بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
درحوزه تعامل دولت و مجلس، قوه مقننه بنا ندارد تا ازحقوق مردم عدول کرده و درمقابل هم قوه مجریه بنا ندارد ازسختی‌های که این روزها تحمل کرده به عنوان فرصت طلبی تبلیغاتی استفاده کند.
   تدبیر24: سهیلا جلودار زاده-درحوزه تعامل دولت و مجلس، قوه مقننه بنا ندارد تا ازحقوق مردم عدول کرده و درمقابل هم قوه مجریه بنا ندارد ازسختی‌های که این روزها تحمل کرده به عنوان فرصت طلبی تبلیغاتی استفاده کند. نگارنده معتقد است بعد از مشروطه زحمات زیادی برای حفظ منابع نفتی کشیده شده و این رنج‌ها از ملی شدن صنعت نفت ونهضت دکترمصدق تا ساخت عسلویه وسهل انگاری که دولت قبل انجام داد، ادامه داشته و باید این کم کاری‌ها در مدت زمان معین جبران شود. درحال حاضر برخی منابع مشترک درکشور وجود دارد که برای استفاده از آنها برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته و دولت دراین زمینه تمام تلاش خود را انجام داده و درفرایند این اتفاق به هیچ وجه دور زدن مجلس درکار نبوده، بلکه ازبالاترین مقام کشور، مقام معظم رهبری تا رئیس مجلس در جریان این موضوع قرار گرفته و کمیسیون مشترکی هم در این باره وجود دارد که در زمان لازم این مساله را بررسی کرده است. تعامل بین مجلس و دولت را دریک فضای منطقی قرار داذد. از ایامی که مجلس دهم برسر کار آمد تا به امروز، خواست اصلی مجلس همکاری با دولت بوده و این به این دلیل است که قوه مقننه شرایط کشور را هوشمندانه درک کرده است. حال عده‌ای می‌خواهند درباره این مساله مواضع خود را بیان کنند اما برخی هم در این میان حضور دارند که به واقع دلسوز و نگران بوده که نکند اتفاقاتی رخ دهد و به منافع ملی آسیب برسد. دراین میان هم دلواپس‌ها و هم کسانی که دلسوز بوده و قصد همکاری دارند این مساله را مدنظر قرار دهند که کشور باید از این شرایط خارج شود و متوجه این مساله هستند که مردم کشورمان مدتی است درشرایط سختی به سر می‌برند و این برای مسئولان درد آور است. متاسفانه اکثر سرمایه‌ها و منابع کشور به دلیل اقدامات دولت سابق هدر رفته و صندوق‌ها خالی شده که باید ازمسیرهای جایگزین استفاده کرده و گذشته را جبران کنیم. نگارنده معتقد است درکنار تلاش‌های دولت، باید به مساله صرفه جویی، بیشتراز گذشته پرداخت و با توجه به این امر مهم باید مدیران یک درجه سطح هزینه‌های خود را کاهش داده و توقعات خود را کم کرده تا فشار روی مردم کمتر شود. باید به دولت کمک کرده تادولت منابع مالی برنامه ششم را در زمان مناسب تامین کرده تا از هدر و یا به سرقت رفتن منابع زیرزمینی جلوگیری شود، به‌طوری که همه مردم و مسئولان با مقوله خام فروشی مخالف بوده و ان‌شاءا... توسعه که در برنامه دولت قرار دارد، به خوبی انجام شده و با سرمایه‌گذاری مناسب در پالایشگاه‌ها با تبدیل نفت به فراورده‌های دیگر بتوانیم بهره کافی را از منابع خدادادی ببریم.
* نماینده مجلس دهم

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها