بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۶۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
حبیب الله عسگر اولادی از مبارزین انقلابی با بیش از نیم قرن فعالیت مبارزاتی صبح امروز در بیمارستانی در تهران در گذشت.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، به این بهانه مروری بر سابقه فعالیت‌های وی داشته که به این شرح است:حبیب‌الله عسگراولادی مسلمان درسال 1311 دریک خانواده متدین دماوندی در تهران، محله امامزاده یحیی، کوچه صاحب‌دیوان متولد شد. پدر وی حسین عسگراولادی مردی متدین بود که در تمام کارهای خیر منطقه دماوند حضور و مشارکت داشت. مادر وی آمنه توسلی نیز در خانواده بزرگ توسلی خرم در دماوند رشد کرده بود. او بانویی معتقد بود.
عسگراولادی شش سال اول کودکی خود را در تهران گذراند سپس بنا به ضرورت زندگی به دماوند رفت و شش کلاس اول ابتدایی را در دبستان امید دماوند گذراند.
وی پس از مدتی دروس رایج حوزه را تا پایان سطح فرا گرفت و همزمان به دلیل سختی معیشت وارد بازار کار نیز شد.
عسگراولادی در سال 1326 مبارزات سیاسی خود را آغاز کرد و در صف همرزمان آیت‌الله کاشانی و شهید نواب صفوی درآمد.
وی که از بنیانگذاران هیات‌های موتلفه اسلامی به شمار می‌آید در سال 1343 به جرم مشارکت در قتل حسنعلی منصور دستگیر و به حبس ابد محکوم و در سال 56 آزاد شد.
عسگراولادی پس از آزادی از زندان به مبارزات انقلابی خود همراه با دیگر مبارزین ادامه داد و پس از تبعید امام به فرانسه او نیز به دیدار امام به پاریس رفت و توانست امام خمینی(ره) را پس از 15 سال باردیگر ملاقات کند و سپس پیام آیت‌الله شهید مطهری و دکتر بهشتی را به امام تقدیم کرد.
وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی حضور داشت و از او به عنوان یکی از شخصت‌های موثر و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران یاد می‌شود.
عسگراولادی که علاوه بر امور سیاسی به فعالیت‌های بازرگانی نیز مشغول بوده پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نمایندگی از مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزیده شد و در دوره چهارم انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شد و در کابینه شهید رجایی و همچنین کابینه موقت محمدرضا مهدوی کنی و میرحسین موسوی به عنوان وزیر بازرگانی مشغول به فعالیت شد.
وی همچنین با تاسیس کمیته امداد انقلاب اسلامی عهده‌دار مسوولیت این نهاد شد و تا مدتی همچنان در این سمت مشغول به کار بود و پس از آن به عنوان نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) مشغول به کار شد.
عسگراولادی که با حکم رهبر معظم انقلاب اسلام عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود تا تابستان سال 83 دبیرکل حزب موتلفه انقلاب اسلامی نیز بود و تا پایان عمر خود به عنوان دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در عرصه سیاست‌ورزی مشغول بود.
وی سال گذشته در اظهارنظری متفاوت با سایر اصولگرایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی را برادر خود خطاب کرد و گفت: آنها فتنه‌ساز نیستند.
عسگراولادی چندین بار برروی این اظهارنظر خود علیرغم مخالفت تعدادی از اصولگرایان پافشاری کرد و گفت: اگر اظهارات او برای حزب موتلفه اسلامی مشکل‌ساز شده حاضر است از این حزب برود، اما اظهاراتش براساس یک وظیفه الهی مطرح شده و خواسته که قبل از مرگ به وظیفه‌اش عمل کند و ناگفته‌های باقیمانده را بگوید.
وی معتقد بود که میرحسین موسوی و کروبی اهل فتنه نیستند و بلکه اهل فتنه آنها را محاصره کرده‌اند و اگر این دو از موضع خود برگردند با آغوش باز جمهوری اسلامی ایران و نظام روبرو خواهند شد.
عسگراولادی که با سخنان خود مورد حجمه تعداد زیادی از اصولگرایان قرار گرفته بود، و حتی در نماز جمعه از وی انتقاد شد در یک سخنرانی با مجرم ندانستن میرحسین موسوی و کروبی و خطاب کردن آنها به عنوان برادر خود گفت: من به عنوان یک عضو هیات منصفه می‌گویم که من موسوی و کروبی را در فتنه 88 مجرم نمی‌شناسم و آیا نباید این را بگویم چون به من انتقاد می‌کنند؟ آقایانی که بر مرکب احساس سوارند در آن دنیا نمی‌توانند جواب من را بدهند.
حبیب الله عسگر اولادی صبح امروز (سه شنبه) پس از گذرداندن بیش از دو ماه بیماری و بستری بودن در بیمارستان درگذشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
0
با سلام، اگر آدم خوبی بود خدا رحمتش کنه و الا...
چرا نمیگید که یکی از ثروتمندان ایران بود و ثروتش را از کجا و چگونه بدست آورده است؟؟؟
آرزومند آرزوهایتان
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها