌دهد، در این سخنرانی هم دولت و برجام را سیبل کرد و در این مراسم گفت: «دوستان ما می‌گویند این برجام آفتاب تابان و فتح‌الفتوح و نه بزرگ‌ترین دستاورد در دوران انقلاب، بلکه بزرگ‌ترین دستاورد در طول تمام تاریخ ایران است؛ حزب‌ا... نباید در این فضا غرق شود و همیشه باید پرچمش بالا باشد و مطالبه کند». او گفت: «من به جد معتقدم که به‌تدریج ابری که عده‌ای در فضا پراکنده‌اند کنار می‌رود و همیشه دور، دور حزب‌ا... است».

انتقاد لاریجانی از هاشمی‌ رفسنجانی

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق ‌بشر قوه ‌قضائیه، از دیگر سخنرانان جشن دکتر سلام بود که سخنانش را با انتقاد از آیت‌ا... هاشمی‌ رفسنجانی آغاز کرد. لاریجانی در این مراسم گفت: «به تعبیر آقای ‌هاشمی کسانی که از سال ۴۲ تا پیروزی انقلاب با انقلاب همراه بودند، انقلابی هستند که الان همه بالای ۶۰ سال سن داشته و نسلشان در حال انقراض است، لذا درباره جوانان انقلابی می‌گوید برخی تازه‌به‌دوران‌رسیده‌ها، انقلابی شده‌اند». او ادامه داد: «انقلاب حادثه‌ای بزرگ بود که تجربه نشات‌گرفته از آن در دو جریان حکومت مدنی جمهوری ‌اسلامی و بیداری ‌اسلامی متبلور شده است و انقلابی کسی است که این دو جریان را باور داشته، در آن مشارکت دارد و همه وجود خود را وقف این مشارکت می‌کند. با این مفهوم از انقلابی بودن، یک جوان ۱۶ ساله می‌تواند انقلابی باشد و بسیاری از کسانی که در جریان انقلاب بودند، می‌توانند انقلابی نباشند».

روایت سردار فدوی از دستگیری تفنگداران

فرمانده نیروی دریایی سپاه ‌پاسداران که از جمله سخنرانان این مراسم بود، با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ و اجرای برجام گفت: «شیطان بزرگ بعد از برجام برنامه‌ریزی کرده بود که ما را تحقیر کند که سخنرانی آقای اوباما در کنگره نیز همین مسیر را دنبال می‌کرد، اما به لطف خدا موضوع دستگیری آمریکایی‌ها اتفاق افتاد و این رخداد باعث شد آنها تحقیر شوند. شیطان بزرگ در زمان دستگیری این تفنگداران در مدت زمان ۳۰ دقیقه فهمید که شبیه یک اعدامی است که پای دیوار اعدام قرار دارد. آنها بلافاصله تمام ناوها و هلی‌کوپترهایشان را دور کردند. زیرا اگر یک شلیک از طرف آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت، همه ناوهای آمریکایی مورد اصابت و هدف ما قرار می‌گرفتند. سردارفدوی در ادامه افزود: «آقای ظریف، وزیر امورخارجه، درباره این موضوع می‌گفت صدای جان‌کری را می‌شنیدم که بر سر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا فریاد می‌زد که چرا چنین اشتباهی انجام دادید و چنین اتفاقی افتاده است».

تاخت‌و‌تاز وزیران دولت قبل

سعید قاسمی، در این مراسم گفت: «بر اثر اشتباه و بی‌بصیرتی عده‌ای برجام امضا شد اما اجرا نشد. لذا این طرح هم در ابتدا و هم در اجرا مطلقا شکست خورده است». محمد سلیمانی، از وزرای کابینه احمدی‌نژاد، در سخنانش، رسما و علنا علیه دولت و شخص رئیس‌جمهور هتاکی کرد. او گفت: «داستان آقای ‌روحانی و اقتصاد کشور، داستان تحقیر شتر به‌ وسیله بستن او به الاغ است؛ آقای روحانی اقتصاد ما را به برجام وابسته و ما را تحقیر کرد. اقتصاد کشور روحانی را نخواهد بخشید». او ادامه داد: به آقای سیمانی (علی‌اکبر صالحی) گفتم اینکه مسئولیت‌ برجام را می‌پذیری، به درد عمه قزی می‌خورد!». پرویز داوودی، معاون ‌اول احمدی‌نژاد نیز بی‌حرمتی به دولت را به اوج رساند و گفت: «حرف‌های جدی ما را که آقایان جدی نمی‌گیرند و خود را به نفهمی زده‌اند؛ امیدواریم حرف‌های شوخی دکتر سلام را بشنوند و از خر شیطان پیاده شوند و با منافع ملت بازی نکنند». حسن عباسی نیز در این مراسم اظهار داشت: «موشک‌های ایران بی‌صاحب نیست که برخی ببرند آنها را با بتن پر کنند.»

مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، قالیباف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها