بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
سازمان تامين اجتماعي از جمله نهادهايي است كه در دولت قبل متحمل هجمه‌هاي زيادي شد و عملكرد افرادي مانند سعيد مرتضوي در اين سازمان سبب شد تا نگاه اميدواركننده به اهداف اين سازمان كمرنگ شود اما در دولت يازدهم تصميماتي براي اين سازمان اتخاذ شد كه به ريل اصلي خود بازگردد. ديروز هم كه وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و مديرعامل، معاونان و مديران سازمان تامين اجتماعي به ديدار رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام رفته بودند، آيت ا... هاشمي گفت: متاسفانه در دولت قبل اين سازمان به جاي صيانت از منابع و منافع مردم، به سازماني شخصي با اهدافي غير از خدمت‌رساني به بيمه‌شدگان تبديل شده بود. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر اهميت ماموريت اصلي اين سازمان در تامين رفاه مردم، گفت: تامين اجتماعي يك ضرورت و اصل بسيار مهم در تامين آسايش و امنيت روحي و رواني مردم است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان اينكه با تحقق تامين اجتماعي كامل، انسان از بدو تولد تا لحظه‌ مرگ، نبايد هيچ‌گونه دغدغه‌اي در زمينه درمان، تغذيه، مسكن، تحصيل و شغل داشته باشد، اظهار داشت: اگر تامين اجتماعي شامل همه‌ افراد جامعه شود و ديگر فردي نگران تامين نيازهاي اوليه و ضروري زندگي خويش نباشد و اگر امكان شغل نداشته نباشد و از حقوق بيكاري استفاده كند، جامعه‌ا‌ي اسلامي، انساني، آرام و با نشاط خواهيم داشت. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، افزود: وقتي نيازهاي اوليه انسان‌ها تامين شود، آنهايي كه علاقه‌مند به زندگي بهتر و موقعيت اجتماعي برتر هستند، طبيعتا كار و تلاش بيشتري مي‌كنند كه به جايگاه مورد نظر خود دست يابند، ولي اگر افراد، درگير رفع نيازهاي ابتدايي خود باشند، قطعا نمي‌توانند رشد و پيشرفت قابل توجهي داشته باشند. وي با ابراز خرسندي از بازگشت مجدد قطار سازمان تامين اجتماعي به ريل قانون و قانون‌مداري، گفت: متاسفانه در دولت قبل اين سازمان به جاي صيانت از منابع و منافع مردم، به سازماني شخصي با اهدافي غيراز خدمت‌رساني به بيمه‌شدگان تبديل شده بود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه داد: سازمان تامين اجتماعي بايد محور نيرومندي براي حل مشكلات مردم نيازمند و رفع تبعيض باشد.

«رقابت» اصل پذيرفته شده در اقتصاد

آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني به لايحه فقرزدايي و تامين اجتماعي همگاني در دولت سازندگي اشاره كرد و گفت: اگر اين لايحه كه با سال‌هاي پاياني دولت مقارن شد، اجرا مي‌شد، قطعا انقلابي در زندگي مردم به لحاظ برخورداري از امكانات و ضرورت‌هاي اوليه زندگي به وجود مي‌آمد. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، در بخش ديگري از سخنان خود، «رقابت» را اصلي اساسي و پذيرفته شده در اقتصاد دانست و افزود: اگر بخواهيم شاهد رونق اقتصادي و برخورداري مردم از زندگي ايده‌آل و مناسب باشيم، بايد به اين اصل توجه ويژه داشته باشيم. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تفسير اصل ۴۴ قانون اساسي را برگرفته از اصل مهم رقابت قلمداد كرد و گفت: براساس اين اصل كه رهبري انتظار انقلاب اقتصادي را در دولت سابق داشتند، دولت بايد تمام فعاليت‌ و كارهايي كه مربوط به حاكميت نيست، به مردم واگذار كند. وي ادامه داد: اگر دولت زمينه ورود و فعاليت بخش خصوصي در همه پروژه‌ها و بخش‌هاي كشور را فراهم كند، با توجه به نيروي انساني علاقه‌مند، توانمند و تحصيلكرده‌اي كه داريم، مي‌توانيم كشور را به يك كارگاه عمومي توليدي براي سازندگي، توسعه، تجارت و ارائه خدمات مطلوب تبديل كنيم و شاهد رونق توليد، خروج از ركود و رشد و توسعه كشور در همه زمينه‌ها باشيم. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، با تاكيد بر اينكه كار، زندگي و فعاليت در فضاي رقابت سالم، بسيار اثرگذار و سودمند است، گفت: افراد توانمند و با انگيزه اگر در اين شرايط قرار بگيرند، براي اينكه از قافله عقب نمانند و خود را به ديگران برسانند، هر روز به تجربه و دانش خود مي‌افزايند و سعي مي‌كنند جزو بهترين و برترين‌هاي حوزه كاري خود باشند. وي در پايان تاكيد كرد: اميدوارم در سايه عنايات امام زمان(عج) كشوري سرافراز و پيشرفته داشته باشيم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها