بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۶۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
  تدبیر24: اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به کاهش سنوات دانشجویی و دریافت هزینه برای سنوات اضافی وارد سومین روز خود شد، در این روز دانشجویان شریف پس از تجمع و راهپیمایی، تحصن خود را در ساختمان های دانشگاه ادامه دادند و طوماری را خطاب به ریاست محترم جمهور، دکتر حسن روحانی امضا نمودند.




حدود ساعت 12:30 دقیقه تجمع دانشجویان مقابل سلف مرکزی دانشگاه آغاز شد. 






ساعت 13 دانشجویان به سمت ساختمان ابن سینا حرکت کردند و تجمع در هم کف این ساختمان ادامه پیدا کرد.

      




یکی از دانشجویان پشت بلندگو مطالبات دانشجویان را به شرح زیر بیان نمود:
« مسئولین وزارت علوم و دانشگاه با وضع قوانین غیر شفاف هزینه های سنگینی را بر دانشجویان سنواتی تحمیل کردند، و پس از چند روز اعتراض هیچ کدام از مسئولان دانشگاه حاضر به گفت و گو در تجمع دانشجویان و پاسخگویی به آنان نشدند و در اولین روز های آغاز سال تحصیلی با برخورد غیر منطقی و نامناسب آن ها مواجه شدیم.
چناب آقای دکتر روحانی بیش از سه سال از حضور جنابعالی به عنوان رئیس جمهوری، جمهوری اسلامی ایران گذشته است و در سال پایانی دولت نه تنها وعده هایتان در خصوص مسائل و مشکلات دانشجویان و دانشگاه تحقق نیافته است بلکه روز به روز  شاهد تحمل هزینه های اضافی و نا عادلانه به دانشجویان هستیم، نگاه مسئولان وزارت علوم در دولت تدبیر و امید به دانشگاه به عنوان یک بنگاه اقتصادی دانشجویان را به منابعی برای تامین مخارج دانشگاه ها بدل ساخته است و دولت که بایستی طبق قانون اساسی تسهیلات و امکانات لازم را برای تحصیل و پژوهش دانشجویان فراهم کند، نه تنها نتوانسته است امکانات و شرایط مناسبی فراهم نماید بلکه با وضع قوانین دست و پاگیر موجب شده است تا دغدغه پرداحت پول غذا، خوابگاه و جریمه های ظالمانه جایگزین دغدغه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان شود. با توجه به اینکه دانشگاه شریف یکی از دانشگاه های پیش رو در زمینه رشد و توسعه صنعتی کشور و تبدیل علم به ثروت ملی بوده است، وجود چنین قوانینی نتیجه ای جز مهاجرت بی بازگشت دوستانمان نداشته و تداوم چنین وضعیتی موجب افت بیش از پیش در کمیت و کیفیت مقالات و دستاورد های پژوهشی و به طبع آن تنزل رتبه دانشگاه در سطح جهانی خواهد شد. ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از شما درخواست داریم تا در فضایی که مسئولان وزارت علوم و دانشگاه صنعتی شریف خود را موظف به پاسخگویی نمی دانند و سوالات و ابهامات متعدد دانشجویان را بی پاسخ گذاشته اند و با اینکه می دانیم و شواهد نیز نشان می دهد که تا کنون رسیدگی به مسائل و مشکلات دانشگاهیان جز اولویت های اصلی این دولت نبوده است، در این مورد شخصا ورود کرده و دستورات لازم را به مسئولان ذیربط جهت پیگیری و حل هر چه سریع تر مشکل صادر نمایید.»

سپس دانشجویان طومار تهیه شده خطاب به رئیس جمهور را امضا نمودند.



      




 در ساعت 13:30 دقیقا دانشجویان پس از امضای طومار به سمت دفتر ریاست دانشگاه حرکت نمودند



تجمع دانشجویان در مقابل دفتر ریاست دانشگاه، دکتر فتوحی ادامه پیدا کرد، دانشجویان خواستار حضور ایشان در بین دانشجویان بودند.





نیامدن رییس دانشگاه دانشجویان را تحریک به ورود به دفتر ریاست کرد که با میانجی گری شورای صنفی دانشجویان و با هماهنگی و اجازه ریاست دانشگاه و حراست دانشجوها هم اکنون در دفتر شورا واقع در ساختمان ریاست دانشگاه تحصن کرده اند.





در این بین برخی از رسانه ها خبر از تصرف دفتر ریاست دانشگاه دادند که توسط شورای صنفی دانشجویان تکذیب گشت. در این رابطه شورای صنفی اطلاعیه زیر را صادر نمود.

«احتراما به استحضار دانشجویان فرهیخته دانشگاه صنعتی شریف می رساند که شورای صنفی دانشگاه که همواره پشتیبان دانشجویان بوده، هست و خواهد بود امروز در مقابل دفتر ریاست دانشگاه دانشجویان معترض را به آرامش و ادامه مسیر منطقی مطالبات دعوت کرد و از حراست دانشگاه درخواست کرد تا با هماهنگی ایشان دانشجویان را به داخل دفتر شورا جنب ساختمان مرکزی ریاست هدایت کنند تا در کمال آرامش منتظر حضور ریاست باشند.
لذا تصرف و تسخیر دفتر ریاست دانشگاه را تکذیب می کنیم.
در ادامه نتایج تجمع دانشجویان را به اطلاع خواهیم رساند.»

پس از پایان تجمع شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه خبر از جلسه نمایندگان شورای صنفی دانشجویان با مسئولین و ریاست دانشگاه در روز پنج شنبه داد، متن این اطلاعیه به عین نقل می گردد:

«با سلام خدمت دانشجویان فهیم و همیشه در صحنه دانشگاه صنعتی شریف
همانطور که مطلعید امروز پس از تجمع دانشجویان در مقابل دفتر ریاست دانشگاه و سپس تحصن عده ای از دانشجویان در دفتر شورا واقع در جنب دفتر ریاست و نیز صحبت های انجام گرفته با مسوولین محترم دانشگاه، مقرر شد فردا نمایندگان دانشجویان جلسه ای با حضور ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر فتوحی و هیأت همراه داشته باشند تا مطالبات برحق همه دانشجویان در این جلسه مطرح گردد تا انشاالله پاسخ حضور پرشور شما در سه روز تجمع سراسری را از مسوولین دریافت کنیم.
خواهشمندیم هم چنان که تاکنون به نمایندگان منتخب خودتان اعتماد کردید، دست از حمایت از شورای صنفی برندارید تا با اتحاد و همدلی ضمن مطالبه حقوق مسلم دانشجویان، مشتی محکم بر دهان کسانی بزنیم که قصد دارند مغرضانه فضای اعتراض مسالمت آمیز این سه روز را متشنج و خارج از عرف نشان دهند.
با تشکر
شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف»


منبع:http://asrdaneshjoo.ir/

















   













برچسب ها: تدبیر24 ، صنعتی شریف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها