بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۶۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
    تدبیر24:  ناصرالدین اسلامی فرد-فرهنگ هویت یک ملت است. ارزشهای فرهنگی روح و معنای حقیقی یک ملت است.همه اتفاقات مهم برای یک ملت مترتب به فرهنگ است حتی سیاست واقتصاد.
مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذرماه سال ۹۲ فرمودند: فرهنگ حاشیه و ذیل اقتصاد نیست، حاشیه و ذیل سیاست نیست، اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل بر فرهنگند.
ایشان در ادامه عنوان می کنند: مسایل اقتصادی و مسائل گوناگون مهم باید پیوست فرهنگی داشته باشند.
این سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حاکی از اهمیت فضای فرهنگی بر فضای اقتصادی در ایران اسلامی دارد.
قطعا در یک جامعه اسلامی نمیتوانیم فرهنگ را از عرصه های دیگر تاثیرگذار منفک کنیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید پیوست فرهنگی در فعالیتهای اقتصادی داشته باشیم.
درهمین راستا شرکتها و سازمان های شاخص برای خود مسوولیت اجتماعی و فعالیت های فرهنگی و عام المنفعه تعریف نموده اند.
این اقدامات که از دیرباز در فرهنگ مردم ایران پدیدار بود و از سال ۱۹۶۰ نیز در جهان غرب نیز رواج پیدا نمود ، شامل وظایفی است که سازمانها و شرکتهای مختلف در کنار فعالیتهای اصلی خود ، برای ارتقای فرهنگ جامعه و ترویج رویکردهای ارتقا بخشی فرهنگی در جامعه تعریف می کنند.
در بسیاری از شرکتها ، تولید محصولاتی با کیفیت ، همان اجرای مسوولیت اجتماعی تعریف می شود و تعداد دیگری از شرکتها نیز در راستای تعهد اجتماعی خود، علاوه بر ارائه  خدمت ایده آل به مشتریان ، با توجه به مباحث فرهنگی ، از آئین ها ، اعتقادات واولویت های فرهنگی جامعه حمایت می نمایند.
یکی از اولویت های فرهنگی جامعه اسلامی ایرانی، مکتب عاشوراست.
فرهنگ عاشورا یکی از امتیازات مهم جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان است و یکی از بزرگترین نعمت ها برای جامعه ایرانی، نعمت خاطره و یاد حضرت حسین بن علی علیه السلام است.
اهمیت عزاداری امام حسین(ع ) آنقدر بالاست که امام خمینی(ره) فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
در ایام مقدس محرم و صفر، تعدادی از هنرمندان متعهد ، پا به پای مردم عزادار و فهیم ، به نشر ارزشها و اعتقادات اصیل جامعه با زبان هنر پرداخته اند.
یکی از این آثار بدیع و ارزشمند، انیمیشن سینمایی ناسور است.
انیمیشن سینمایی ناسور روایتی از حماسه عاشوراست که وقایع این حادثه عظیم را به تصویر می کشد.
ناسور راوی جراحتی است که از شهادت مظلومانه امام حسین (ع ) و یارانش در دل همه آزادی خواهان عالم ایجاد شده است.
کیانوش دالوند ، پس از ساخت انیمیشن موفق "رستم و سهراب " و در راستای ادای دین به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش ، وقایع سال ۶۰ قمری را در سال ۱۳۹۵ شمسی به تصویر کشید.
در این میان شرکت ایرانسل، در راستای توجه به مسوولیت اجتماعی و فرهنگی خود ، با حمایت از اولین انیمیشن سینمایی حادثه عاشورا، نشان داد که شرکتهای اقتصادی نیز در ترویج مسایل فرهنگی جامعه می توانند نقش مناسب و تاثیرگذار داشته باشند.
فیلم سینمایی انیمیشنی ناسور از ۲۴ مهرماه در سینماهای تهران و سراسر کشور اکران خود را آغاز کرده است.
امید آن داریم دیگر شرکت های کلان اقتصادی نیز همچون ایرانسل ، پیوست فرهنگی مورد اشاره مقام معظم رهبری را در استراتژی های کاری خود مد نظر قرار دهند.
برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگ ، هویت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها