بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
تدبیر24:  رئيس‌جمهور ديروز در همايش سالگرد تاسيس شركت ملي گاز ايران با اشاره به اهميت موضوع خودكفايي در زمينه فراوردهاي نفتي، به ويژه بنزين و گازوئيل و گاز، گفت: موضوع استقلال يك كشور در ابعاد مختلف و خودكفايي كشور، در زمينه نيازهاي مردمي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است كه در اين راستا، خودكفايي در حوزه نفت و گاز تاثير ويژه‌اي خواهد داشت. حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني با بيان اينكه از شعارهاي اصلي انقلاب اسلامي، استقلال و آزادي بوده است اظهار كرد: انقلاب يعني مستقل بودن يعني دست نيازمان به سوي كسي دراز نباشد و با اراده خود تصميم بگيريم و متكي به راي مردم باشيم و اينكه فقط سرمان را دربرابر مردم خودمان فرود آوريم. رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه معني انقلابي بودن، يعني داشتن ملتي آزاد همراه با آزادي انديشه، بيان و نقد و انتقاد، خاطرنشان كرد: اينكه امروز مردم در فضاي مجازي،سليقه و نظر خود را نسبت به حاكميت و دولت و برنامه‌ها و تصميم‌ها ابراز مي‌كنند نشاني از آزادي نقد است. وي با اشاره به اينكه آزادي بيان را امروز در فضاي حقيقي و مجازي به خوبي مشاهده مي‌كنيم افزود: اينكه دولت اصرار داشت شبكه‌هاي اجتماعي باز بماند و فشارهاي بسياري را در اين راستا تحمل كرد، به همين خاطر بود و دولت پهناي باند مناسب در اختيار ملت ايران قرار داد، تا مردم بتوانند مطلع باشند و نظراتشان را بيان كنند از تصميمات نقد كنند و اراده‌شان در كشور حاكم شود.
نخستين چيزي كه برجام براي ما آورد عزت بود
رئيس دولت تدبير و اميد، به اتفاقات هسته‌اي و تحريم‌ها عليه كشورمان اشاره كرد و گفت: دشمنان شروع به تحريم صادرات نفت ما كردند،چرا كه تصورشان چنين بود كه تحريم صادرات نفت،در اقتصاد كشور و زندگي مردم تاثير مستقيم دارد. و از طرف ديگر جلو واردات بنزين را گرفتند تا رفاه مردم ما را تحت تاثير قرار دهند اما آمار و ارقام امروز در كشور نشان‌دهنده مسير تحول است. روحاني با اشاره به اينكه در سال ۵۷ توليد و مصرف سالانه گاز، دو و نيم ميليارد متر‌مكعب بوده و برآوردها براي سال ۹۶، ۲۸۴ ميليارد متر مكعب است، گفت: در سال ۵۷ جمعيت زير پوشش گاز كمتر از يك درصد بود كه امروز حدود ۹۰ درصد است و هدفمان براي سال ۹۶ اين است كه به ۹۵ درصد برسيم كه مقايسه اين رقم‌ها نشان‌دهنده مسير تحول در طول سي و چند سال بعد از انقلاب است. به‌طوري كه زمستان سال گذشته براي نخستين بار به مردم اعلام شد كه نگران مصرف گاز و قطعي گاز در زمستان نباشند و اين معناي امنيت و آرامش و آسايش است. روحاني، به نگراني‌هاي موجود جامعه در حوزه آلودگي هوا اشاره كرد و گفت: يكي از راه‌هاي نجات از آلودگي هوا، تبديل سوخت كارخانه‌هاي ما به گاز است كه آرامش و امنيت را براي مردم به دنبال مي‌آورد. مصرف سوخت مايع در سال ۹۲، ۴۳ درصد بوده و سال گذشته به ۱۸ درصد رسيده و امسال نيز مصرف سوخت مايع، به ۹ درصد رسيده است. رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه در معامله با كشورها و طرف‌هاي مختلف اينكه ما در وضعيت فشار و نياز باشيم يا در موضع قدرت، اقدام به معامله كنيم، در نحوه برخورد طرف مقابله با ما تاثيرگذار خواهد بود توضيح داد: در فضايي كه تحريم وجود داشت، همواره دستمان به سوي ديگران دراز بود و تحريم براي ما عزت نداشت اما نخستين چيزي كه برجام براي ما آورد عزت بود. وي تاكيد كرد: برجام يعني شما آزاديد به جاي دولت دو كشور از ميان ده‌ها كشور براي خريد، انتخاب كنيد و آثار برجام فضايي براي حق انتخاب را براي مردم ما به وجود آورد. روحاني تصريح كرد: اينكه يك قدرت به ما بگويد شما حق فروش يك ميليون و ۱۰ بشكه نفت نداريد و فقط اجازه فروش يك ميليون بشكه نفت داريد بر خلاف عزت و زورگويي عليه ملت است و برجام به معناي برداشتن زور و تحريم، و آزاد كردن اراده يك ملت بود. رئيس دولت تدبير و اميد با اشاره به اينكه امروز در حوزه صادرات نفت خام و ميعانات آن به دو و نيم ميليون بشكه رسيده‌ايم و هر زمان هر چقدر كه تصميم بگيريم مي‌توانيم صادر كنيم خاطرنشان كرد: عزت ما در سايه اراده ماست و اراده ما در سايه سياست درست و خرد ورزي است. شعار دادن نمي‌تواند ما را به عزت برساند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها