بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
تدبیر24:   کارشناس مسایل اقتصاد تاکید دارد: باید مباحث اقتصادی را فارغ از فضای سیاسی تجزیه و تحلیل کرد تا از طریق حل مشکل معیشت که هدفی بزرگ است را به هدفی محقق شده تبدیل کرد.

جمشید پژویان در گفت و گو با خبرنگار آستان در این رابطه اظهار داشت: یکی از معضلاتِ رفتاری در ایران این است که همه مسایل با متر و معیار سیاسی سنجیده می شود و دقیقا به همین دلیل نمی توانیم برنامه هایی مدون در جهت برداشتن موانع اقتصادی برداریم.

وی افزود: این در شرایطی است که اگر واقع بین باشیم و حب و بغض سیاسی و جناحی را کنار بگذاریم، در کشور ما به قدری پتانسیل وجود دارد که بتوانیم وضعیت اقتصاد را ترمیم کنیم و مشکلات اقتصادی موجود را به کمترین حالت ممکن برسانیم. ای کاش سیاسیون برای همیشه تصمیمی با این مضمون بگیرند که رقابت سیاسی را در اظهارات و کنش های اقتصادی نگنجانند.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: به عنوان مثال در بحث فیش های نجومی در حالیکه به راحتی می توان چنین معظلی را برای همیشه از سپهر اقتصادی پاک کرد، گروهی دنبال سیاه نمایی علیه دولت مستقر هستند و عده ای هم تقصیر را به گردن دولت پیشین می اندازند. اگر به جای این نوع رفتار، فیش های نجومی را به درستی ریشه یابی کرد و راه حل ممانعت از چنین پرداختی هایی را پیدا کرد. در این حالت است که می توانیم مردم را به این  اطمینان برسانیم که از این پس در نظام اداری هیچ کس حقوقی نامتعارف دریافت نخواهد کرد.

جمشید پژویان تصریح کرد: ایران به دلیل برخورداری از ذخایر زیر زمینی و محصول گرانقدری چون نفت، در شرایط عادی نباید مشکل چندانی داشته باشد، اما به دلیل محافظه کاری و نگاهِ جریانی شاهد هرز رفتن دارایی ها هستیم که نتیجه اش چیزی جزء تنش در حوزه مهم اقتصاد نیست.

منبع:آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها