بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰
به گزارش تدبیر24 به نقل از گفتگو نیوز، توجه به بیانات صریح امروز رهبر معظم انقلاب و حمایت ایشان از تیم مذاکره کننده هسته ای به نظر می رسد منتقدان دیپلماسی دولت تدبیر و امید باید رویکرد خود را نسبت به مجموعه مذاکره کنندگان فارغ از بازی های داخلی سیاسی تغییر دهند تا در زمین دشمن بازی نکنند.

در طول 10 سال گذشته، همواره مذاکره کنندگان ارشد هسته ای ایران اعم از آقایان روحانی، لاریجانی و جلیلی، همگی مورد حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار داشته اند و دکتر ظریف مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. نمونه بارز حمایت رهبری از مذاکره کننده جدید کشورمان زمانی بود که معظم له از «تحرکات دیپلماتیک دولت در نیویورک» حمایت کردند.
حمایت های رهبر معظم انقلاب در حالی است که در هفته های گذشته برخی جریان ها و گروه های سیاسی که همچنان پیام انتخابات 24 خرداد را نشنیده اند، با نصب بیلبوردهایی با عنوان «صداقت آمریکایی» در سطح برخی خیابان های تهران و مشهد و همچنین برخی نطق های آتشین در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی، تلاش کردند تیم مذاکره کننده کشورمان را «سازشکار و ساده انگار» نشان دهند. 
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در بیانات امروز خود که در آستانه روز 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مطرح فرمودند، با یادآوری فرمایشات خود در آغاز سال 1392 در مشهد مقدس، بار دیگر اظهار داشتند: «همانطور که در مشهد هم گفتم، به مذاکره خوشبین نیستم، ولی باذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی کنیم و این تجربه، ظرفیت فکری ملت ما را بالا خواهد برد. اگر مذاکرات به نتیجه برسد که چه بهتر، ولی اگر نتیجه نگرفتند، معنایش این باشد که کشور باید روی پای خودش بایستد.»

در هر حال باید توجه داشت که انتقاد از سیاست های یک دولت، اقدامی پسندیده و مبارک است که به پیشرفت و رشد فکری جامعه کمک می کند ولی این انتقادها باید «در چارچوب بازی سیاسی» و به سمت تامین منافع ملی باشد نه اینکه در اعتماد مردم نسبت به گروه مذاکره کننده و هیات دیپلماسی ایجاد تردید کند.

تخریب مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان که در حال گفت و گوهایی فشرده و چندجانبه با شش قدرت بزرگ جهانی و همچنین نهاد فنی و حقوقی آژانس بین المللی انرژی اتمی هستند، نه تنها هیچ منفعتی برای کشور ندارد بلکه سود آن تنها به جیب دشمنان خارجی نظام خواهد رفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
0
0
آن کو چراغ دارد و بیراهه میرود
بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها