بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۶۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
تدبیر24 
  
وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً » وبا مردم (به زبان) خوش سخن بگویید (بقره/۸۳)
آقای علم الهدی! به کجا چنین شتابان
گویی این روزها همه مشکلات کلانشهر مشهد حل شده و فقط آخرین حلقه مشکلات شهر، یعنی اجرا شدن یا نشدن کنسرت های مجوزدار از وزارت ارشاد جمهوری اسلامی مانده است که هر هفته خطبه ای از نمازجمعه به آن اختصاص می یابد.
اینکه چرا عدم برگزاری کنسرت های موسیقی، همه مشکلات شهر مشهد را برخواهد چید، سوالی است که باید از جناب علم الهدی پرسید.
ایشان هفته هاست بر چهار سوی این شهر می کوبد که مشهد مقدس است و برگزاری کنسرت های تدوین شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی عین گسترش بی بند و باری و ولنگاری فرهنگی در این شهر مقدس است. به راستی چرا در طی این سال ها کسی به فکر نیافتاده بود که در مشهد اجرای موسیقی، آن هم از جنس مجوز دارش حرمت دارد و مردم این شهر حق ندارند پای کنسرت های قانونی بنشینند؟
از جناب علم الهدی که دختران این شهر را ولنگار، مردم دیگراندیش را گوساله و بزغاله و گردشگران و توریست های مسافر را عیاش می دانند، انتظاری نیست، اما آیا این مملکت بزرگ تری ندارد تا از امام جمعه مشهد که باید الگوی اخلاق و آراستگی در گفتار باشد، بخواهد کمی کظم غیظ کند و به خلق احمدی و سیره علوی سخن بگوید؟
ای کاش جناب علم الهدی بجای نصب العین قرار دادن این دغدغه در ذهن خویش، ظرفیت ارزشمند خویش را برای کاهش رتبه طلاق در مشهد، آن هم به دلیل فقر اقتصادی و فرهنگی اختصاص می دادند. ای کاش راهی برای کاهش آلام فرهنگی شهر نشان می دادند. تکدی گری، زنان خیابانی، دختران فراری و اعتیاد دارد امان شهر را می برد، اما واعظ شهر فقط به داستان کنسرت های قانونی و مشروع علاقه مند است!
آقای علم الهدی!
فکری به حال حاشیه شهری دو میلیون نفری مشهد بکنید. چاره ای برای کم کردن آمار سرقت ها و انواع تجاوزات و خشونت در این شهر بیاندیشید. شهری که شما امام جمعه اش هستید سال هاست در این آسیب های اخلاقی و اجتماعی رکورددار کل کشور است.
آقای علم الهدی!
نشان دادن درب خروجی مشهد به علاقمندان موسیقی، پاک کردن صورت مساله است نه حل مساله. با لغو کنسرت های موسیقی شما عملا خشونت را جایگزین این ظرفیت زیبای فرهنگی خواهید کرد. فتوای حضرت امام(ره) با آنچه شما امروز واضع و تئوریسینش هستید فرق دارد. جوانان ما حرف شما را گوش کنند یا نظر صریح بنیانگذار کبیر انقلاب را؟
جناب علم الهدی!
شما تنها مسول ظواهر دینی مردم نیستید. شما باید پاسخگوی همه نارسایی های شهری هم باشید .
وقتی حضرتعالی در امور استان و ادارات کل دخالت میکنید باید پاسخگوی همه معضلات آن نیز باشید.
جناب علم الهدی!
اینروزها فسادی که زائران عرب عراقی و غیره در مشهد صورت می دهند صدها برابر تلخ تر و دهشتناک تر از چند تار موی رها شده دختری در یک کنسرت و یا سر و صدای ناشی از شادی درونی آنها از فضای بسته یک کنسرت است …
جناب علم الهدی!
کاش وقتی یک دختر مشهدی مورد تجاوز همزمان ده زایر عراقی ضجه می کشید شما به این می اندیشید که چرا باید اینگونه خائفانه و مصلحت اندیشانه سکوت کنید و صدای اعتراض مردم شهرتان نباشید.
شکستن و بستن و محروم کردن انسان ها از حقوق شهروندی و قانونی شان، سیره هیچ پیامبر و رسول برگزیده ای نبوده است. هنر پیامبران خدا، جذب انسان ها، با نیکوترین اعمال و برخوردها بوده است. ای کاش عامل به علمتان می بودید و با رفتار و لحن و گفتارتان، هر روز بر تعداد رمندگان از دین حنیف نمی افزودید.
جناب علم الهدی
بیایید چهره مومنانه مشهد را با ظاهرسازی بزک نکنید. یک بار هم خطبه ای از نمازتان را به شهرداری مشهد اختصاص دهید که بعد از سه سال، هنوز حتی یک پروژه بزرگ را نه کلنگ زده و نه افتتاح کرده. از حقوق و پاداش و کارانه آقای شهردار و از فساد حاکم بر مجموعه عریض و طویل شهرداری بگویید تا باورمان شود، از گفتن این حرف ها، قصد جانبداری و حمایت از یک جریان خاص سیاسی را ندارید.
راستی آقای علم الهدی کدام امام معصوم مردمی را که همچون او نمی اندیشیدند از شهر و دیارشان طرد کرده که شما از او پیروی می کنید؟ .

جناب علم الهدی
تاریخ نشان داده که تفکر هضمی و جذمی و حذفی همیشه خودش را هضم و جذم و حذف کرده است. بکوشید از جایگاه مقدسی که به رسم امانت در اختیارتان قرار گرفته، در برابر قانون و ملت نایستید که این آغاز زوال است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها