بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
چرا نامزدی که ساده ترین اداب و رفتار اجتماعی را رعایت نمی کند باید اعتبار نامه اش تصویب شود اما علی مطهری که صرفا خواستار پاسخگویی شده با هجمه دلوپسان مواجه می شود؟
تدبیر24 در اکثر کشورهای دنیا (دست کم کشورهایی که دارای پارلمان) هستند معیارهایی برای نامزدی افراد در انتخابات مدنظر قرار می گیرند از جمله میزان تحصیلات، جایگاه و منصب اجتماعی اهمیت زیادی دارند. رفتار اخیر نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس و برخورد فیزیکی و بی احترامی به احسان بداغی خبرنگار روزنامه "ایران" پرسش درباره چگونگی تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات و عملکرد نهادهای ناظر و کار بی طرفانه و غیر سیاسی آنان را ضروری می سازد. 



این نخستین باری نیست که قاضی پور حرکات و رفتارهای عجیب و غریب و بعضا ناشایستی (مانند مورد اخیر را از خود بروز میدهد) اظهارات پیشین او نیز بازتاب دهنده همین موضوع است. 

قاضی پور همان کسی است که مدعی شده بود او و 12 همرزم دیگرش 700 اسیر عراقی را سر بریدند. همین در جبهه بودنش را هم ملاک و معیاری بر حق بودن تمام سخنانش قرار داده چنانچه روز گذشته در جریان درگیری لفظی پیش از درگیری فیزیکی باخبرنگار مذکور مدعی شد که او حامی و مدافع ناموس این خبرنگار بوده است ! قاضی پور کار را تا جایی پیش برده بود که گفت مجلس جای "زنان و خران" ندانست و نیمی از جامعه را با یک حیوان هم ارز دانست. او گفته بود:"مجلس جای وروباه و زن ها نیست. ممکن است حضور زنان در مجلس باعث شود بلا سرشان بیاید و ابروی ما برود. شما شاید در زندگی تان سر مرغ و خروس را نبریده باشید اما من مجبور شدم در جنگ... مملکت را به آسانی به د‌ست نیاورد‌ه‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست! ... مجلس جای زنان نیست؛ جای مرد‌ان است. بفرستید‌ سرشان بلا بیاورند‌ تا آبرویتان برود‌؟! او هم چنین شعارهای قوم گرایانه و نفرت پراکنانه سر می دهد و علیه افغان ها موضع گیری می کند. او روز گذشته نیز با مضمونی قومیت گرایانه و نژادپرستانه در جدل با خبرنگار از برتری یک قومیت و نژاد سخن گفت. 



نگاهی به اظهارات قاضی پور نشان می دهد که او معتقد به اندیشه های پان ترکیستی افراطی است از جمله آن که گفته بود:" «ارومیه اول شر و آخر خیر است. خط مقد‌م است. من نه، ولی مجلس را د‌ست بچه‌ها ند‌هید‌! د‌ست سوسول ند‌هید‌! د‌ست کسی که نمی‌تواند‌ خود‌ش را نگه د‌ارد‌ ند‌هید‌! من لهجه د‌ارم و به لهجه‌ام هم افتخار می‌کنم. آنهایی که فارسی حرف می‌زنند‌ چه ...ی خورد‌ه‌اند‌ تا به حال؟»

قاضی پور البته در جایگاه پزشک نیز قرار گرفته و گفته بود که واردات بی رویه محصولات غیر استاندارد که باعث عقیم شدن بسیاری از خانواده ها شده یکی از دلایل کاهش رشد جمعیت، ازدواج و افزایش میزان طلاق است. 



در مقابل شخصی چون قاضی پور، علی مطهری را در مجلس داریم. اصولگرایی میانه رو که در برجام از دولت روحانی حمایت کرد و خواستار لغو تحریم ها و فشارهای ناشی از آن بر ملت شد. اگرچه اصولگراست و در برخی از مسائل اجتماعی با اصلاح طلبان مخالف است اما ان قدر ازادگی دارد و از روحیه بالایی برخوردار است که از حقوق ملت بدون هیچ گونه ترسی دفاع نماید از جمله از مسئله حصر که به همین خاطر خشم دلواپسان را علیه خود برانگیخته است. 

او اکنون به دلیل نامه ای خطاب به پورمحمدی وزیر دادگستری خواستار پاسخگویی او درباره اعدام های سال 67 شده بود. او بخاطر یک نامه که در آن نه ادعایی مطرح شده و در نه تهمتی به شخصی زده شده و صرفا هدفش پاسخگویی و روشن شدن حقیقت بوده با هجمه نمایندگان دلواپس مواجه شده است تا جایی که خواستار کنار گذاشتن اش از مقام نائب رییسی مجلس شده اند. 

البته جای تعجبی ندارد در مجلسی که به خاطر اتهامی ثابت نشده مینو خالقی را رد صلاحیت می کنند احتمالا نباید تعجب کرد که چرا اعتبار نامه قاضی پور با این سوابق درخشان ! و اظهارات عجیب و غریب تایید می شود. اظهارات اخیر ترکان قابل تامل است او گفته بود:"شما واقعا فکر می کنید این مجلس چقدر همراه تر از مجلس نهم است؟ از رایی که به آن فرد خاص که بالای 200 رای آورد مشخص است که این مجلس چقدر همراه و همسو با دولت است". شعار "مرگ بر منافق" سر دادن های دلواپسان در صحن مجلس علیه مطهری و تهمت و برچسب زدن های آنان به او یادآور تکرار روزهای تلخ مجلس گذشته است. 
منبع: خرداد
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها