بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۶۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
تدبیر24 : روزه داری یک مفهوم اجتماعی است که کارکردها و وظایف متفاوتی در بر دارد.یکی از مهم ترین نقش های آن اثیرگذاری اجتماعی در حالات و خلقیات اعضای جامعه است.

دکتر منوچهر پهلوان جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفت و گو با آستان گفت:معمولا افراد در ماه رمضان برنامه هایی را در پیش می گیرند و بعد از هماهنگی با دیگر اعضای خانواده و دوستان به نظم دست پیدا می کنند.رعایت این قوانین اجتماعی باعث شکل گیری انسجام  تقویت پیوندهای اجتماعی می شود همچنین هماهنگی های اجتماعی نیز ایجاد می شود.

این جامعه شناس در ادامه افزود:در روزهایی که مردم به صورت گروهی عبادت می کنند و به صورت جمعی به پای سفره افطار می نشینند تقویت پایه های نظم و انسجام بین افراد و اعضای گروه های اجتماعی بیشتر ملموس می شود.در ماه رمضان فرصتی پیش می آید تا افراد جامعه از انواع آسیب های اجتماعی فاصله بگیرند .طبیعتا زمانی که فرد در برنامه مدون دینی و مذهبی قرار می گیرد از هر گونه پلیدی درونی دور می شود تا دچار نقصان اجتماعی نشود.

پهلوان مدرس دانشگاه در ادامه بیان کرد:ماه رمضان و روزهای روزه داری نه تنها باعث تقویت مبانی فردی می شود بلکه پیوستگی و دلبستگی در جمع ایجاد می کند.آثار مثبت ماه رمضان بر نسل جوان جامعه به خوبی دیده می شود .خودسازی و رشد تعالی در افراد جلوه گر می شود و در یک نگاه کلی تر می توان بیان کرد؛نظم اجتماعی در سطح کلان در جامعه تقویت می شود.

این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد:نظم اجتماعی شکل گرفته در سطح کلان جامعه با پیگیری قواعد مذهبی و قوانین اجتماعی به شکل عمیق تری در جامعه نهادینه می شود.نیروهای نظم بخشی در جامعه در این ماه میزان جرائم را پایین تر اعلام می کنند را ثبات اجتماعی و فرهنگی جامعه باعث شکل گیری تعاملات می شود و حتی مجرمان اجتماعی در این ماه کمتر مرتکب جرم می شوند.

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، ماه رمضان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها