بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۶۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
تدبیر24: متهم رديف اول: من فقط تماشا مي‌كردم!
پشیمانی متهمان حمله به سفارت عربستان
نخستين جلسه دادگاه متعرضان به سفارت عربستان صبح ديروز به صورت علني در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه كيفري ۲ مجتمع قضائی ويژه رسيدگي به جرايم كاركنان دولت به رياست قاضي فرشيد دهقاني برگزار شد. در ابتداي امر، قاضي دهقاني با اعلام آغاز نخستين جلسه علني رسيدگي به اتهامات متهمان حمله به سفارت عربستان، به قرائت و تفهيم مواد ۳۵۴ و ۳۵۸، ۱۹۳، ۱۹۴ و ۱۹۵ قانون آيين دادسري كيفري مصوب سال ۹۲ به حضار و متهمان پرداخت. سپس قاضي دهقاني از نماينده دادستان خواست كه مفاد كيفرخواست را قرائت كند. ايسنا گزارش داده است، ميرسليم نماينده دادستان با قرائت اسامي متهمان، اتهامات ۲۱ متهم اين پرونده را «مشاركت در تخريب عمدي اموال سفارت عربستان» يا «اخلال در نظم عمومي از طريق جنجال و تجمع غيرقانوني» يا هر دو اتهام ذكر كرد. نماينده مدعي العموم ادامه داد: نظر به گزارش‌هاي اوليه و تحقيقات انجام شده از نيروي انتظامي و اطلاعاتي، محتويات پرونده و اظهارات متهمان، نامبردگان مجرم هستند و طبق مواد ۶۱۷ و ۶۷۷ قانون مجازات اسلامي كيفر آنها مورد تقاضا است و تاريخ وقوع جرم هم در سال ۹۴ و در تهران بوده است. پس از قرائت كيفرخواست از سوي نماينده مدعي العموم قاضي حسيني از متهم رديف اول اين پرونده خواست كه خود را معرفي كند. متهم اول پرونده گفت: ۲۵ ساله هستم، در پوشاك شاغلم، باسواد، مجرد و اهل تهرانم.
 متهم رديف اول: پشيمانم
قاضي دادگاه خطاب به متهم گفت: بر حسب محتويات پرونده و تحقيقات انجام شده گزارش موارد زير ربط و مفاد كيفرخواست صادره از دادسراي شهيد مقدس، متهم به اخلال در نظم عمومي از طريق جنجال و تجمع غيرقانوني هستيد، از خود دفاع كند. متهم خطاب به قاضي گفت: روزي كه اين اتفاق برايم افتاد، بحث تجمع در مشهد را شنيدم و در كانال‌هاي خبري و تلگرام و اينستاگرام خواندم كه گفته بودند امشب جلوي سفارت عربستان تجمع است. حتي من در گروه‌هاي منتسب به سپاه بود خواندم كه تجمعي به نشانه اعتراض به رژيم آل سعود برگزار مي‌شود و من با توجه به كشتار مردم در منا، حادثه فرودگاه جده و جنايات ديگري كه در يمن و سوريه اتفاق افتاده بود احساس كردم براي دادخواهي مردم غزه كه عموما شيعه هستند، اعتراضي بايد انجام شود. وي افزود: من هم بنا بر آنچه كه در گروه‌ها ديده بودم در تجمع حاضر بودم و فقط نگاه مي‌كردم و هيچ اقدامي هم انجام ندادم. وقتي ما رسيديم سرو صدا بود و كار خاصي نكرديم بلكه تماشا مي‌كرديم. قاضي از متهم پرسيد كه شعار داديد؟ متهم پاسخ داد: اواخر مردم شعار مي‌دادند و من هم در كنار جمع بودم. قصدمان اين نبود كه سروصدا كنيم. قاضي با قرائت اظهارات متهم در دادسرا گفت: شما عنوان كرده‌ايد كه در مقابل سفارت عربستان با جمعيت حاضر شعار داده‌ايد و حتي يك نفر مجروح شده بود و او را انتقال داديد، در اين زمينه چه صحبتي داريد؟ كه متهم گفت: ما آن فرد مجروح را به كنار ديوار كشيديم و به او كمك كرديم. قاضي مجددا به او گفت افراد ديگري هم مي‌شناسيد كه به سفارت سنگ مي‌زدند؟ كه متهم گفت: برخي را ديده بودم. حدود سه چهار نفر را مي‌شناختم. قاضي به متهم گفت: پس از باز شدن درب سفارت چه اقداماتي كرديد؟ متهم گفت: من رسيدم، در باز شده بود و مردم هم رفت و آمد مي‌كردند و پليس هم از آنها ممانعت نمي‌كرد. من مي‌خواستم از درب بزرگ وارد شود كه وارد هم نشدم. قاضي دادگاه اظهارات متهم در پاسخ به بازپرس مبني بر اينكه «من از درب بزرگ وارد سفارت شدم و فردي كه عكس پادشاه عربستان را داشت بيرون آورديم و مردم عكس را گرفتند و پاره كردند» را قرائت كرد و به متهم گفت: در اين زمينه چه صحبتي داري؟ متهم پاسخ داد: من مي‌خواستم وارد سفارت شوم كه نشدم. مقابل درب بزرگ سفارت بودم. قاضي اتهام وي را مجددا تفهيم كرد و از او خواست آخرين دفاع خود را ارائه كند كه متهم گفت: در اتهام من آمده كه قصدم ايجاد سرو صدا بوده در حالي كه من اصلا نيتم اين نبوده كه اخلال در جامعه كنم. سوابق من موجود است. در آن موقع با توجه به فضايي كه بود و از آنجايي كه شيعه مظلوم است پس از اينكه پنج شش ساعت خبر پخش شد و حتي در يكي از كانال‌هاي منتسب به سپاه هم خبر تجمع را ديدم به آنجا رفتم. من نمي‌دانستم كه تجمع مجوز ندارد. من تا نه شب سر كار بودم چون نزديك خانه‌مان بودم به آنجا رفتم. از عملكرد خودم پشيمانم زيرا دل آقا شكست. قاضي دهقاني در توضيح اتهام اخلال در نظم به متهم گفت: اخلال در نظم يعني تجمع شما قانوني نبوده است.
 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها