بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۷۸۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
تدبیر24:در حدود ۹ ماه از واگذاری موسسه منحل شده میزان به بانک صادرات و تعیین تکلیف مرحله‌ای سپرده‌گذاران این موسسه، از اول شهریورماه پرداختی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان سپرده از سوی بانک عامل آغاز شد.

آخرین اخباری که حمید تهرانفر، قائم‌مقام بانک صادرات اعلام کرده حاکی از آن است که در پایان پرداخت‌های تا سقف ۵۰ میلیونی تا ۹۶ درصد سپرده‌گذاران میزان تعیین تکلیف خواهند شد. در عین حال که تعداد باقی‌مانده نیز در ادامه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد و موضوع با هماهنگی با هیات تصفیه و مقامات استانی در حال انجام است.

قائم‌مقام بانک صادرات، درباره روال تسویه تسهیلات دریافتی از موسسه میزان نیز عنوان کرد که در ابتدا با منحل شدن این موسسه وصول مطالبات تا حدی با مشکل مواجه بود، اما در ادامه که به بانک صادرات واگذار شد با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اکنون جریان وصول اقساط در روال مناسبی قرارگرفته و پرداخت می‌شود.

تهرانفر در این زمینه به بدهی ۸۰۰ میلیارد تومانی پدیده شاندیز که از بزرگ‌ترین بدهکاران به میزان بوده و موجبات کمبود نقدینگی برای تسویه اموال سپرده‌گذاران را فراهم آورده بود اشاره کرد و توضیحاتی داد. وی گفت که پدیده شاندیز اکنون با مشکلات زیادی مواجه است و با توجه به اینکه بخش زیادی از منابع را به ملک تبدیل کرده و در شرایط فعلی امکان فروش تمام املاک در بازار مسکن و املاک وجود دارد، توان فروش بسیار پایین بوده و پدیده نمی‌تواند بدهی خود را به طور نقد پرداخت کند.

قائم‌مقام بانک صادرات همچنین گفت: در حال حاضر میزان بدهی پدیده شاندیز به بانک صادرات با نهایی شدن بررسی‌ها به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته، اما پدیده نمی‌تواند آن را نقدی پرداخت کند، از این‌رو در ازای ملک تسویه خواهد شد. تهرانفر همچنین درباره‌ تامین مالی برای تعیین تکلیف سپرده‌های میزان، با اشاره به حجم حدود ۳۳۰۰ میلیاردی سپرده‌های مردم نزد موسسه میزان در زمان فروپاشی، اعلام کرد که با تسویه بخشی از این سپرده‌ها، هنگامی که موسسه به بانک صادرات واگذار شد، این رقم حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. وی ادامه داد: به هر حال این موسسه دارایی‌هایی هم داشته که به فروش رفته، اما آنقدر نبود که بتواند کفاف بدهی‌های خود را بدهد، از سوی دیگر با توجه به شرایطی که در بازار املاک وجود دارد، تمام دارایی‌های غیرنقدی اعم از ملک و ساختمان‌های این موسسه امکان فروش نداشته است.

قائم‌مقام بانک صادرات، ادامه داد: بر این اساس در حال حاضر بخشی از بدهی‌ها و سپرده‌های میزان با استفاده از منابع بانک صادرات پرداخت می‌شود که چندان هم به نفع نقدینگی آن نیست، اما در ادامه با فروش املاک و سایر دارایی‌هایی این موسسه جایگزین خواهد شد. معاون سابق نظارت بانک مرکزی در رابطه با وضعیت مدیران و مسوولان موسسه میزان در جریان مسائل پیش آمده نیز، عنوان کرد که این موضوع در حیطه دادستانی و قضایی بوده و در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنند که در حال رسیدگی است. تهرانفر در مورد اینکه آیا تاکنون موضوع اختلاس از سوی مدیران موسسه میزان مطرح شده گفت که در این باره هنوز موضوعی اعلام نشده، اما بعید به نظر می‌رسد که مشکلات میزان از اختلاس شروع شده باشد، بلکه بیشتر به نبود تجربه مدیریتی در این موسسه برمی‌گردد./ایسنا
برچسب ها: تدبیر24 ، شاندیز ، پدیده
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
سپرده گذار میزان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
اقای تهرانفر خیلی خیلی مواظب رفتار واقداماتت در بانک صادرات برای حل مشکل میزانی ها باش چنانچه کوچکترین قصوری کردی نابودت می کنیم .این را بدان .تو در موضوع انحلال میزان که باعث شد 21 ماه 977000نفر به پولشون نرسند دست داشتی وهمین اتهام برای سپرده گذاران خشمگیین میزان دادگستری خراتسان کافی است.
محمود اقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
چرا دولت با نام مقدس اسلام 5میلیون مسلمان رو در خطه خراسان 21 ماه است از رسیدن به پولش در میزان دادگستری خراسان محروم کرده ومی کند .معنای این کار اقتداراست یا ظلم ؟اگر اقتدار است چرا هیت مدیره میزان اعدام نمی شوند ؟
سبزواری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
فقط این بازی ها سیاسی است و بس ثامن الحجج و پدیده و میزان و .....چون طرف دار دکتر احمدی نژاد بودند باید از بین میرفتن الان هم که پول ها را نمیدهند بخاطر همین است که کسانی که پول های درشت داشته اند تنتواند پولها را برای تبلیغات دره اینده ریس جمهوری احمدی نژاد خرج کنند . که این وسط ما مردم بی گناه هم باید بسوزیم
که خدا لعنت کند بانی این کاره ها رو
سام نریمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
کاشکی اون صائغه که در نروژ جان هزاران گوزن رو گرفت جان همین هی.. وتمام مسولینی که حق الناس را در پرداخت سپرده های میزان دادگستری خراسان پایمال کردند می گرفت .تا 5میلیون خراسانی نفس راحتی بکشند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها