بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
تدبیر24کارشناسان علوم اجتماعی ریشه بسیاری از اختلالات اضطرابی و روانی را در هیجانات کنترل نشده می دانند.با توجه به اینکه هیجان لازمه زندگی هر فردی به شمار می رود بنابراین هیجانات کنترل شده در زندگی هر فردی نقش مهمی ایفا می کند.کنترل و مدیریت هیجانات بستگی به خلاقیت درونی افراد دارد همچنین عوامل فرهنگی و اجتماعی نیز در این امر دخیل است.

دکتر قربانعلی ابراهیمی جامعه شناس و استاد دانشگاه درباره نقش هیجان در زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه به خصوص نسل جوان گفت:هیجان یک حالت عاطفی به شمار می رود که بر اثر محرک های بیرونی و درونی و در اثر نبوده برنامه ریزی درست در کوتاه مدت شکل می گیرد.

این جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار آستان ادامه داد:هیجانات یک دایره وسیعی از زندگی هر انسانی را در برمی گیرد .خشم،شاد،غم،اندوه،نفرت،احساس نفرت و....نشانه هایی از هیجانات بیرونی به شمار می روند.با توجه به اینکه هیجان یک امر فردی است اما از منظر اجتماعی نیز قابل بحث و بررسی است.یکی از مسائلی که در بحث هیجان مطرح می شود کنترل و آموزش این حالت درونی است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آموزش هیجان به دوره کودکی و سنین پایین مربوط می شود افزود:آموزش هیجانات به شیوه مثبت از زمان تولد در قالب عوامل محیطی امکان پذیر است.در این شرایط می توان در افراد هیجانات مثبت را افزایش داد و آنها را از هیجانات منفی و مخرب دور کرد.

وی با اشاره به افرادی که هیجان طلب هستند و ممکن است آسیب های فراوانی را به جامعه تحمیل کنند تصریح کرد:افرادی که میزان هیجان طلبی آنها زیاد است نیاز به فضا و شرایطی دارند که میزان تحریکات ورودی مربوط به هیجان در مغز را برای آنها مهیا سازد در غیر این صورت مجبور هستند به دلیل افزایش این میزان دست به رفتارهای مخالف سنت و عرف پذیرفته شده در روابط اجتماعی بزنند.

دکتر ابراهیمی با بیان این مهم که انسان بدون هیجان زندگی یکنواختی دارند تاکید کرد:هیجانات کنترل شده زندگی فردی و اجتماعی افراد را دچار تنوع می کند و ابزار به اندازه آن نگرش افراد دیگر را به زندگی تغییر می دهد.موفقیت های خاص در زندگی هر انسانی بر اساس هیجانات تعریف شده بدست می آید.از این رو جامعه به هیجانات کنترل شده ای نیاز دارد که انسان را به موفقیت برساند که این مهم با برنامه ریزی منظم،نظم و انضباط اجتماعی میسر می شود.

ابراهیمی عضو هیئت علمی دانشگاه خاطر نشان کرد:افرادی که دچار اختلالات شخصیتی یا مشکلات مربوط به هیجانات کنترل نشده هستند با آموزش کنترل هیجانات می توان آنها را به سوی موفقیت هدایت کرد.هیجانات مدیریت شده در جامعه باعث می شود افراد به حقوق شهروندی یکدیگر احترام گذارند و تلاش می کنند تا مقررات و قوانین اجتماعی را رعایت کنند.بنابراین هیجانات کنترل شده ضرورت یک جامعه سالم به شمار می رود.

برچسب ها: تدبیر24 ، هیجان ، جوان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها